Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Hauskaa  (Luettu 5687 kertaa)

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Hauskaa
JoHaRan alvi *****ilusta suutuin tosissani .


En ole muuten ainoa .

Kerro lisää  ;D Nyt rupesi kiinnostamaan.... Olen kohta vuoden luullut että olet kateellinen kaivinkoneestani  ;D Joka on kyllä oikeasti aika taivaallisen hieno  8)
Alv on raskasvero yrittäjille .


*****akos siittä . Harmaatalous on keksitty . Firmoja voi olla monta jolloin saa muhkeat huojennukset .


Ketäs nyt vituttaa .

Mä hoidan omat alvini lain säädösten perusteella, joko tilitän valtiolle tai sitten saan omani takaisin. Ei siinä sen kummempaa.

Harmaa talous = valtiolta varastamista. En minä sellaiseen rupea. Jos toiminta perustuu lain rikkomiseen, niin silloin se olisi syytä lopettaa  ;D
Harmaa talous -Musta tulevaisuus  :o

Kreikkalaisethan ton näyttivät, miten talous pelaa jos kukaan ei maksa veroja ????

Velipoika

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 29
Vs: Hauskaa
Tämänhän piti otsikon mukaisesti olla hauskaa... onko?
Ei välttämättä enää hauskaa...*****ilukin on taitolaji :-\

Meinaatkos velipoika ottaa tänään alkoholia?
Vähän konjakkia, se kun pistää veren kiertämään mukavasti. ;D

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Hauskaa
JoHaRan alvi *****ilusta suutuin tosissani .


En ole muuten ainoa .

Kerro lisää  ;D Nyt rupesi kiinnostamaan.... Olen kohta vuoden luullut että olet kateellinen kaivinkoneestani  ;D Joka on kyllä oikeasti aika taivaallisen hieno  8)
Alv on raskasvero yrittäjille .


*****akos siittä . Harmaatalous on keksitty . Firmoja voi olla monta jolloin saa muhkeat huojennukset .


Ketäs nyt vituttaa .

Mä hoidan omat alvini lain säädösten perusteella, joko tilitän valtiolle tai sitten saan omani takaisin. Ei siinä sen kummempaa.

Harmaa talous = valtiolta varastamista. En minä sellaiseen rupea. Jos toiminta perustuu lain rikkomiseen, niin silloin se olisi syytä lopettaa  ;D
Alvipalautukset siis Valtiolta varastamista ????

Onkos . Onkos ???????


Ketäs nyt mahtaa vituttaa .  ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Hauskaa
JoHaRan alvi *****ilusta suutuin tosissani .


En ole muuten ainoa .

Kerro lisää  ;D Nyt rupesi kiinnostamaan.... Olen kohta vuoden luullut että olet kateellinen kaivinkoneestani  ;D Joka on kyllä oikeasti aika taivaallisen hieno  8)
Alv on raskasvero yrittäjille .


*****akos siittä . Harmaatalous on keksitty . Firmoja voi olla monta jolloin saa muhkeat huojennukset .


Ketäs nyt vituttaa .

Mä hoidan omat alvini lain säädösten perusteella, joko tilitän valtiolle tai sitten saan omani takaisin. Ei siinä sen kummempaa.

Harmaa talous = valtiolta varastamista. En minä sellaiseen rupea. Jos toiminta perustuu lain rikkomiseen, niin silloin se olisi syytä lopettaa  ;D
Alvipalautukset siis Valtiolta varastamista ????

Onkos . Onkos ???????


Ketäs nyt mahtaa vituttaa .  ;D ;D ;D ;D ;D ;D

 ;D

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Hauskaa
"”Ketä” ja ”kuka”
Murteissa ja muussa puhekielessä esiintyy yleisesti sana ”ketä” myös merkityksessä ’kuka’, esimerkiksi ”Ketä on syyllinen?” Kirjakielessä se ei ole hyväksyttävää. Se herättää häm­men­nys­tä, vaikka yleensä ei varsinaista väärinymmärryksen vaaraa ole.

Kyse ei ole yleisestä puhekielisyydestä samassa mielessä kuin esimerkiksi sanan ”se” käyt­tö ihmiseen viitattaessa tai sana ”mä”. Pikemminkin ”ketä” merkityksessä ’kuka’ on sa­mal­la tavalla paikallis­väritteinen kuin sana ”haastaa” merkityksessä ’puhua’ muuten murre­värit­tö­mäs­sä arki­puheessa. Se voi pistää pahasti sellaisen korvaan, joka on kotoisin alueelta, jossa ilmiötä ei esiinny.

Yleiskielessä siis ”ketä” on vain partitiivimuoto, jota käytetään esimerkiksi sellaisissa yh­teyk­sis­sä kuin ”Ketä pidät syyllisenä?”. Huolitellussa yleiskielessä se on vain yksikkömuoto, ja monikossa käytetään muotoa ”keitä”, esimerkiksi ”Keitä pidät syyllisinä?”."

Kui mää ain olen paras?

yks.9

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2741
  • apunimimerkkiä v#tuttaa : )
Vs: Hauskaa
"”Ketä” ja ”kuka”
Murteissa ja muussa puhekielessä esiintyy yleisesti sana ”ketä” myös merkityksessä ’kuka’, esimerkiksi ”Ketä on syyllinen?” Kirjakielessä se ei ole hyväksyttävää. Se herättää häm­men­nys­tä, vaikka yleensä ei varsinaista väärinymmärryksen vaaraa ole.

Kyse ei ole yleisestä puhekielisyydestä samassa mielessä kuin esimerkiksi sanan ”se” käyt­tö ihmiseen viitattaessa tai sana ”mä”. Pikemminkin ”ketä” merkityksessä ’kuka’ on sa­mal­la tavalla paikallis­väritteinen kuin sana ”haastaa” merkityksessä ’puhua’ muuten murre­värit­tö­mäs­sä arki­puheessa. Se voi pistää pahasti sellaisen korvaan, joka on kotoisin alueelta, jossa ilmiötä ei esiinny.

Yleiskielessä siis ”ketä” on vain partitiivimuoto, jota käytetään esimerkiksi sellaisissa yh­teyk­sis­sä kuin ”Ketä pidät syyllisenä?”. Huolitellussa yleiskielessä se on vain yksikkömuoto, ja monikossa käytetään muotoa ”keitä”, esimerkiksi ”Keitä pidät syyllisinä?”."
Minun mielestä se ei ole paikallisväritteinen, eikä murrejuttu se "ketä" sanan käyttäminen "kuka" sanan sijaan. Se on jokin nykyajan muoti-ilmiö tv:ssä, radiossa mutta ONNEKSI vähemmän lehdissä. Esim. "Ketä nyt vituttaa?" "Ketä on syyllinen?" toinen "sattuu korvaan" ja jopa ärsyttää. Onkohan se jotain nykyajalle niin ominaista "hälläväliä, kunhan sinnepäin, ihan sama" meininkiä?? Vai halutaanko suomen kieltä "englannistaa"?? :o

Jätkä

  • Vieras
Vs: Hauskaa
JoHaRan alvi *****ilusta suutuin tosissani .


En ole muuten ainoa .

Kerro lisää  ;D Nyt rupesi kiinnostamaan.... Olen kohta vuoden luullut että olet kateellinen kaivinkoneestani  ;D Joka on kyllä oikeasti aika taivaallisen hieno  8)
Alv on raskasvero yrittäjille .


*****akos siittä . Harmaatalous on keksitty . Firmoja voi olla monta jolloin saa muhkeat huojennukset .


Ketäs nyt vituttaa .
Sua  :o
Ei vitutta . Ensimmäiset huojennukset alkaa tulla . Eläköön porsaanreijät laissa .  8) 8) 8)

"Arvonlisäverovelvollinen voi saada huojennusta maksettavasta arvonlisäverosta, jos tilikauden (12 kk) veroton liikevaihto on alle 22 500 euroa" Eikö enään "kynttä kenttään" homma enään kiinostakkaan vai oletko vain laiska?

Antidesantti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19299
  • Tämän foorumin lukeminen ei tee hyvää älykkyydelle
Vs: Hauskaa
"”Ketä” ja ”kuka”
Murteissa ja muussa puhekielessä esiintyy yleisesti sana ”ketä” myös merkityksessä ’kuka’, esimerkiksi ”Ketä on syyllinen?” Kirjakielessä se ei ole hyväksyttävää. Se herättää häm­men­nys­tä, vaikka yleensä ei varsinaista väärinymmärryksen vaaraa ole.

Kyse ei ole yleisestä puhekielisyydestä samassa mielessä kuin esimerkiksi sanan ”se” käyt­tö ihmiseen viitattaessa tai sana ”mä”. Pikemminkin ”ketä” merkityksessä ’kuka’ on sa­mal­la tavalla paikallis­väritteinen kuin sana ”haastaa” merkityksessä ’puhua’ muuten murre­värit­tö­mäs­sä arki­puheessa. Se voi pistää pahasti sellaisen korvaan, joka on kotoisin alueelta, jossa ilmiötä ei esiinny.

Yleiskielessä siis ”ketä” on vain partitiivimuoto, jota käytetään esimerkiksi sellaisissa yh­teyk­sis­sä kuin ”Ketä pidät syyllisenä?”. Huolitellussa yleiskielessä se on vain yksikkömuoto, ja monikossa käytetään muotoa ”keitä”, esimerkiksi ”Keitä pidät syyllisinä?”."

Joo. Tämon hauskaa.     ;)  :D  ;D  ::)
"Lähes kaikki Kuntaliiton vuonna 2007 toteuttamaan kyselytutkimukseen osallistuvat kunnat olivat tukeneet jollain tavalla vesiosuuskuntien toimintaa."

Katapultti

  • Vieras
Vs: Hauskaa
Yhteiskunta pitäisi mielestäni rakentaa toimimaan niin, ettei veroja tarvitsisi maksaa lainkaan.

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Vs: Hauskaa
Yhteiskunta pitäisi mielestäni rakentaa toimimaan niin, ettei veroja tarvitsisi maksaa lainkaan.
Sellainen meno on parhaillaan meneillään – se koskee aina vain suurempaa osuutta väestöstä!
   cría cuervos y te sacarán los ojos

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Hauskaa
"”Ketä” ja ”kuka”
Murteissa ja muussa puhekielessä esiintyy yleisesti sana ”ketä” myös merkityksessä ’kuka’, esimerkiksi ”Ketä on syyllinen?” Kirjakielessä se ei ole hyväksyttävää. Se herättää häm­men­nys­tä, vaikka yleensä ei varsinaista väärinymmärryksen vaaraa ole.

Kyse ei ole yleisestä puhekielisyydestä samassa mielessä kuin esimerkiksi sanan ”se” käyt­tö ihmiseen viitattaessa tai sana ”mä”. Pikemminkin ”ketä” merkityksessä ’kuka’ on sa­mal­la tavalla paikallis­väritteinen kuin sana ”haastaa” merkityksessä ’puhua’ muuten murre­värit­tö­mäs­sä arki­puheessa. Se voi pistää pahasti sellaisen korvaan, joka on kotoisin alueelta, jossa ilmiötä ei esiinny.

Yleiskielessä siis ”ketä” on vain partitiivimuoto, jota käytetään esimerkiksi sellaisissa yh­teyk­sis­sä kuin ”Ketä pidät syyllisenä?”. Huolitellussa yleiskielessä se on vain yksikkömuoto, ja monikossa käytetään muotoa ”keitä”, esimerkiksi ”Keitä pidät syyllisinä?”."

Ketä on vielä jotenkin ymmärrettävissä, mutta esim. toiksuttoi on jo pitemmän mietinnän takana ...
Yksi kaveri kysäsi noin, kun tulin kreikasta tässä muutama vuosi sitten, piti vähän aikaa miettiä, että mitähän kieltä nyt puhutaan ????
Eli kysymyshän oli lentokoneesta, että "tuoko sinut toi" =  toiksuttoi ....

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Hauskaa
Yhteiskunta pitäisi mielestäni rakentaa toimimaan niin, ettei veroja tarvitsisi maksaa lainkaan.
Sellainen meno on parhaillaan meneillään – se koskee aina vain suurempaa osuutta väestöstä!

Sinänsä erittäin hieno ajatus, eli yhteiskunta tekisi itsensä täysin tarpeettomaksi ????
Kannatetaan ....

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Hauskaa
Yhteiskunta pitäisi mielestäni rakentaa toimimaan niin, ettei veroja tarvitsisi maksaa lainkaan.
Sellainen meno on parhaillaan meneillään – se koskee aina vain suurempaa osuutta väestöstä!

42nen on oikeessa:

"Suomen tuloverotus ei toimi oikeudenmukaisesti, Kelan tutkijat arvioivat. Tutkimuksen mukaan suurituloisten joukossa on paljon hyvin alhaisia veroja maksavia kansalaisia, "vapaamatkustajia". Tutkijoiden mukaan rikkaiden veroprosentti on tilastollisesti lähes sattumanvarainen."

http://www.taloussanomat.fi/raha/2012/01/27/uusi-tutkimus-rikkaiden-veroprosentti-050/201221975/139
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.