Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Palvelua illalla, yöllä, viikonloppuna, pyhänä ja arkena.  (Luettu 5199 kertaa)

Pasi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2373
Lisäksi on lähes käsittämätöntä että isot yritykset ei saa keskusvarastoja pidettyä auki vuorokauden ympäri. ja hyvähän olis kun joku huoltomieskin olisi saatavissa.

Kyllä varastoja alkaa olla auki ainakin viikonloppuisin. Moneen oveen on ilmestynyt lappu: "Päivystys numerosta xxxx.... Lisämaksu XX €". Huoltomiehen saaminen on tosiaan hankalampaa, ellei korjattavan laitteen maahantuoja/valmistaja/myyjä ole päättänyt sen olevan niin tärkeä kone, että se saatava kuntoon kaikkina päivinä ja aikoina. Tai ellei ole pitänyt hyviä suhteita yllä. 

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Nää on niin toiminnasta kiinni mutta kyllä sähkö on tänäpäivänä aika tärkeä. Jos esimerkiksi joku sattuu sulaa pääkeskuksesta pe iltana niin kyllä olisi hyvä saada kuntoon ennen ma aamua. Samoiten vähän isommalla täppärillä voi joku nippeli olla aika tärkeä esimerkiksi ajosilppurista tai paalaimesta jos sattuu hajoo sopivaan aikaan. Kauheata ruudinkeksijää ei välttämättä tartte varastolla olla kun se täppäri voi ihan itte kattoa sen varaosanumeron kunhan joku seen antaa.

Enkä mä vaadi ympärivuorokautista palvelua kaikilta mutta eri työntekijät pitäisi sopia keskenään niin että ei tarvitsisi kaikkia huoltoyrittäjiä turaan häiritä.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5274
Lisäksi on lähes käsittämätöntä että isot yritykset ei saa keskusvarastoja pidettyä auki vuorokauden ympäri. ja hyvähän olis kun joku huoltomieskin olisi saatavissa.

Kyllä varastoja alkaa olla auki ainakin viikonloppuisin. Moneen oveen on ilmestynyt lappu: "Päivystys numerosta xxxx.... Lisämaksu XX €".
Tuo on mielestäni reilu meininki. Näillä nurkin kun on tuota 24/7 prosessiteollisuutta, niin aika monessa tekniikka-alan liikkeessä on juuri tuollainen päivystys. Jos riekaloituneen kiilahihnan saa uusiksi 50 euron lisämaksulla rehuntekoaikaan la-iltapäivällä, niin ihan kohtuullista.

Petri

Täpinäreiska

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
Rehusesongin aikana on pari kertaa etitty ajosilppurin renkaan paikkaajaa virka-ajan ulkopuolella ja on löytynyt. Jälkikäteen olen muistanut työn tehnyttä asentajaa viski/konjakkipullolla. Ei nuo pahasti ole herneitä nenään vetäneet kun morjestaavat työajan ja -paikan ulkopuolellakin.
Täp-management. Sponsored by yhteiskunta.

AimoMela

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1172
Palkansaajana it-alalla ja ainoana työntekijänä yksikössä on saanut tottua siihen, että puhelin soi myös viikolla olevina vapaapäivinä. Ei niinkään iltaisin tai viikonloppuisin nykyisessä tehtävässä. Etäyhteyttä käytän kans aika paljon, tosin yksityissähköpostin hoidana samalla järjestelmällä kuin työsähköpostinkin niin siinä sitten samalla näkee molemmat. Eikä työsähköposteihin ole velvoitetta vastailla...

Parikymmentä vuotta se oli olevinaan hemmetin hienoa, kun oli kokoajan tavoitettavissa. Oli NMT uusi herkku ja muutenkin piti vähän pönkittää omaa asemaa. Kai sitä nuorempana jaksoi, vaikkei rahaa tullut silloinkaan. Nyt on harrastuksessa sen verran touhua, ettei ylimääräistä oikein ilmaiseksi viitsisi.

Erikseen ilta/viikonlopputyöstä yms. varallaolosta ei kukaan (asiakas) mielellään maksa JOS ei ymmärrä siitä saamaansa hyötyä. Eikä sitä työtä ilmaiseksi kukaan tee (ainakaan kovin kauaa). Tämä mekanismi nostaa normiaikana myytävien tuotteiden hintaa, kun se päivystyskustannus pitää upottaa jonnekin.

Tässä oli jotakin kovasti tuttua... Monikin asia. Erona tosin se että rahaa on tullut nuorempanakin... Aimolla on varmaan jo parikymmentä vuotta ollut kokonaispalkka joka vähän noin niin kuin oletuksena pitää sisällään että on aina tavoitettavissa. Vaikka sieltä Välimereltä purjeveneestä... Tai sitten syksyisestä rankametsästä. Ei noita puheluita riesaksi asti tule.

Aikanaan oli sellainen tilanne että vastasin systeemistä jossa jos joku meni pieleen niin helposti tuli Aimon silloisen kuukausipalkan verran asiakkaalle turhaa rahan menoa ja jos joku meni pahasti pieleen niin saattoipa tulla lähes Aimon vuosipalkan verran... Se oli sellaista aikaa että pulssi nousi aina parikymmentä lyöntiä kun puhelin soi vapaa-aikana ja totesi että joko ei tuntenut numeroa tai oli työpuhelu. Ei noita onneksi paljon tullut koska Aimo teki työnsä hyvin ja vähensi siten puheluiden määrää mutta aina joskus tuli tilanteita että joku ulkopuolinen taho reistasi tai rautaongelmaa tai muuta vastaavaa. Ne sitten hoidettiin.

Mutta on noita puheluita vuosien mittaan tullut varmasti kaikkina juhlapyhien päivinä ja iltoina. Yöt on lähes aina saanut nukkua rauhassa. Mutta vieläkin muistan erään joulupäivän aamun vaikka tapauksesta on varmaan 30 vuotta.

Mutta nämä on aina sellaisia henkilökysymyksiä ja sopimuskysymyksiä. Aimolla on ollut onni että on ollut aina sellaisia työnantajia jotka ovat tajunneet antaa myös työntekijälle osaamisen mukaisen arvon ja arvostuksen ja palkan. Sitä ei sitten rupea turhia nipottamaan jos joutuu puolen tunnin puhelun kerran viikossa vapaa-aikana hoitamaan. Kuten ei ole myöskään työnantajat pienistä nipottaneet ja palkkaakin on maksettu. Kokonaan toinen juttu olisi voinut olla jos joskus työnantajana olisi ollut joku p.skantärkee k.sipäinen kaikkitietävä työntekijöitä halveksiva "yrittäjä" joka rupee nipottamaan jopa minimipalkasta niin eihän siinä mitään ylimääräistä silloin viitsi tehdä.

cosmic_cowboy

  • Vieras
Ne firmat/tekijät jotka palvelee virka-ajan ulkopuolella, pitää palkita niin, että heillä on varaa pitää myös vapaata, vaikka sitten viikolla. EI toimi pitkään niin, että pidetään itsestään selvänä, että minua palvellaan aina kun haluan ja totta kai minä kilpailutan ja teen hankintani mistä halvimmalla saan.

Toisaalta firmojen puolelta olisi mukava jos kertoisivat miten VIP-asiakkaaksi pääsee. Olen joskus yrittänyt päästä etusijalla palveltavaksi asiakkaaksi, mutta ei ole oikein onnistunut.

Sanoo ne taikasanat heti puhelun aluks eli "Ihan sama mitä maksaa mut.."  :D

Niinhän se on. Maatalouspuuhissa vaan ei tahdo olla millä maksella, kuten vaikka Aimon myyttisellä ammattialalla. Itse olen tuntenut vastuuni ja vetäytymässä 24/7-vastuista ja sesonkihommista jotka vaatisivat yhteistyökumppaneiltakin talkoita.

Miten muuten reagoi pelastustoimi? Voivatko he velvoittaa yrityksiä liikkeelle? Jos on vaikka ruokinta/ilmanvaihto/vesi/lämmitys/jokin kaput sikalasta ja videomateriaalia alkaa syntyä, tilalla on laskut maksamatta kaikkiin alan firmoihin maakunnassa?

Olen itse ollut kahteenkin kertaan tilanteessa jossa isäntä on ollut virkavallan hallussa ja eläimille on pitänyt tehdä jotain. Toisessa tapauksessa kunnaneläinlääkäri laitatti lätin tyhjäksi. Nämä vaan olivat hyvin pieniä työmaita.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Mulla on sellainen käsitys että eläinsuojelullisista syistä viranomaiset voivat lähes pakottaa tekijät töihin mutta siinä on vaan se että helposti voi olla ilman elukoita oikeusprosessin jälkeen.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Tässä oli jotakin kovasti tuttua... Monikin asia. Erona tosin se että rahaa on tullut nuorempanakin... Aimolla on varmaan jo parikymmentä vuotta ollut kokonaispalkka joka vähän noin niin kuin oletuksena pitää sisällään että on aina tavoitettavissa. Vaikka sieltä Välimereltä purjeveneestä... Tai sitten syksyisestä rankametsästä.

Aimo taitaa olla eläkeläinen.  :D
Kui mää ain olen paras?

AimoMela

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1172
Tässä oli jotakin kovasti tuttua... Monikin asia. Erona tosin se että rahaa on tullut nuorempanakin... Aimolla on varmaan jo parikymmentä vuotta ollut kokonaispalkka joka vähän noin niin kuin oletuksena pitää sisällään että on aina tavoitettavissa. Vaikka sieltä Välimereltä purjeveneestä... Tai sitten syksyisestä rankametsästä.

Aimo taitaa olla eläkeläinen.  :D

Ei vielä. Valitettavasti. Kyllä vielä on toistakymmentä vuotta siihen onko se nyt sitte 65 kun on eläkeikä. Vähän enemmän jos se on 68 tai jotain.

AimoMela

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1172
Niinhän se on. Maatalouspuuhissa vaan ei tahdo olla millä maksella, kuten vaikka Aimon myyttisellä ammattialalla.

Millä myyttisellä? Tai niin, olihan se silloin kun Aimo aloitti niin aika myyttistä. Tietokone oli pienen omakotitalon kokoinen ja kauhee jäähdytyssysteemi. Ohjelmat lävistettiin reikäkorteille ja luettiin reikäkortinlukijalla. No joo, Aimo tuli itse asiassa juuri siihen reikäkorttivaiheen kynnykselle, alkoivat juuri silloin jäädä pois. Olen nähnyt käytössä, en tehnyt. Mutta sitten tulikin PC, tuli Nokian MikroMikko, Nokian kännykät ja tukiasemat ja tietoliikenne ja paljon muuta. Tietotekniikka on kovasti arkipäiväistynyt.

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5893
Niinhän se on. Maatalouspuuhissa vaan ei tahdo olla millä maksella, kuten vaikka Aimon myyttisellä ammattialalla.

Millä myyttisellä? Tai niin, olihan se silloin kun Aimo aloitti niin aika myyttistä. Tietokone oli pienen omakotitalon kokoinen ja kauhee jäähdytyssysteemi. Ohjelmat lävistettiin reikäkorteille ja luettiin reikäkortinlukijalla. No joo, Aimo tuli itse asiassa juuri siihen reikäkorttivaiheen kynnykselle, alkoivat juuri silloin jäädä pois. Olen nähnyt käytössä, en tehnyt. Mutta sitten tulikin PC, tuli Nokian MikroMikko, Nokian kännykät ja tukiasemat ja tietoliikenne ja paljon muuta. Tietotekniikka on kovasti arkipäiväistynyt.
Niin no, kyllä se melkoisen myyttistä on ollut..
Ei se mitä Aimo tekee vaan se että tähän mennessä ainakaan mun silmiin ei ole vielä aiemmin osunut pienintäkään vihiä siitä mitä Aimo on työkseen tehnyt vaikka monessa keskustelussa on Aimo kokemuksiinsa työuraltaan viitannut.. 

AimoMela

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1172
Niin no, kyllä se melkoisen myyttistä on ollut..
Ei se mitä Aimo tekee vaan se että tähän mennessä ainakaan mun silmiin ei ole vielä aiemmin osunut pienintäkään vihiä siitä mitä Aimo on työkseen tehnyt vaikka monessa keskustelussa on Aimo kokemuksiinsa työuraltaan viitannut..

Naapurit tunnistaa jos kerron liikaa. Eri tehtävissä eri it-firmoissa. Mutta sanotaanko vaikka näin että tänäänkin vähintään yksi agronettiläinenkin tekee jotakin sellaista että tietämättään käyttää jotakin sellaista että Aimolla on tavalla tai toisella ollut jossakin välissä näppinsä pelissä. Mutta se ei välttämättä ole se mitä Aimo tällä hetkellä tekee.

Mutta tuossa
http://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=30195.msg494063#msg494063
joko voi olla vinkkejä tai sitten ei?

Viimeksi muokattu: 06.12.11 - klo:17:03 kirjoittanut AimoMela