Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Elho Arrow 3200  (Luettu 17764 kertaa)

Suki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 787
Vs: Elho Arrow 3200
Arrowin hinta on abaut n.26 tonni! Eli onko se hintansa väärti?

verolla? Todella hyviä käytettyjä on markkinoilla tarjolla, riippuu pinta-alasta mikä on kallista. Virosta saa uutta 3,5m jontikkaa 20 000€, uutta 3,6m taaruppia 20 000€ ja taitaa yhdellä firmalla olla 3m vicon pyörinyt varastossa kauan 13 000€

Vuosi sitten kaksi kesää ajettu 320C Elho ihan kotomaasta 14 k€ alv. 0. Vähän käytettyjä saa mielestäni melko edullisesti uusien hintoihin nähden.

Mihin niitä pikavaihdettavia teriä tarvii, siis ylipäänsä vaihtaa teriä kun on Hyrdo-Balance  ::). Sitäpaitsi kuten todettua niin se pulttiliitos on monessa paikassa oikeasti nopein ja paras vaihtoehto. Muuten todella tyytyväinen koneeseen ollut yhden kesän jäljiltä. Murskaustehoa löytyy, särmät karhot, hyvä työnjälki jne. Mielestäni Arrowissa on menty parempaan suuntaan ainakin pienten yksityiskohtien suhteen mitä olen näyttelyissä sitä katsonut, varsinaisia käyttökokemuksia ei tästä uudemmasta ole. Taitettava vetopuomi olisi melko pop noin varastoinnin kannalta. Jännä ettei tuo 3,7 ole apemiehellä kestänyt  :o. Vanhemmat 3,7 metriset ovat vissiin ihan yhtä luotettavia kuin pikkusiskonsa. Mutta kuten arvata saattaa, noissa nolla-koneissa on varmasti omat lastentautinsa.

Huollettavuus tosiaan ainakin tuossa vanhemmassa on semmoinen miinusjuttu. Rasvaamiseen menee aluksi aikaa, mutta siihenkin harjaantuu. Onneksi sentään päivittäisille kohteille pääsee hieman helpommin. Ja loppujen lopuksi se on melko sama meneekö siihen huoltoon vuodessa vaikka 10 tuntia enemmän.

Viimeksi muokattu: 20.02.12 - klo:21:58 kirjoittanut Suki

Selittäjät selittää,
koirat haukkuu perään,
mutta karavaani kulkee taas.

Pohojalaanen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 347
Vs: Elho Arrow 3200
Elhon voimansiirtoratkaasu on sinänsä toimiva, vanhemmat punaaset koneet ovat pääperiaatteeltansa hyvin samanlaasia ja voimansiirroltansa tosi lujia. Jos vertaa kaksoiskulmavaihteellisihin koneisihin, ongelmana on kuitenkin hyvien puolien vastapainoksi tehontarpeen nousu ja teräpalkin pystysuuntaasen liikeradan selevä pieneneminen, toinen kulmavaihde kun pienentää korkeutta noin 20cm.

Arrow 3700:n nivelakselin laajakulman sai rikottua poikkeuksellisen kovas kuormitukses, jos voitelu ei ollut tasan tarkkahan sellaasta kun nivelakselivalmistaja suositteli. Ja eihän koneen huollettavuus saa tietenkään olla nuon tarkka ohjekirjan suosituksille. Punaasten konehien kohdalla käyttäjäkunta toivoi useen lyhyempää vetoaisaa, ja sen liiallinen lyhentäminen Arrow 3700:s johti tuohon koneen toisen pyörän nouseskeluhun ja tuon laajakulman kuormittumiselle. Toki tuon koneen kääntöä oli nopeutettukin aika palio päätyvaimennettujen sylinterien ansiosta, mutta se ei oo se varsinaanen syy.

Uusis koneis on siirrytty pykälää lähemmäs vanhoja punaasia koneita, eli aisaa on jatkettu sen verran jotta sen kääntökulma on nyt tasan tarkkahan sama kun Arrow 3200-mallis. Luulisin jotta vanhatkin on päivitetty vastaavaksi. Päivitetyllä rakenteella laajakulman lämpötilat ei nouse juuri mihinään oloos yli 40C asteen.