Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe "haasteena alan hajanaisuus"  (Luettu 7173 kertaa)

emo-heikki

  • Vieras
Vs: "haasteena alan hajanaisuus"
Aiheeseen liittyvää;

Olen kokenut suoramyynnin aina vaivaa tuottavaksi puuhasteluksi.
Viime aikoina on lihan kysyntä suoraan tilalta kasvanut selkeästi.
Nykyään useimmiten aina kun ihmisiä on enemmän koolla ja minun ammattini tulee jostain esiin, niin ensimmäinen kysymys on myytkö lihaa suoraan..
Jos suoramyyntiä oikein todella alettaisiin kasvattaa, niin ehkä korostan ehkä se voisi vaikuttaa hinnoitteluun noin yleisemminkin.
Ite pidän suoramyyntiä edelleen puuhasteluna ja teurastamoiden tehtävä oikeasti olis hoitaa homma jotta tuottaja vois keskittyä tuotantoon, mutta lihatalot ovat tulleet ehkä vähän ahneiksi ja/tai eivät pysty kaupan puristuksessa hoitamaan enää tuottajan etua..

Täällä meilläpäin suoramyyntiä harrastaa aikapaljon poromiehet, lihasta noin 50 %:tia myydään suoraan poromiesten toimesta, hinta taitaa tällä hetkellä on noin 8-9 euroa kilolta, mitä teurastamot maksaa, eikä ne poromiehet pyydä paljoa tohon edes lisää.

Selkein ero naudanlihaan on se, että viimäsen kymmenen vuoden aikana poronlihan hinta on yli tuplaantunut, kun naudalla taitaa olla siinä, missä se oli kymmenen vuotta sitten, jos on siinäkään ...

Mikäli suoramyyntiä harrastettaisiin oleellisesti enempi, niin olen varma, että hinta nousisi myös teurastamoilla.