Liitynnän rakentaminen CAN-väylään ei liene isokaan ongelma. Ongelma on se, että jokaisella traktorimerkillä on toisestaan eroava "kieli", eli väylällä liikkuvat viestit. Pelkän CAN-standardin tuntemisesta ei ole mitään hyötyä, ohjelman pitäisi osata myös tulkita ko. koneen viestiliikennettä, jotta siitä saisi jotain irti. Tämä liikenne ei kuulu standardoinnin piiriin, ainoastaan can-väylän rakenne ja protokolla, jolla viestipaketit lähetetään. Pelkät heksaluvut eivät maallikolle kovin hirveästi kerro, ja softapuolen asiantuntijaltakin tuon liikenteen selvittämiseen ilman speksejä menee paaaljon aikaa eikä kaikki todnenäköisesti edes selviä.
Autopuolella asia on vähän eri, kun on direktiivejä, jotka määräävät, että kilpailun on oltava vapaata tiettyyn rajaan asti, jolloin autonvalmistajat joutuvat avaamaan omaa can-liikennettään jonkin verran testerivalmistajille, vaikkei ihan kaikkea kerrotakaan. Traktoripuolella ongelmana on ko. lainsäädännön puute, sekä se ettei kenenkään kannata hommaa rueta muutaman tuhannen koneen takia tekemään (vrt. autotuotanto satoja tuhansia - miljoonia yksilöitä).
Tietysti jos sinulla on ISOBUS-työkone, joka lähettää sen standardin mukaisia viestejä väylään ja tiedät viestit, sieltä olisi mahdollista poimia esim. kuormaluvut tms, tai traktorin lähettämistä viesteistä ne, jotka noudattelevat isobus-standardia.