Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Harjateräksen hinta  (Luettu 17565 kertaa)

Gray bear

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 68
Harjateräksen hinta
Mitä maksaa harjatanko halk. 8 mm ja 10 mm. Kilohinnat tiedän, mutta mitä mahtaapi olla metrihinnat?

articla

  • Vieras
Vs: Harjateräksen hinta
Mitä maksaa harjatanko halk. 8 mm ja 10 mm. Kilohinnat tiedän, mutta mitä mahtaapi olla metrihinnat?

Laskeppa tällä kaavalla kun kerran kilohinnan tiedät:
3,14*halkaisija*halkaisija*1m*7800kg

eli: metrin pätkän tilavuus kertaa ominaispaino
pääset aika likelle metrihintaa, kysäise myyjältä päteekö tämä kaava

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Harjateräksen hinta
Mulla olis tossa paskakaivon vieressä parin metrin pätkä.

Oon rönkkinny sillä kaivon ylivuotoputkea auki, siks raudan pää on hiukka väännetty.

Mut kyl mää sen voin lahjoittaa.
Kui mää ain olen paras?

Menneisyydenkaipuu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1773
  • Laudātor temporis āctī
Vs: Harjateräksen hinta
Mulla olis tossa paskakaivon vieressä parin metrin pätkä.

Oon rönkkinny sillä kaivon ylivuotoputkea auki, siks raudan pää on hiukka väännetty.

Mut kyl mää sen voin lahjoittaa.


Teikäläisellä on jätevesiasiat jo kunnossa. Saostuskaivo etteivät turkulaiset saa juomiinsa sattumia.  :D
Poliittinen *****.

Gray bear

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 68
Vs: Harjateräksen hinta
Mitä maksaa harjatanko halk. 8 mm ja 10 mm. Kilohinnat tiedän, mutta mitä mahtaapi olla metrihinnat?

Laskeppa tällä kaavalla kun kerran kilohinnan tiedät:
3,14*halkaisija*halkaisija*1m*7800kg

eli: metrin pätkän tilavuus kertaa ominaispaino
pääset aika likelle metrihintaa, kysäise myyjältä päteekö tämä kaava

Jep, fundialta löytyikin valmiiksi lasketut painot...

Gray bear

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 68
Vs: Harjateräksen hinta
Mulla olis tossa paskakaivon vieressä parin metrin pätkä.

Oon rönkkinny sillä kaivon ylivuotoputkea auki, siks raudan pää on hiukka väännetty.

Mut kyl mää sen voin lahjoittaa.

Juu saa siit kaks hakaa. Mulla tulee kaivo yli ihan kannesta, ei tartte mitään putkia... Onneks on alamäki...

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Harjateräksen hinta
Mulla olis tossa paskakaivon vieressä parin metrin pätkä.

Oon rönkkinny sillä kaivon ylivuotoputkea auki, siks raudan pää on hiukka väännetty.

Mut kyl mää sen voin lahjoittaa.

Juu saa siit kaks hakaa. Mulla tulee kaivo yli ihan kannesta, ei tartte mitään putkia... Onneks on alamäki...

Sulla onkin edullisemmat tuotanto-olosuhteet.
Kui mää ain olen paras?

Gray bear

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 68
Vs: Harjateräksen hinta
Teetin piirustukset hallista arkkitehdilla ja se oli laittanut anturoiden alle routaeristeen. Outoa. Onko joku täällä sitä mieltä, että tarttis käyttää...

Gray bear

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 68
Vs: Harjateräksen hinta
Tangon hinnastosta puuttuu 8 mm:n kilohinta? Olisko joku just ostanut kyseistä tavaraa...

articla

  • Vieras
Vs: Harjateräksen hinta
Mitä maksaa harjatanko halk. 8 mm ja 10 mm. Kilohinnat tiedän, mutta mitä mahtaapi olla metrihinnat?

Laskeppa tällä kaavalla kun kerran kilohinnan tiedät:
3,14*halkaisija*halkaisija*1m*7800kg

eli: metrin pätkän tilavuus kertaa ominaispaino
pääset aika likelle metrihintaa, kysäise myyjältä päteekö tämä kaava

Jep, fundialta löytyikin valmiiksi lasketut painot...

No hyvä että löytyi OIKEIN lasketut painot.
Tuo mun antama kaava on väärin.
Oikea kaava on: pii*säde(metreinä, esim.0,008m) potenssiin2*1metri*teräksen ominaispaino

esim. 8mm tangon metripaino:
3,14*0,004*0,004*1*7800=0,392kg/m suunnilleen kun pinta ei ole tasainen
eikä tuolla ykkösellä tässä tapauksessa ole merkitystä tuolla kaavassa, mutta jos pituus on jotain muuta kuin 1metri niin silloin alkaa vaikuttamaan

Liki 30 vuotta kun viimmesen kerran koulusta läksin, hiukka unohtunnu jotain pientä.

Viimeksi muokattu: 14.05.08 - klo:22:40 kirjoittanut articla

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Harjateräksen hinta
Teetin piirustukset hallista arkkitehdilla ja se oli laittanut anturoiden alle routaeristeen. Outoa. Onko joku täällä sitä mieltä, että tarttis käyttää...

http://www.betoni.com/fi/Betoniopas/Betoni+rakennusmateriaalina/Betonin+k%C3%A4ytt%C3%B6kohteet/Perustukset/

Ei tosa ainaskaan nävy.

Vai olisko yhessä vaihtoehrossa? On.

Viimeksi muokattu: 14.05.08 - klo:22:19 kirjoittanut Timppa

Kui mää ain olen paras?

articla

  • Vieras
Vs: Harjateräksen hinta
Teetin piirustukset hallista arkkitehdilla ja se oli laittanut anturoiden alle routaeristeen. Outoa. Onko joku täällä sitä mieltä, että tarttis käyttää...

Tuossapa mun ajatus taannoisesta ketjusta:
http://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=2833.msg43385#msg43385

SKF

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2539
Vs: Harjateräksen hinta
Jättäkää ny jo hyvät immeiset rupirauta museoon ja käyttäkää kuitubetonia olis kerranki jotain järkee siinä raurotuksesa ja on heleppo tyästää.( paitti sitte ko tarvii rikottaa)

Astral

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1163
Vs: Harjateräksen hinta
Sen verran vois sanoa että yksikään murske/soralaatu jossa nollakoon kiveä seassa EI toimi kapillaarikatkona!!
Eli kapillaarikatkoon ehdottomasti SEPELIÄ >6mm kivellä, 6-16 vielä leviää haravallakin kivasti.

Isommat hallinpohjasepelit kannattaa sitten ottaa hihnalla, helpompi, nopeempi ja sitä kautta halvempi.

Ja niittibetonikin on hyvä vaihtoehto.. tosin konehallin lattia niittibetonilla alkaen 150mm paksu valu, työstökoneiden alle mielellään yli 200mm

articla

  • Vieras
Vs: Harjateräksen hinta
Sen verran vois sanoa että yksikään murske/soralaatu jossa nollakoon kiveä seassa EI toimi kapillaarikatkona!!
Eli kapillaarikatkoon ehdottomasti SEPELIÄ >6mm kivellä, 6-16 vielä leviää haravallakin kivasti.

Oikeassa olet tuon hienoaineen osalta. Lisäisin vielä ohjeeseeni sen verran että tiivistys tuolle 0-64 murskeelle pitää tehdä veden kanssa, reilusti vettä niin tiivistyy kunnolla pohjaan asti ja samalla huuhtoutuu hienoaines pinnasta vähintään 10-15cm paksuudelta pois. Ja kapillaarinen kosteuden kulku estyy lattiaan tai sen alla olevaan eristeeseen asti. Vaikka liekkö sitä olemassakaan sellaista kiviainesta missä kosteus ei ollenkaan etene, tuskin.
Epäilen tuon 6-16 kantavuutta huonommaksi kuin 0-64 joka veden kanssa tiivistetty. Hallin lattiaa koskevassa kirjoituksessa oli ajatuksena myös säästää betonikustannuksissa tekemällä pohjat hyvin kantavaksi.

Viimeksi muokattu: 14.05.08 - klo:22:59 kirjoittanut articla