Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Brittikoneiden tuonnin hullut päivät ohi, punnan arvo hyppää  (Luettu 5684 kertaa)

Paalaaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3179
Viimeisen kolmen-neljän vuoden aikana nähty konevirta Englannista alkaa tulla tiensä päähän. Brittien punnan arvo jolkottaa kohti takavuosien tasoa. Pahimmoillaanhan punnan ostoon on tar***** vuosituhannen alussa reilu 1,5 euroa.
Vuoden vaihteessa 2008-2009 Amerikan finassikriisi kyykytti finanssimaan valuutan parin sentin tarkkuudella 1:1 euron kanssa. Nyt ovat menossa jo tukevaa ylämäkeä, ja punnan ostoon täytyy latoa 1,21 euroa.

Jos keväällä 50.000 £ traktorin sai tingittyä Hull:n laituriin 55.000 eurolla, täytyy nyt täpäkkää löytyä jo 60.000 €. Rahdit ja rekisteröinnit tietysti vielä päälle.

Muutaman vuoden Brittikonemyyjien sivustoja seuranneena, olen tosin tullut myöskin siihen tulokseen, että halutuiksi tiedettyjen vaihdokkien hinnat ovat Sumujen Saarilla nousseet. Muutkin kuin suomalaiset ovat huomanneet markkinaraon. Ainakin Puolalaiset, Unkarilaiset, Tanskalaiset ja Baltit kauppaavat Briteistä uitettuja eteenpäin. Markkinoiden vastaus nousseeseen kysyntään on luonnollisestikin hintojen nostaminen.

Ei konevirta tietysti pysähdy, onhan paljon rautaa jota ei yksinkertaisesti kotimaasta löydy..
..Vastaavasti Euroalueen sisällä punnan heitolla ei ole mitään merkitystä.

Veikkauksia, tuleeko vaikuttamaan nostavasti kotimaan uusien myyntiin?

http://www.xe.com/currencycharts/?from=GBP&to=EUR&view=5Y

Viimeksi muokattu: 08.01.12 - klo:06:54 kirjoittanut Paalaaja

Slippin 'n sliding

Greenpwr

  • Vieras

 Pyynnit briteissä joissain artikkeleissa kovempia kuin suomessa ilmoitetut hinnat...lounais-suomesssa pikkuliikkeiden hintataso eurooppalaisella tasolla kirkkaasti, silmät auki, jos oikeesti säästää meinaa...

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Tuskin tulee nostamaan. Kotimaisesta kysynnästä on vain murto-osa tarpeenseen, loput on jotain muuta. Tällaiseen "investoimiseen" vaikuttaa ihan muut asiat kuin kurssimuutokset.
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Totta. Jos mies tarvitsee koneen, niin mies ostaa sellaisen.

Perfekt

Totta. Jos mies tarvitsee koneen, niin mies ostaa sellaisen.

Ei nuot brittien jämät hullumpia ole

Renoo  175 hp

Hitachi 60

molemmat onnistui hyvin kaupat

 8)

Perfekt

Bownesin viimeinen lista :


Valtra   T182D   2011   Direct 50K Front & cab suspension, Rear wheel weights 650/65R38         550    £65 000,00
Valtra   T182V   2010   Versu 50K Front & cab suspension, Rear wheel weights 650/65R42         1507    £50 500,00
Valtra   T162V   2010   Versu 50K,Front & cab suspension, 650/65R38         900    £48 750,00
Valtra   T191A   2008   Advance,50KPH, 650/65R38 90% 540/65R28 80%,Front linkage,4SV         1953    £45 500,00
Valtra   T171A   2008   Advance,50KPH,5 ton front linkage,front & cab 650x42 50% 540/65R30 10%         4689    £37 500,00
Valtra   T161A   2007   Advance,50KPH,front linkage,front & cab std hitch 650x42 60% 540/65R30 30%         4834    £35 500,00
Valtra   T161HT   2011   50K ,FS,CS,20.8X38 Mich,80% 16.9X28 80% Weights IN         936    £49 000,00
Valtra   T151HT   2011   50K front & cab suspension 20.8X38         1030    £48 000,00
Valtra   T151HT   2011   50K ,FS,CS,4sv,info light,weights 20.8x38 90%16.9x28 90% mich          657    £49 500,00
Valtra   T151HT   2009   50K FS,CS,600/65R38 40% 480/65R28 70%         3433    £36 000,00
Valtra   T151HT   2008   50K,FS,CS,info light,600/65R38 50% 480/65R28 60%         5755    £29 000,00
Valtra   T131HT   2010   50KPH,600/65R38 480/65R28 30% BY PRODUCTS         3428    £35 500,00
Valtra   N142D   2011   50K front & cab suspension front linkage & PTO          500    POA
Valtra   N121HT   2009   front & cab suspension 18.4X38         2531    £35 000,00
Valtra   N121HT   2007   FS,Chillton MX 100 Loader          4391    £31 000,00
Valtra   N111HT   2011   50K front & cab suspension Due in         900    POA
Valtra   N91HT   2009   Q55 Loader18.4X38 60% 14.9X28 20%         3420    £31 500,00
Valtra   N92HT   2009   HT,2SV,600/65R34 460/65R24 Nokian or new 16.9x38 14.9x24 extra cost         1973    £29 000,00
Valtra   A95   2003   AC,8 front weights,Claas green 16.9x38 80% 13,6x24 70%         2469    £17 500,00
Quicke      2011   New Quicke loaders in stock to fit Valtras            
New Holland   T6020   2010   SLE Delta 3 spools 16.9X38 60%         1093    £30 500,00
New Holland   TS115A   2004   SL/DP,18.4x38 40% 16.9x38 30&20%          3047    £21 500,00
New Holland   TN5050   2010   12X12 Synchro shuttle Air/Con,13.6x38 955 11.2x28 95%         179    £20 000,00
New Holland   TN75D   2007   Power shuttle 16.9X30 50% A/C         2060    £17 500,00
New Holland   TN27D   2004   Roll bar PTO fault          1428    £5 500,00
FORD   8340   1993   SLE Turbo         10000    £8 500,00
John Deere   6930   2010   Premium 50K TLS auto Quad cab suspension 20.8X38         1461    £53 000,00
John Deere   6930   2010   Premium 40K TLS Power Quad 20.8X38         1180    £49 750,00
John Deere   6630   2010   Premium 40K TLS Power Quad 20.8X38         916    £47 000,00
John Deere   6430   2009   Standard  TLS,a/c,a/s,p/s,corner exhaust, Belt line         1472    £35 500,00
John Deere   6310   2001   Power Quad 40K 16.9X38 70%         3956    £17 000,00
Renault   345X   2002   Twin shift power shuttle, 16.9x34 80% 13.6x24 70%         2471    £13 800,00
Deutz   135   2002   50K FS,Front linkage 650/65R38 40%         5000    £19 000,00
CASE    Puma 180   2008   Front linkage & PTO,50K,650/65R42         1235    £47 000,00
CASE    CS 120   2001   50K,front suspension & cab          5824    £18 500,00
CASE    JX1090U   2004   12X12 Synchro shuttle 16.9x34 60% Mc Connel 85S Loader & 2M Bucket         1223    £19 000,00

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2449
Oikeastaan valuutan arvolla sinänsä ei ole merkitystä, onko punta sitten 1:1 euron kanssa vai 1:1.5.  NewHollandia kai vielä kasataan englannissa, muuten uudet koneet on suureksi osaksi euroalueelta peräisin ja vaihtokoneiden hinnat kulkee jossain määrin niiden perässä.  Absoluuttisen kurssin sijaan valuuttakurssimuutokset ovat tärkein juttu, kun konehinnat eivät kuitenkaan reagoi kurssimuutoksiin heti vaan melkoisella viiveellä.

Kun punta heikkenee, koneiden puntahinnat pysyvät edelleen melko tasoissa, mutta hinta euroina laskee kurssimuutoksen perässä. Kun punta vahvistuu, edelleen puntahinta pysyy suunnilleen ennallaan mutta hinta euroina nousee. Jollain viivellä, vuoden tai parin aikana sitten koneiden puntahinnat liikkuvat hiljalleen suunnilleen vastaamaan kulloistakin euro/punta kurssia.