Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Haavisto  (Luettu 13125 kertaa)

Adam Smith

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Gee!!
Vs: Haavisto
Jos haavisto voittaa,niin sitten joudun syömään lopunikääni masennuslääkkeitä.On se semmonen laaki,ettei siitä vanhana toivu.ikinä en oo äänestäny kommunistia,vihreetä enkä demaria.Sitte pitäis katella loppuikä noita kahta hörhöhomppelia. ??? Pitäisköhän sittenkin varalta tilata aika psykiatrille,seuraavalle arkipäivälle vaalien jälkeen. :o
Voihan sen sitte perua,jos sale voittaa.Muttaku nykyään ei voi olla varma mistään,elämä täynnä kaikenlaisia järkytyksiä >:(
Surullista luettavaa :( Uskonto, jonka pitäisi olla henkisen jaskamisen kannustaja, tekee ihmisistä tuomareita asiassa, joissa heillä ei ole tuomiovaltaa.

*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

koponen

• Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Herrasmies kiireestä kantapäähän
kyllä mua vähä harmittaa,kun ei tuu Mäntyniemeen sitä Antonion Parturikampaamoa Siellois mukava ollu käyvä kampaajalla.

Kyllä se voi simmo olla sillai että siihen tuoliin ei pääse kun iso munaset ukot!!!

Viimeksi muokattu: 24.01.12 - klo:15:26 kirjoittanut koponen

Kylmä kahvi kaunistaa, mutta maha ei kestä sitä määrää minkä naama vaatisi.

Heino Leino

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
jos se tekköö kotikäyntie
Elämä on parasta kometiijjaa

Kamikatze

• Vieras
Täydellinen liberalismi on kuitenkin mielestäni yhtä utopistinen  kuin mikä muukin aate tahansa. :(
Tässä onkin kyse siitä, mitä liberalismi vois tarjota nyky-yhteiskunnalle. En minäkään usko mihinkään puhdasoppisuuteen, eikä sellaista valmista yhteiskuntaa koskaan tule, ei ainakaan ihmisiän näkökulmasta. Prosessi on loputon ja siihen moottoriksi tarvitaan erilaisia visioita ja utopioita, joita vasten peilataan. Ja keskustellaan ;)

Kaikista ei ole keskustelemaan ja kaikkien mielipidettä ei voi erikseen  ottaa kuultavaksi ja tässä se ongelma onkin. Toimivalta ja päätöksen tekeminen yleensä siirretään em. seikkojen vuoksi valtuustoille ,parlamenteille ja hallituksille ja nyttemmin kun markkinatkin sanelevat poliitikkojen rajat, niin moni ihminen on perin hukassa  yhteiskunnan  kulkusuunnasta ja siihen vaikuttavista tekijöistä. Suuri joukko kansalaisista on sen tiedon varassa jota päättäjät ja edunvalvojat lyhyesti eli valikoivasti heille antavat. Vaalit ovat tästä  erittäin hyvä esimerkki kuten nytkin keskustellaan asioista jotka eivät edes kuulu presidentin toimivaltaan.

Demokratian kyllä pitäisi  toimia koska sen perustat on luotu  tasapuolisuuteen pyrkimisen näkökulmasta mutta välillinen valta muuttaa tätä systeemiä aina jonkun tahon hyväksi ,olipa mukana mitä aatesuuntaa hyvänsä. Demokratian korjausliikkeet tulevat  vasta silloin kun se on jo myöhäistä.

Adam Smith

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Gee!!
Ei kaikkien mielipidettä tarvitse ottaa kuultavaksi yksittäin, eikä väliä ole sillä, kuka minkäkin asian tuo esille. Ei ainakaan yhteistön vinkkelistä. Keskustelua pitää käydä juuri siksi, että ne parlamentaarisen politiikan tekijät saisivat jostain suuntaa vaalien välillä, eikä demokratia kuivuisi edunvalvojien lobbaukseksi. Niitä keskusteluja käy jokainen kykyjensä mukaan. Nythän lobbaaminen ja toisaalta mädäntynyt konsensus on tuonut politiikkaan halveksuntaa sellaisia mielipiteitä ja keskusteluja kohtaan, jotka eivät täytä valtarakenteiden odotuksia tai vaatimuksia. Näen sen olevan osittain seurausta vahvasta ay-liikkeestä ja toisaalta uskontoa lähentelevästä puolueuskovaisuudesta, joka rapauttaa parlamentarisimin ideaa.

Siitä olen samaa mieltä, että demokratian korjausliikkeet yksittäisiin ongelmiin tulevat aina myöhässä, jos silloinkaan. Siksi olisi tärkeää, että perusta toimisi kuten pitää.

*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

simmo

• Vieras
ä >:(
[/quote]
Surullista luettavaa :( Uskonto, jonka pitäisi olla henkisen jaskamisen kannustaja, tekee ihmisistä tuomareita asiassa, joissa heillä ei ole tuomiovaltaa.
[/quote]
---------------minähän en tuomitse ketään.Mulla vaan on tuo rotta ja homofobia. Olen sanonut,että Pekka on fiksu ja erittäin miellyttävä,mutta fobiastani en pääse jos ei mua armahdeta. En koskaan uskaltaisi tuomita ketään,eikä minulla ole siihen valtaa. Pitäiskö mun päästä henkisesti ylemmälle asteelle,mutta ei ,minä olen vajavainen,kuten olette huomannut. Pekka on poliitikkona varmasti parhaita,mutta presidentti on henkilö,joka näyttää esimerkillään mallia muille.  Siksi siihen ei voida valita ketä tahansa.

simmo

• Vieras
Vs: Hattarapää...
-------kyllä mua vähä harmittaa,kun ei tuu Mäntyniemeen sitä Antonion Parturikampaamoa :) Siellois mukava ollu käyvä kampaajalla. 8)

Jummalaut´ se tekis sulle semmosen hattaran ettet kehtais mennä kylille kuukauteen... sehä kampailee miesten hiuksia  ::) - ja vaik ei kysytä ni en mee... sitäpaitsi mul on "Beatles-tukka" ku mä oon 60-luvun osapäiväradikaali... ja on jääny vähä levy päälle  :P ;D 8)
---oot sää beatles,onko sulla oikein pitkä letti niskassa. ???

Aulis Anttila

• Vieras
Tukka...
-------kyllä mua vähä harmittaa,kun ei tuu Mäntyniemeen sitä Antonion Parturikampaamoa :) Siellois mukava ollu käyvä kampaajalla. 8)
Jummalaut´ se tekis sulle semmosen hattaran ettet kehtais mennä kylille kuukauteen... sehä kampailee miesten hiuksia  ::) - ja vaik ei kysytä ni en mee... sitäpaitsi mul on "Beatles-tukka" ku mä oon 60-luvun osapäiväradikaali... ja on jääny vähä levy päälle  :P ;D 8)
---oot sää beatles,onko sulla oikein pitkä letti niskassa. ???

Joo... reilusti paidan kauluksen päälle yletty... mut ei sentään puoleenselkään nii ku sillo ennen vanhaan hyvään aikaan  ;D ;D

simmo

• Vieras
Vs: Tukka...

Joo... reilusti paidan kauluksen päälle yletty... mut ei sentään puoleenselkään nii ku sillo ennen vanhaan hyvään aikaan  ;D ;D+ :D :D
[/quote]

Kamikatze

• Vieras
Ei kaikkien mielipidettä tarvitse ottaa kuultavaksi yksittäin, eikä väliä ole sillä, kuka minkäkin asian tuo esille. Ei ainakaan yhteistön vinkkelistä. Keskustelua pitää käydä juuri siksi, että ne parlamentaarisen politiikan tekijät saisivat jostain suuntaa vaalien välillä, eikä demokratia kuivuisi edunvalvojien lobbaukseksi. Niitä keskusteluja käy jokainen kykyjensä mukaan. Nythän lobbaaminen ja toisaalta mädäntynyt konsensus on tuonut politiikkaan halveksuntaa sellaisia mielipiteitä ja keskusteluja kohtaan, jotka eivät täytä valtarakenteiden odotuksia tai vaatimuksia. Näen sen olevan osittain seurausta vahvasta ay-liikkeestä ja toisaalta uskontoa lähentelevästä puolueuskovaisuudesta, joka rapauttaa parlamentarisimin ideaa.

Siitä olen samaa mieltä, että demokratian korjausliikkeet yksittäisiin ongelmiin tulevat aina myöhässä, jos silloinkaan. Siksi olisi tärkeää, että perusta toimisi kuten pitää.

Melkein kaikki yhteiskunnat on alunperin rakennettu uskonnollisten hyveiden perustalle. .Eri uskontojen (Yhden Jumalan)perusarvot lähtevät samoista lähtökohdista ja päätyvät lähes samankaltaisiin johtopäätöksiin . Demokratian perusajatuskaan ei välttämättä poikkea paljonkaan näistä uskontojen peruskäsitteistä .
Jossain vaiheessa  menee kuitenkin jotakin hieman  pieleen ja yksi merkittävin  pieleen menevä tekijä on ihminen itse ja tästä johdetaan käsitykset  "minun laumani.""sinun laumasi".Niissä maissa joissa uskonto on erotettu yhteiskunnasta sitä pyritään jonkun tahon  puolelta kuitenkin tuomaan yhteiskunnalliseen päätöksentekoon . Historia  pyrkii toistamaan itseään

Viimeksi muokattu: 24.01.12 - klo:16:53 kirjoittanut Kamikatze

rommel

• Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
ei haavistoa pressaksi. EI SIVARI VOI OLLA  YLIPÄÄLLIKKÖ.
Joo ja niille jotka sanoo että olihan halonenkin
presidentti vaikka ei ole käynyt ameijaa.
Sille nyt ei enää mahda mitään.

42

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia

Erwin Rommel, sukulainen?
   cría cuervos y te sacarán los ojos

simmo

• Vieras
---------------------einiin,eikä kannata ajatella,että kun oma ehdokas ei mennyt läpi,niin en äänestä ollenkaan.Äänestetään edustava ja fiksu Niinistö,jota kehtaa esitellä mailmalle.12 vuoden pressakärsimys on historiaa. 8)Haloska oli ja meni,hyvästi iäksi. 8)

gutiguti

• Vieras
Kekkonen oli kessu, koivisto alikessu, ahtisaari oli upseeri (kukahan kantoi kirkkojärven marssilla..), halosenkaan 12 vuoden aikana ei suuria miestappioita vaikka suhteet venäjään jäätyivät lopussa.

Lehtimäki

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Vs: Viesti perunakuopasta :-)
Ns. sekatalousjärjestelmä eri sovellutuksineen on ainoana osoittanut edes hitusen toimivuuttaan.
------------------mehän ollaan aukin kanssa samoilla linjoilla ja ehdokaskin yhteinen. :)
Hengenheimolaiset!  ;D ;D ;D ;D
Näin se nyt kävi valitettavasti, Simmo, Aulis, Minä Ite äänestää samaa ehdokasta. Sopu löytyi, kun saatiin tää riitapukari Vätys oppositioon.  ;)

Keskustan entinen puoluesihteeri Jarmo Korhonen äänestää presidentinvaalien toisella kierroksella kokoomuksen Sauli Niinistöä. Korhonen kertoo siirtymisestä Niinistön leiriin keskustan oman ehdokkaan Paavo Väyrysen pudottua kisasta. "Tunnen henkilökohtaisesti Saulin ja minusta hän on kasvanut vuosikymmenien aikana ihmisenä ja poliitikkona. Sauli Niinistö on rehellinen ja luotettava mies."  ;D ;D
[/quote]

juu    kyllä   konna  konnan  tuntee   8) 8) 8) 8) 8) :P :P :P :P