Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Mikä ei kuulu joukkoon ja miksi  (Luettu 12878 kertaa)

Last Man Standing

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2768
Vs: Mikä ei kuulu joukkoon ja miksi
Kaikki muut kuin viljanviljelijät haisee paskalle 24/7.
Paskanhaju sitoutuu luuydinnesteeseen josta se ei poistu kuin ajan kanssa.Omakohtaisia kokemuksia

-Joomies-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1131
Vs: Mikä ei kuulu joukkoon ja miksi
Laki voi pakottaa tai sitten kipailutilanne (mutta tätähän nyt ei normi jussi voi tuunnustaa, karjanviljely on herran valittu ala ja grillit saa kuolla kun se ei ole niin jaloa hommaa) voi pakottaa yrittäjän pitämään vaikka sitä grilliä joka päivä auki. sama asia. Kyllähän näitä aloja on hoivapalveluista ydinvoimalaan asti, kulkemalla muuallakin kuin omassa pihassa niin niitä löytää. Mulla ei ole kerrassaan mitään karjajamppoja vastaan, mä en vain kestä sitä ikiaikaista valittamista ja sitä mantraa että ekukat pitää hoitaa joka päivä jne... Kaverilla on yksityinen päiväkoti ja ihan jo hommaan ryhtyessään se tiesi että se on joka päivä auki ja se varautui siihen palkkaamalla henkilökuntaa. Maajussi vaan ei varaudu mihinkään mitenkään, ollaan ja möllötellään niin kuin ennenkin katsellaan kuin yhteiskunta ympärillä vain muuttuu, mutta siihen ei reagoida mitenkään.
Osuma  :o
Se mikä ei tapa, se vituttaa

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Mikä ei kuulu joukkoon ja miksi
Maajussi vaan ei varaudu mihinkään mitenkään, ollaan ja möllötellään niin kuin ennenkin katsellaan kuin yhteiskunta ympärillä vain muuttuu, mutta siihen ei reagoida mitenkään.

Haista nyt paska! Myrskyn jälkeen, kolmen päivän ajan, ainoa talo koko kulmakunnalla, jossa sähköt agrekaatin johdosta!!   Huvittavinta oli, kun kolmannen päivän aamupäivällä naapuri tuli kylään, ihan vaan nähdäkseen sähkövalon!!!  ;D

Ihan turha muuten valittaa myrskyn aiheuttamista sähkökatkoista, siihen voi, ja pitää varautua ENNNEN ongelmaa!

Kuuno

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 309
  • Needled 24/7
Vs: Mikä ei kuulu joukkoon ja miksi
Ilman kotieläintuotantoa olisi viljamarkkinat aika paljon pienemmät.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Mikä ei kuulu joukkoon ja miksi
Se vaan on niin että nakkikioski tai perjaatteessa myös päiväkoti voi olla hyvin kiinni kolme päivää viikossa. Asiakkaat vaan menee silloin seuraavaan kohteeseen. Mitään sanktiota ja ongelmia ei tule. Toki on aloja jotka vaatii sen pakollisen aukiolon mutta suurin osa on auki vaan liiketaloudellisin perustein ja silloin se ei kuulu tähän kategioriaan. Vielläkin karjatalous on vaan aika omapäinen ja jos esimerkiksi lomatoimiston paperia lukee niin niissä lukee että isäntä viimekädessä vastaa eläimistä eli jos lomittaja sairastuu niin isäntä siellä on lain velvoittamana hoitamassa asioita.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Perfekt

Vs: Mikä ei kuulu joukkoon ja miksi

Näinhän seon nakkarin pitäjälläkin


 ::)

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5280
Vs: Mikä ei kuulu joukkoon ja miksi
Vms on oikeassa, mutta hyvä, ettei kohtaloaan valita. Itse olen bisnekseen lähtenyt ilman sukutilarasitetta yli nelikymppisenä, joten meikäläisenkään ei parane valittaa. Kyllä nykyaikana se valinta on jokaisen oma. Mutta sitä kasvinviljelijöiden valitusta, että jotenkin kotieläintuottajat tienaavaat syyttä, en aina jaksa kuunnella. Kotieläimet ovat vähän kun pikkulapset: niille ei voi selittää mitään, vain palvelu ratkaisee. Aikuisille voi aina selittää ja sopimuksetkin rikkoa ilman kovin pahoja seuraamuksia. Mutta jätäpä elukat hoitamatta, niin seurauksia alkaa tulla. Siitä yhden miehen nakkiputkan sairas- tai krapulalomista ei tule kuin taloudellisia seurauksia, kotieläinten (tai pikkulasten) hoitamatta jättämisestä paljon muutakin.

Petri

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Mikä ei kuulu joukkoon ja miksi
Viljamiehet eivät varmaan pääse edes taivaaseen  :-\

Kyl nyt taas hävettää ihan hirveästi kun tulee viljaa viljeltyä. Yhteiskunta pitää maatalousyrittäjiä pohjasakkana ja maatalousyrittäjien alinta kastia edustavat kasvinviljelijät  :-\

Kyllä nyt meni maku koko hommasta ja vuosi on piloilla  :-\

Taidan viljellä tyhjää koko alalla. Sekin on pienempi synti kuin viljantuotanto  :-\

jusßa

  • Vieras
Vs: Mikä ei kuulu joukkoon ja miksi
Haiskahtaa vähän siltä että olis katkeroiduttu kun on jouduttu huomaamaan ettei robo tuonutkaan vapautusta navetasta.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Mikä ei kuulu joukkoon ja miksi
ei vaisenkaan. Mä olen ihan itte valinnu hommani enkä yhtään valita. Vapaus sitten taas omalla tavalla antaa voimia mutta sitä vähän herättelin kun tuolla vapaassa sanassa puhuttiin lomista kuinka ne on valitulle kansalle ja samoiten puhutaan mtk:sta että se ei aja kuin maitomiesten touhuja niin ehkä asiat ei olekaan ihan niin yksinkertaisia ja eläinasioita on hyvä ajaakin varsin raahalla kädellä. Se muokin jurppii kun sika ja ehkä lihakarja on laitettu koville mutta sille en mitään voi. Toki viljahommatkin on tärkeitä mutta tehokkaasti hoidetulla viljatilalla voi pitää ihan täysimääräisen kesäloman ja suorittaa laajamittaista liiketoimintaa sivuvssa mikä ei eläintiloilla ole mahdollista. Yksi perhe on täysin kiinni eläimissä ja niistä on toimeentulo revittävä.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Mikä ei kuulu joukkoon ja miksi
sitäsiis enemmänkin että ei tätä karjahommaa kannata kadehtia. Kaikki mitä alan edistämiseen on tehtävissä pitää tehdä. Tietenkin jos joku pitää hommaa ylihyvänä niin ei muuta kun rakentamaan tiloja karjanhoitoon.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

nilihaara

  • Vieras
Vs: Mikä ei kuulu joukkoon ja miksi
ei vaisenkaan. Mä olen ihan itte valinnu hommani enkä yhtään valita. Vapaus sitten taas omalla tavalla antaa voimia mutta sitä vähän herättelin kun tuolla vapaassa sanassa puhuttiin lomista kuinka ne on valitulle kansalle ja samoiten puhutaan mtk:sta että se ei aja kuin maitomiesten touhuja niin ehkä asiat ei olekaan ihan niin yksinkertaisia ja eläinasioita on hyvä ajaakin varsin raahalla kädellä. Se muokin jurppii kun sika ja ehkä lihakarja on laitettu koville mutta sille en mitään voi. Toki viljahommatkin on tärkeitä mutta tehokkaasti hoidetulla viljatilalla voi pitää ihan täysimääräisen kesäloman ja suorittaa laajamittaista liiketoimintaa sivuvssa mikä ei eläintiloilla ole mahdollista. Yksi perhe on täysin kiinni eläimissä ja niistä on toimeentulo revittävä.
    Sitä saa mitä tilaa.   ;D

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Mikä ei kuulu joukkoon ja miksi
ei vaisenkaan. Mä olen ihan itte valinnu hommani enkä yhtään valita. Vapaus sitten taas omalla tavalla antaa voimia mutta sitä vähän herättelin kun tuolla vapaassa sanassa puhuttiin lomista kuinka ne on valitulle kansalle ja samoiten puhutaan mtk:sta että se ei aja kuin maitomiesten touhuja niin ehkä asiat ei olekaan ihan niin yksinkertaisia ja eläinasioita on hyvä ajaakin varsin raahalla kädellä. Se muokin jurppii kun sika ja ehkä lihakarja on laitettu koville mutta sille en mitään voi. Toki viljahommatkin on tärkeitä mutta tehokkaasti hoidetulla viljatilalla voi pitää ihan täysimääräisen kesäloman ja suorittaa laajamittaista liiketoimintaa sivuvssa mikä ei eläintiloilla ole mahdollista. Yksi perhe on täysin kiinni eläimissä ja niistä on toimeentulo revittävä.

Ei kun viljaa joka niemeen, notkoon ja saarelmaan. Elukoista on paljon helpompi siirtyä viljaan kuin viljasta elukoihin. Ei ole mitään mieltä kiusata itseään jos ei maita.

JOS mulla olisi 100 ha peltoa yhdessä pläntissä niin kulmalla olisi jo lypsykarjanavetta. Tekisin todella mielelläni siellä töitä, kaikki rupuhommat ulkoistettuna.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Mikä ei kuulu joukkoon ja miksi
Jos kerran karjatilalliset vihaa viljatilallisia niin MIKSI ihmeessä
sit karjatilalliset sitä viljaa itte tunkee viljelemään.

Yleensä pirullisella tappiolla. Itse aiheutetuilla kustannuksilla.

Kui mää ain olen paras?

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Mikä ei kuulu joukkoon ja miksi
Jos kerran karjatilalliset vihaa viljatilallisia niin MIKSI ihmeessä
sit karjatilalliset sitä viljaa itte tunkee viljelemään.

Yleensä pirullisella tappiolla. Itse aiheutetuilla kustannuksilla.

En ainakaan minä ole puhunut viljatilallisten vihaamisesta. Enemmän ihmetyttää mielipiteet jossa vastustetaan ainutlaatuisia vuosilomia ja rahakasta maidontuotantoa ja mtk:n yksipuolista käyttäytymistä. Mun mielestä koko karjatalous on kuitenkin senvertaa haasteellista ja työllistävää varsinkin maito ja emakkopuolella että kaikki tuki ja turva on mielestäni ansaittu. Itse näen tilanteen b alueelta ja ainakaan täällä ei ole kauheasti mahdollista luopua oikeuksista.

Mulla viljanviljelykin on hieman normaalista poikkeavaa eli nurmen uusimisessa on viljakierros joka korjataan paaliin. Muuten hoidetaan pellon vaihdolla viljan viljely eli naapuri viljelee viljat ja minä nurmea hänen pellolla.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.