Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Paljonko tehoa vaatii Väderstad nz 500 joustopiikkiäes?  (Luettu 26857 kertaa)

Naturalis

  • Vieras
4,8 väderstadissa on mulla 52 piikkiä. eli 1.5 hepoa per piikki olis 78 hv, ja 2,5 kerrottuna 130 hv.. tiiä sitte miten liikkuu kohtahan tuon pääsee testaamaan..
Eikös 4,8m äkeessä pitäis olla 68 piikkiä?  ;D

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2449
Munmielestä muokkausleveyden lisäksi vaikuttaa hyvinpaljon syvyys. Jos tiheäpiikkisellä äestää kolmeen senttiin ja kylvää senjälkeen kiekollisella koneella oikeaoppisesti 4-5 senttiin niin tehontarve on huimasti eri kuin 6-8 cm äestys

Nopeasti pintakuivanneella savimaalla kun työsyvyyden pudottaa märkään kerrokseen asti, äes pysyy siinä ihan traktorin tehoista riippumatta.

Isommilla tehoilla voi saada vetoaisan irti.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Munmielestä muokkausleveyden lisäksi vaikuttaa hyvinpaljon syvyys. Jos tiheäpiikkisellä äestää kolmeen senttiin ja kylvää senjälkeen kiekollisella koneella oikeaoppisesti 4-5 senttiin niin tehontarve on huimasti eri kuin 6-8 cm äestys

Nopeasti pintakuivanneella savimaalla kun työsyvyyden pudottaa märkään kerrokseen asti, äes pysyy siinä ihan traktorin tehoista riippumatta.

Isommilla tehoilla voi saada vetoaisan irti.
Multivasta menee joko silmukka tai runko poikki mutta vääderi kestää  ;D

Naturalis

  • Vieras

 Multivasta menee joko silmukka tai runko poikki mutta vääderi kestää  ;D
Pohjanmaalla myytävissä vaihto Väädereissä yleensä sivulohkot kierossa kun täppäri vetäny viidessä kympissä puhelin tolppaan...  :o

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568

 Multivasta menee joko silmukka tai runko poikki mutta vääderi kestää  ;D
Pohjanmaalla myytävissä vaihto Väädereissä yleensä sivulohkot kierossa kun täppäri vetäny viidessä kympissä puhelin tolppaan...  :o
Hiukan hitaammin ajaen niin katkee vaan tolppa se tuli nähtyä viime keväänä onneksi en ollut itse puikoissa eikä tapahtunut mitään vakavampaa  :P 

pössöö

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1

      Ei tuollaisen äkeenvetoon tarvita isompaa konetta.Olin ruotsissa tehtaalla käymässä,jossa kerrottiin  pii-      kin toimivan parhaiten 6-8km/h nopeudessa.Suomessa 99% käyttäjistä käyttää väderstad äkeitä vää-      rin.Itsekkin kuuluin ennen tähän porukkkaan.Nyt vedän nza 600 hiljenmaa ja pikin värähtelyn huomaa

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8365
Just tuollaisella NZA 600 olen ajanut. Liettyneessä paikassa, joka jää kokkareiseksi ajoin n. 10 km/h. Seuraavalla laistalla pudotin nopeuden n. 7 km/h. Kokkareet pienenivät hitaammin ajaen huomattavasti paremmin.
NZA 600 menee oikein passelisti esim. JD 3350 IH 955 ja Valtra 6400. 10 CM syvyyteen tai  suoraan sänkeen ajaessa joutuu vauhtia pudottamaan, muuten noissa riittää voima oikein hyvin.
Mystinen kesälaatumies

tr

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 316
Mulla on vanha NZD 6,6 jota vedetään yleensä MF 3090:llä. Ihan hyvin liikkuu. Ja piikit 8cm jaolla

JASS

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 159
  Ruottalaiset  80-luvulla ajovat 6-7km/h ja äkeillä leveyttä 6-10 meetriä.7cm piikkiväli 7km/h tulee savisemmastaki valmista kerralla