Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe APUA 2!!!!!  (Luettu 5631 kertaa)

JoHaRa

  • Vieras
Vs: APUA 2!!!!!
Kantsii tuottaa laatuviljaa niin on siemenistä omavarainen  :-*

Vissiin aikaiset ohrat ovat vähissä... muuta kai saa ??

Matti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 571
Vs: APUA 2!!!!!
Siemenet loppuu ihan oikeasti.Itse panin myynnin poikki toistaiseksi että saadaan ennakkoon tilanneet toimitukseen.
Tilanne on oikeasti karmea niiden osalta jotka ei ole tilanneet vielä.Jäljellä on Pilvi-ohraa(jota meiltäkin lähti Norjaan) ja aikaisia kauroja rajallinen määrä.Toivottavasti HV:tä avataan sen verran että saadaan siemenet riittämään kaikille,meillä ja Kainuussa ei viljoja korvata rypsillä ja härkäpavulla niinkuin etelässä voidaan tehdä.
Asiakkaat ovat oppineet luottamaan että siementä on aina saatavilla ja ainakin itse haluaisin olla tämän luottamuksen arvoinen.Tai sitten opetellaan kylvämään ilman siemeniä ja samalla huomataan niiden tärkeys.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: APUA 2!!!!!
Siemenet loppuu ihan oikeasti.Itse panin myynnin poikki toistaiseksi että saadaan ennakkoon tilanneet toimitukseen.
Tilanne on oikeasti karmea niiden osalta jotka ei ole tilanneet vielä.Jäljellä on Pilvi-ohraa(jota meiltäkin lähti Norjaan) ja aikaisia kauroja rajallinen määrä.Toivottavasti HV:tä avataan sen verran että saadaan siemenet riittämään kaikille,meillä ja Kainuussa ei viljoja korvata rypsillä ja härkäpavulla niinkuin etelässä voidaan tehdä.
Asiakkaat ovat oppineet luottamaan että siementä on aina saatavilla ja ainakin itse haluaisin olla tämän luottamuksen arvoinen.Tai sitten opetellaan kylvämään ilman siemeniä ja samalla huomataan niiden tärkeys.
Kerroppas Matti näkemyksesi miksei HVk avaa omia varastojaan?
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Matti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 571
Vs: APUA 2!!!!!
HVK Perusteli sillä että siemenliikkeillä on ristiriitainen näkemys tarpeesta.syitä saattaa olla kapasiteetin puute pakkaamolla tai se että varastoissa on esim.härkäpapua josta pääsee eroon kun muuta ei ole.Minun näkemys on että kaikille pitää saada siemeniä,ei ole minkäänlaisia haluja antaa viljelijöille opetusta että oppisivat tekemään hankinnat aikanaan.

En halua kommentoida HVK.n enkä toisten pakkaamoketjujen puolesta mutta jos siemenet loppuu maaliskuulla se on katastrofi.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: APUA 2!!!!!
Mikä tuo Hvk on?  Hevosmiesten Keskus Varasto?

Ns "siemenpulalla" on vaan tarkoitus saada kaikki kahut myytyä äkkiä ja helvetinmoiseen hintaan.

Esim. ohranpöntät maksaa keskolla yli 600€/tn plus rahti.
Kui mää ain olen paras?

2620

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 296
Vs: APUA 2!!!!!
huoltovarmuuskeskus

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: APUA 2!!!!!
Mulla on myös TOS-huoltovarmuuskeskus olemassa! Se on tuolla kuivurilla...

300hl Belindaa,
200hl Barkea
220hl Quarnaa

Kyllä näillä selviää parin kevään kylvöt...

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: APUA 2!!!!!
HVK Perusteli sillä että siemenliikkeillä on ristiriitainen näkemys tarpeesta.syitä saattaa olla kapasiteetin puute pakkaamolla tai se että varastoissa on esim.härkäpapua josta pääsee eroon kun muuta ei ole.Minun näkemys on että kaikille pitää saada siemeniä,ei ole minkäänlaisia haluja antaa viljelijöille opetusta että oppisivat tekemään hankinnat aikanaan.

En halua kommentoida HVK.n enkä toisten pakkaamoketjujen puolesta mutta jos siemenet loppuu maaliskuulla se on katastrofi.
Matti tietää kuten skännäkin mikä HVK:n tarkoitus on. Sen tarkoitus EI OLE ruokkia siemenpakkaamojen siemenpuutetta niiltä osin jos JOISTAKIN SUOSITUISTA lajikkeista on puute. Kun TODELLINEN pula iskee, HVK varmasti avaa arkkunsa.

Samaa pätee rehu ja leipätavaraan..............
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Topias Funke

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 841
  • aSiantuntija
Vs: APUA 2!!!!!
Lie tuolta hankkijan laanista vielä siementä tulossa. TIlattu on.  :o 
aSiantuntija lausuntoja maksusta.

Matti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 571
Vs: APUA 2!!!!!
Ei siemenpakkaamoilla ole puutetta siemenistä,niitä ostaville viljelijöille sen sijaan saattaa tulla.Tämä on pakkaajalle historian ylivoimaisesti paras vuosi.Toimitan varmasti siemenet niitä tilanneille ja vielä niille jotka käyttävät meidän palveluja muulloinkin.Mutta tavara loppuu se on varmaa.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: APUA 2!!!!!
Ei siemenpakkaamoilla ole puutetta siemenistä,niitä ostaville viljelijöille sen sijaan saattaa tulla.Tämä on pakkaajalle historian ylivoimaisesti paras vuosi.Toimitan varmasti siemenet niitä tilanneille ja vielä niille jotka käyttävät meidän palveluja muulloinkin.Mutta tavara loppuu se on varmaa.

Aika ristiriitaista. Jos ostaa siementä niin tulee pula siemenestä ja kuitenkin tilanneelle/ostaneelle takuulla toimitetaan siemenet elikkä ei tulekaan pula.

 :o

Tänä vuonna otetaan omasta siilosta siemenet.
Kui mää ain olen paras?

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: APUA 2!!!!!
Ei siemenpakkaamoilla ole puutetta siemenistä,niitä ostaville viljelijöille sen sijaan saattaa tulla.Tämä on pakkaajalle historian ylivoimaisesti paras vuosi.Toimitan varmasti siemenet niitä tilanneille ja vielä niille jotka käyttävät meidän palveluja muulloinkin.Mutta tavara loppuu se on varmaa.
Voi voi sentään............. :D Nyt menee puurot ja vellit sekaisin.......... :D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Topias Funke

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 841
  • aSiantuntija
Vs: APUA 2!!!!!
Ei siemenpakkaamoilla ole puutetta siemenistä,niitä ostaville viljelijöille sen sijaan saattaa tulla.Tämä on pakkaajalle historian ylivoimaisesti paras vuosi.Toimitan varmasti siemenet niitä tilanneille ja vielä niille jotka käyttävät meidän palveluja muulloinkin.Mutta tavara loppuu se on varmaa.
Voi voi sentään............. :D Nyt menee puurot ja vellit sekaisin.......... :D

Älä keitä ohrapuuroa peitatuista jyvistä. ;D
aSiantuntija lausuntoja maksusta.

Neke

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2798
Vs: APUA 2!!!!!
Myydään omat raaka-aineet ulkomaille. Vaaditaan sitten yhteiskuntaa toimittamaan uudet tilalle. Näinhän on totuttu toimimaan.