Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe hiehojen parren kaltevuus  (Luettu 2305 kertaa)

e0777

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 645
hiehojen parren kaltevuus
Onko 10-15% liian suuri kaltevuus hiehojen parsissa?

Tarkoitus olisi tehdä vinokuivike vasikoille joka jossain vaiheessa ehkä muutettaisiin hiehojen parsiksi tai sitten toiste päin, mutta voiko sen tehdä samalle pohjalle vai pitääkö välissä muuttaa pohjan kaltevuutta.

Onko tuo 10-15% taas tarpeeksi 6-12kk hiehojen vinokuivikkeeksi jos alueen syvyys on 3metriä?

e0777

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 645
Vs: hiehojen parren kaltevuus
eikö kellään mitään mielipiteitä?
No kuinka paljon teillä on hiehojen parsien kaltevuus pihatossa ja onko sillä mitään väliä??

JoHaRa

  • Vieras
Vs: hiehojen parren kaltevuus
Mä tein 7 asteella tuollaisen karsinan lämpimään navettaan ja kolahommiksi meni. JOS raaskisi käyttää valtavasti kuivikkeita niin tuo voisi toimia. Mun mielestäni tuo 7-8 astetta on "suositus".

15 astetta on jo todella paljon. En jaksa muistaa että määrääkö asetus tässä jotain maksimia.

DTH

  • Vieras
Vs: hiehojen parren kaltevuus
Asteet ja prosentit eri asia. Itsellä noin 10% ja eläimet noin 12kk. Patja valuu aika hitaasti ,mutta valuu kuitenkin nuoremmilla varmaan vähän enemmän. Kuivikkeena olki.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: hiehojen parren kaltevuus
Asteet ja prosentit eri asia. Itsellä noin 10% ja eläimet noin 12kk. Patja valuu aika hitaasti ,mutta valuu kuitenkin nuoremmilla varmaan vähän enemmän. Kuivikkeena olki.

Joo, ihan totta. Mä tarkoitin prosentteja, eli 7 senttiä laskua metrillä  :'(

JuhaPekka

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 271
Vs: hiehojen parren kaltevuus
taitaa olla 4% tuolla parret...