Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Ja myeli maksu nousoo taas  (Luettu 3912 kertaa)

Herttunen

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 43
Vs: Ja myeli maksu nousoo taas
Myel maksut ovat olleet tuen ansiosta huomattavasti yeleitä alhaisemmat. Ja kannattaa muistaa työn tapaturma-alttius ja ammattitautiriski. Kelan päivärahaehtojen ymmärtäminen se vasta työn takana on, että saa ne maksamaan myelin mukaan pitkissä sairaslomissa. sähköisesti haettaessa sitä vaihtoehtoa kun ei suoraan ole.

Paalaaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3179
Vs: Ja myeli maksu nousoo taas
Kelan maksama korvaus riippuu MYEL-työtulosta.
Juu. Ja kun KELA määrittele vanhempien tuloja mukuloitten opintotukia varten, otetaan lukemat MYEL -tulosta eikä verotettavasta tulosta. On ollu vähän eroa viime vuosina... Samaten puolison tulot vaikuttavat, en ole puheena olevan kossin isä ja mulla on omiakin lapsia. Oikean isän tulot ei vaikuta mitään. Aivan /cstä.

Vastaavasti MYEL-tulon perusteella määräytyy vanhempainraha/isyyskuukausi josta korvausta voi saada 36 arkiväivää, lähemmäs kaksi kuukautta siis...
Slippin 'n sliding

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: Ja myeli maksu nousoo taas
Kelan maksama korvaus riippuu MYEL-työtulosta.
Juu. Ja kun KELA määrittele vanhempien tuloja mukuloitten opintotukia varten, otetaan lukemat MYEL -tulosta eikä verotettavasta tulosta. On ollu vähän eroa viime vuosina... Samaten puolison tulot vaikuttavat, en ole puheena olevan kossin isä ja mulla on omiakin lapsia. Oikean isän tulot ei vaikuta mitään. Aivan /cstä.

Vastaavasti MYEL-tulon perusteella määräytyy vanhempainraha/isyyskuukausi josta korvausta voi saada 36 arkiväivää, lähemmäs kaksi kuukautta siis...
Mahtoikoos mulla vaikuttaa MYELi ollenkaan päivärahaan, tais tulla pelkästään osa-aikaisen päivätyön mukaan? Näkyyköös se siitä päätöksestä, KELAssa MYELikin kumminkin tiedossa?
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...