Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Apevarasto  (Luettu 5500 kertaa)

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Apevarasto
Iso traktorin kauha on vähän turhan suuri pienelle makkaralle.

Mä... tekisin sellaisen pienen, etukuormaajalla siirrettävän katoksen. Sitä siirrettäisiin makkaraa pitkin aina pään kohdalla. Estäisi lumen ja veden satamisen suoraan rehuun. Ehkä joku vanhasta lietepytystä sahattu puolikaari palvelisi tarkoituksessa hyvin jos siinä olisi vaan kätevä kahva päällä  ::)

mutta eihä siitä kaikkia lapioimatta minkäänlaisella kauhalla?

Aika vähän ne lapioivat joilla makkara on tasaisella alustalla. Loput saa nääs "keskitettyä" makkaran keskelle helmoja nostelemalla jos muovi on säilynyt ehjänä. Mun mielestäni makkarasta ei viljaa oteta maata myöten vaan vähän ylempää.

mutta laakasiilosta ei tarvi lapioida ollenkaan. lapio ja talikko eivät kuulu päivittäiseen käyttöön, ei edes viikottaiseen. jos asiat tehdään oikein niin niitä ei tarvita mihinkään.

Niin.. rahakysymyshän tämä on.

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: Apevarasto
Mulla olisi tarkoitus kokeilla murskeviljasäilöntää ensi vuonna, vanhat siilot olisi joutilaat siihen hommaan, vai onko 6 metriä leveät liika suuret? Meininki olisi käyttää murskeviljaa kylmänä aikana, joten luulisi säilyvän?

Riippuu tietysti päivittäisistä kulutuksesta, mutta aika leveältä rintaukselta kuulostaa. Tuonhan voisi jakaa välisenällä kahdeksi 3 metriseksi. Sopisi vielä hyvin etukuorjaamajalla ottamaa ja etenemä olisi olisi varmasti riittävä.

Milläs sen sitten tiivistää, kun varmaan pitäisi olla lähemmäs 4 metriä, että sen saisi traktorilla poljettua.
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

mlahti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2445
Vs: Apevarasto
Mulla olisi tarkoitus kokeilla murskeviljasäilöntää ensi vuonna, vanhat siilot olisi joutilaat siihen hommaan, vai onko 6 metriä leveät liika suuret? Meininki olisi käyttää murskeviljaa kylmänä aikana, joten luulisi säilyvän?

Riippuu tietysti päivittäisistä kulutuksesta, mutta aika leveältä rintaukselta kuulostaa. Tuonhan voisi jakaa välisenällä kahdeksi 3 metriseksi. Sopisi vielä hyvin etukuorjaamajalla ottamaa ja etenemä olisi olisi varmasti riittävä.

Milläs sen sitten tiivistää, kun varmaan pitäisi olla lähemmäs 4 metriä, että sen saisi traktorilla poljettua.

mitä jos laittaa ohuesti. vaikka metrin paksuisesti.. muovia tietysti menee enemmän, mutta 8m muovirullahan ei paljoa maksa..