Kuorma-auto puolella taidetaan nykyään päästellä 20- 25 000 tuntia ennenkuin ne vaihtoon alkaa menee ja pienempään käyttöön. Ja tuo määrä niihin ajetaan keskimäärin viides vuodes, eli 4000-5000 tuntia vuodes. Eikös ne saa poistaa verotukses auton tasapoistoin nolliin viides vuodes...kyllä kai traktorin tekniikan pitäis helposti kestää saman... ?
Kyllä,mutta kyllä niitä paljon sepitetään tuona aikana.Nämä huolenpitosopimukset alkaa nykykalustolla olla välttämättömiä,meinaten kalliita komponentteja menee kuitenkin.
Useimmissa merkeissä tämä "adpluu" kalustus ei tahdo Suomen talvia kestää.Toisista menee turpoja,toisissa hammastaa laatikot.Usein autot kestää sen 600000-750000,ja sitten alkaa remontit.
Kytkimet,jarrut,viskot,lämmityslaitteet,kompurat.
Maatalous on vaan niin erilainen ala,koska sää ei suosi viljelyä juuri minään vuonna.Koneita ei tarvi ihan joka päivä,mutta silloin kun tarvii,saisi ne olla kunnossa.Autojen remontit tehdään useimmiten korjaamoilla,joihin ne useimmiten pääsee omin voimin.Tai tiellä se on kumminkin ja sentään pyörivien pyörien päällä(ellei ole mennyt napoja...).Raktori voi tarvita korjausta tosi hankalassakin paikassa,ja se joudutaan usein seppäämään Pohjolan Liikenteen laajassa hallissa.
Loppusuoran raktoreilla ei oikein päätoimista viljelyä tee,koska työ keskeytyy kuitenkin.