Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Laatuheinä  (Luettu 25285 kertaa)

PERSU

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 509
  • HUOMAA ITSENÄISYYS MITALIT
Vs: Laatuheinä
PALJONKO TULEE KILOLLE

MEILLÄ VAIN 10 KG PIKKUPAALEJA   A 10 E

RÖLLI

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 251
Vs: Laatuheinä
Moi

Persulle,laitatko yksityisviestiä? Saat sähköpostiosoitteen niin voit lähettää analyysitiedot tuosta LAATU heinästäs. Saat samalla analyysitulokset niin vertaillaan mikä on laatua.
Taidat puhua paskaa, ei tuollaisia hintoja kukaan maksa. Tai olet jo melko rikas?
Minäkin myyn muutamalle asiakkaalle joilla on vielä hiukan arvokkaampia hevosia, kuin noi sun 50 tn e:n.

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Laatuheinä
Kyllä mää ainakin ajattelen että sato on saatava tuotettua tuilla jolloin korjuukustannukset pitää saada tuotteesta. Siitä on tullut se 35 euron minimihinta puolitoissta metrisestä pyöröpaalista.
Nyt vaikuttaa kovasti siltä että minä paalailen ihan liian halvalla :o

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Laatuheinä
Kyllä mää ainakin ajattelen että sato on saatava tuotettua tuilla jolloin korjuukustannukset pitää saada tuotteesta. Siitä on tullut se 35 euron minimihinta puolitoissta metrisestä pyöröpaalista.
Nyt vaikuttaa kovasti siltä että minä paalailen ihan liian halvalla :o

Voi olla mutta en mä ainakaan saa kaadettua, pari kertaa pöyhittyä, karhotettua ja paalattua aineilla ja kunnon muovilla alle tuon. Painot huitelee siinä 800 kilon paikkeilla. Paaleja ei tahdo tulla kun 10 hehtaarilta.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Laatuheinä
Kyllä mää ainakin ajattelen että sato on saatava tuotettua tuilla jolloin korjuukustannukset pitää saada tuotteesta. Siitä on tullut se 35 euron minimihinta puolitoissta metrisestä pyöröpaalista.
Nyt vaikuttaa kovasti siltä että minä paalailen ihan liian halvalla :o

Voi olla mutta en mä ainakaan saa kaadettua, pari kertaa pöyhittyä, karhotettua ja paalattua aineilla ja kunnon muovilla alle tuon. Painot huitelee siinä 800 kilon paikkeilla. Paaleja ei tahdo tulla kun 10 hehtaarilta.
Ahaa, sitten tuon ymmärtää. Ja noin tehden tuon painoinen paali ei todellakaan ole kallis. Jos siis on poutaa ollut kun on pöyhitty :P

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Laatuheinä
Kyllä mää ainakin ajattelen että sato on saatava tuotettua tuilla jolloin korjuukustannukset pitää saada tuotteesta. Siitä on tullut se 35 euron minimihinta puolitoissta metrisestä pyöröpaalista.
   Mä ainakin ajattelen että sato on pystyttävä tuottamaan ilman tukia(kin) ja 35 euron hinnalla se ei valitettavasti onnistu vaikka paali olisi puolet tuosta. Heinänteossa on aina otettava riskikerroinkin mukaan. Jos sade tulee väärään aikaan, on sato käytännössä pilalla. Jos puidessa tulee sade, homman voi keskeyttää ja jatkaa sitten kun taas paistaa...
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

lavali

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1777
Vs: Laatuheinä
Joo, sade kolomantena kuivauspäivänä on jonkimmoinen katastrooffi kuivanheinän tuottajalle. kuivuri tietysti auttaa...

Cynic

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1281
Vs: Laatuheinä
Lainaus
voin vaan ihmetellä missä ne lisääntyneet hevoset on, kun niitä pitäis olla niin kovin paljon. Ei ole siis heinän kysyntä kovin hyvällä tasolla

Vähän samalta tuntuu täälläkin, mulla on muutama kärryllinen noita pikkupaaleja ja joku puolituttu hakee 10 kpl silloin tällöin. Ihme tarinoita kuulee että joku on tyhjentänyt lopettaneilta maitotiloilta 3-4 vuotta vanhat heinät että oikein imu käy. Muutama naapuri myy onnistuneesti pyöröpaaleja mutta nekin voi laskea toisella kädellä.

Tänä syksynä tosiaan tulee vähän takkiin varastoinnissa. En ole ennen kokenut näin suurta säävaikutusta varastoituun heinään, nyt olis muovi ollut kliffaa.

PERSU

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 509
  • HUOMAA ITSENÄISYYS MITALIT
Vs: Laatuheinä
RÖLLI

MULLA ON EURON KILO OSTAJIA

MITÄ NE SULLE KUULUU

HEINÄMIES-07

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 299
  • Sivutoimista Sisuilua vuodesta -94 alkaen.
Vs: Laatuheinä
Persu taitaa olla "valelaatuheinäntuottaja"kun saa nelinkertaisen hinnan meihin aitoihin ja oikeisiin laatuheinäntuottajiin verrattuna .

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Laatuheinä
Persu taitaa olla "valelaatuheinäntuottaja"kun saa nelinkertaisen hinnan meihin aitoihin ja oikeisiin laatuheinäntuottajiin verrattuna .
Ja sen lisäksi PERSU on per***stä...  :D
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

Zetor

  • Vieras
Vs: Laatuheinä
Jos paalausurakoitsija ottaa KM keskihinnan alakanttiin 15e +alv/ paali siihen reilusti muovia sanotaan 7 eur /paali lannoitus töineen 10/paali pöyhinnät karhoitus ja niitto sekä mahd kasvinsuojelu sekä paalinajo päälle mahd myös nurmen perustamis eli tyhjäkäyntivuosi sekä tapaus koht. maanvuokra ei taida tappioitta 35/ paali myydä tukienkaan kera.

Viimeksi muokattu: 12.12.11 - klo:23:53 kirjoittanut Zetor

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: Laatuheinä
Täällä päin talleilla ei tahdo olla kunnon heinää tarjolla/käytössä. Multakin on haettu tai olen vienyt lehmien heinäpaaleja (paino 200 kg) ja 25€/kpl oon niistä ottanu. Ja on varmasti laatuheinää. Ei tulis mieleen puljata ite huonojen heinien kanssa.

Tytöt on tuumannu että homeisia ja pölyäviä heiniä on tarjolla mikä tekee tietenkin pahaa heposille. Hevosmiehet ei tunnetusti osaa ite peltopuolen juttuja ollenkaan ;D

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Laatuheinä
Täällä päin talleilla ei tahdo olla kunnon heinää tarjolla/käytössä. Multakin on haettu tai olen vienyt lehmien heinäpaaleja (paino 200 kg) ja 25€/kpl oon niistä ottanu. Ja on varmasti laatuheinää. Ei tulis mieleen puljata ite huonojen heinien kanssa.

Tytöt on tuumannu että homeisia ja pölyäviä heiniä on tarjolla mikä tekee tietenkin pahaa heposille. Hevosmiehet ei tunnetusti osaa ite peltopuolen juttuja ollenkaan ;D

 Äläs nyt! Jos hevosmies/nainen tekee omalta pellolta rehua/heinää, niin niissä ei ikinä ole mitään vikaa... Mutta ostoheinissä tuppaa aika useinkin olemaan aikalailla huonoa.  ;)
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

RÖLLI

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 251
Vs: Laatuheinä
RÖLLI

MULLA ON EURON KILO OSTAJIA

MITÄ NE SULLE KUULUU

ONKO PERSUA NÄKYNYT?
ODOTTELEN MIELENKIINNOLLA SITÄ PYYNTÖÄ SÄPOSTA, ETTÄ NÄEN OIKEIN SITTEN LAATUHEINÄ ANALYYSIN.
ONKO NE LUVANNEET EURON KILOSTA? ILMEISESTI SITÄ PUSSIHOUSUPORUKKAA, ITSE OLEN VÄLTELLYT kaupantekoa NIIDEN KANSSA. NIIHIN VOI KYLLÄ TUNNETUSTI LUOTTAA.
EI POLJETA HINTOJA, mä pistän paremmaksi 2 EUROA KILO.