Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe 30-sarjan Autopowerit?  (Luettu 2979 kertaa)

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
30-sarjan Autopowerit?
 Onko raadilla kuinka paljon kokemuksia/huhutietoa. Käsittääkseni toimineet paljonkin luotettavammin kuin surullisen kuuluisat 20-sarjan vastaavat. Onko 30-sarjan Autopowereissa aina sähkölohkot? Mitäs mahdollisia tyyppivikoja? Kiitos.
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

antti-x

  • Vieras
Vs: 30-sarjan Autopowerit?
Meillä 2, 6630 ollut uudesta ja olisiko nyt 3000-3500 tuntia. EGR on nyt hajonnut ja kone pyörii vajaateholla, se on ilmeisesti tyyppivika noissa alkupään 3-sarjalaisissa. Se että EGR on päällä taas on omaa laiskuutta/tyhmyyttä, se pitäisi ottaa päältä niin ei ilmeisesti hajoakaan.

Mutta onnistuu sillä nyt huoltoa odottaessakin lastaukset ja lumityöt, ei vielä koskaan ole jättänyt tielle tai muuten jäänyt käynnistymättä. Ja noissa meidän vehkeissä ainakin on molemmissa sähkölohkot.

Greenpwr

  • Vieras
Vs: 30-sarjan Autopowerit?
 
 Ei oo vakiona sähkölohkoja, muustapa en tiiäkkään, ainiin 6420:een tuli just kuustuhatta tuntia täyteen...tuohon kakun päälle vielä pyöränpultti...noin ja eiku naatitaan...

antti-x

  • Vieras
Vs: 30-sarjan Autopowerit?
Ja tuttu huoltomies mainitsi sellaista että se nopeusalueen valitsin ei ole tarkoitettu traktorin nopeuden sääntelyyn niin että vedetään käsikaasu täysille ja unohdetaan sitten kaasu- ja jarrupolkimet. Jarruttaminen sillä nopeusvalitsimella voi vaikka rikkoa vaihteiston  ::)

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: 30-sarjan Autopowerit?
Ja tuttu huoltomies mainitsi sellaista että se nopeusalueen valitsin ei ole tarkoitettu traktorin nopeuden sääntelyyn niin että vedetään käsikaasu täysille ja unohdetaan sitten kaasu- ja jarrupolkimet. Jarruttaminen sillä nopeusvalitsimella voi vaikka rikkoa vaihteiston  ::)
Ainakaan täydestä vauhdista... Jossain kylvökoneen edessä pienissä noppeuksissahan se on niinkuin tehty sitä varten että jalat saa levätä  ;) Sähkölohkot on vakiona jos ottaa sen paremmin varustelun AP lootaisen mutta jos siihen perus premiumiin otat AP:n niin siinä ei ole vakiona sähkölohkoja...   

Masinisti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 250
Vs: 30-sarjan Autopowerit?
Ja tuttu huoltomies mainitsi sellaista että se nopeusalueen valitsin ei ole tarkoitettu traktorin nopeuden sääntelyyn niin että vedetään käsikaasu täysille ja unohdetaan sitten kaasu- ja jarrupolkimet. Jarruttaminen sillä nopeusvalitsimella voi vaikka rikkoa vaihteiston  ::)
Vaihteisto hajoaa melko varmasti jos nopeutta säädellään jatkuvasti maantienopeuksissa kierrokset täysillä, sen takia JD:ssä ei ole ns. silppuriajo/poljinajo mahdollisuutta. Myöskään jarrulevyjä ei saisi polttaa koska niistä ja vastinpinnoista silloin irtoava hile syö vaihteiston latauspumpun hetkessä vaihtokuntoon, uusi maksaa n. 1500€ ja vaihdetaan hytin lattialuukun kautta.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: 30-sarjan Autopowerit?
Ja tuttu huoltomies mainitsi sellaista että se nopeusalueen valitsin ei ole tarkoitettu traktorin nopeuden sääntelyyn niin että vedetään käsikaasu täysille ja unohdetaan sitten kaasu- ja jarrupolkimet. Jarruttaminen sillä nopeusvalitsimella voi vaikka rikkoa vaihteiston  ::)
Vaihteisto hajoaa melko varmasti jos nopeutta säädellään jatkuvasti maantienopeuksissa kierrokset täysillä, sen takia JD:ssä ei ole ns. silppuriajo/poljinajo mahdollisuutta. Myöskään jarrulevyjä ei saisi polttaa koska niistä ja vastinpinnoista silloin irtoava hile syö vaihteiston latauspumpun hetkessä vaihtokuntoon, uusi maksaa n. 1500€ ja vaihdetaan hytin lattialuukun kautta.
Eikös uusissa 6R-sarjalaisissa ole jo poljinajo? Miten se on sitten toteutettu  :P 

Masinisti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 250
Vs: 30-sarjan Autopowerit?
Ja tuttu huoltomies mainitsi sellaista että se nopeusalueen valitsin ei ole tarkoitettu traktorin nopeuden sääntelyyn niin että vedetään käsikaasu täysille ja unohdetaan sitten kaasu- ja jarrupolkimet. Jarruttaminen sillä nopeusvalitsimella voi vaikka rikkoa vaihteiston  ::)
Vaihteisto hajoaa melko varmasti jos nopeutta säädellään jatkuvasti maantienopeuksissa kierrokset täysillä, sen takia JD:ssä ei ole ns. silppuriajo/poljinajo mahdollisuutta. Myöskään jarrulevyjä ei saisi polttaa koska niistä ja vastinpinnoista silloin irtoava hile syö vaihteiston latauspumpun hetkessä vaihtokuntoon, uusi maksaa n. 1500€ ja vaihdetaan hytin lattialuukun kautta.
Eikös uusissa 6R-sarjalaisissa ole jo poljinajo? Miten se on sitten toteutettu  :P
Niihin se poljinajo on jo tehty. Rakenne on varmaan hieman erilainen, onhan koko malli muuttunut paljon, laatikon voi "suojata" myös ohjelmamuutoksella.

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: 30-sarjan Autopowerit?
En tiiä. Itsellä kokemusta 7430ap 4200h-> 5100H ja orginelli laatikko piäisi olla.
Itse en ole kyllä 100h enempää värkillä ajanu. Mut kuulemma ei osaa kovalla askilla ajaa enää,tuppaa sammumaan kun ei pysähdykkään noi normaalit jarrua hipaisemalla 8)
Nii se on...