Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Junkkari 160 tai Tuhti WS170  (Luettu 11826 kertaa)

realisti

  • Vieras
Vs: Junkkari 160 tai Tuhti WS170
maansiirtovaunu pitääkin painaa, mutta en käsitä setkan mielipidettä siitä että viljavaunu pitäisi painaa jotain 6000kg? Vai onko löpö vaan sitten niin halpaa että rautaa pitää vetää ihan varalta.

nilihaara

  • Vieras
Vs: Junkkari 160 tai Tuhti WS170
     Hyvää ei saa halvalla. Monenlaista idän vaunua on nähty ja aina niissä on joku ihme ongelma jos ei muu niin ainakin rauta on pehmyttä. Kun ostaa kunnon vaunun niin eipä tarvii katella mikä sauma aukee seuraavana. Ja kun ostatte vaunun niin ottakaa se riittävän korkeilla renkailla ettei eka lätäkköön painu. :D

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Junkkari 160 tai Tuhti WS170
maansiirtovaunu pitääkin painaa, mutta en käsitä setkan mielipidettä siitä että viljavaunu pitäisi painaa jotain 6000kg? Vai onko löpö vaan sitten niin halpaa että rautaa pitää vetää ihan varalta.
No jos sillä jotain paskaa meinaa vetää vetää ihan kukkura kuormia niinkuin joku kysyi niin kyllä se vaan rautaa vaatii jos meinaa että kestää sen 18tn...  Mutta joo kiinteelaitainen vaikka virolainen on ihan hyvä  ;D   Mutta eihän tuo latvia tai virokaan ole sen idemmässä kuin suomi??? Ja viron kärryt oli joskus ja voin sanoa ettei ne kauheesti loppuaikoina kiitosta saaneet kun joka ehtoo sai tulla kotiin pajalle ja telikin meni /-\ asentoon vaikka kuinka rasvas tunkin avustuksella... Eli kunnon parabelijousitettu akselisto niin on käytännössä ikuinen toisinkuin nämä keinutelit jotka on yleensä alimitoitettu suurimmissa kärryissä...  ;D  Mutta hyvä se on että joku suomalaistakin metallimiestä elättää ja ostaa kotimaista  ;)   Mutta älkää mua kuunnelko mä vaan jorisen ja kulutan näppäimistöä  :o

Viimeksi muokattu: 23.10.11 - klo:21:12 kirjoittanut zetor8045

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5893
Vs: Junkkari 160 tai Tuhti WS170
maansiirtovaunu pitääkin painaa, mutta en käsitä setkan mielipidettä siitä että viljavaunu pitäisi painaa jotain 6000kg? Vai onko löpö vaan sitten niin halpaa että rautaa pitää vetää ihan varalta.
No jos sillä jotain paskaa meinaa vetää vetää ihan kukkura kuormia niinkuin joku kysyi niin kyllä se vaan rautaa vaatii jos meinaa että kestää sen 18tn...

Viljakärryt on suunniteltu viljan ajoon ja rakenteet sen mukaiset, ihan turha siinä hommassa on ylimääräisestä raudasta maksaa ja raahata perässä ympäri kyliä.
Jos tarve on vaikka juurikin paskan ajolle voi varmaan hankkia suosiolla ne maansiirtokärryt..?

realisti

  • Vieras
Vs: Junkkari 160 tai Tuhti WS170
maansiirtovaunu pitääkin painaa, mutta en käsitä setkan mielipidettä siitä että viljavaunu pitäisi painaa jotain 6000kg? Vai onko löpö vaan sitten niin halpaa että rautaa pitää vetää ihan varalta.
No jos sillä jotain paskaa meinaa vetää vetää ihan kukkura kuormia niinkuin joku kysyi niin kyllä se vaan rautaa vaatii jos meinaa että kestää sen 18tn...  Mutta joo kiinteelaitainen vaikka virolainen on ihan hyvä  ;D   Mutta eihän tuo latvia tai virokaan ole sen idemmässä kuin suomi??? Ja viron kärryt oli joskus ja voin sanoa ettei ne kauheesti loppuaikoina kiitosta saaneet kun joka ehtoo sai tulla kotiin pajalle ja telikin meni /-\ asentoon vaikka kuinka rasvas tunkin avustuksella... Eli kunnon parabelijousitettu akselisto niin on käytännössä ikuinen toisinkuin nämä keinutelit jotka on yleensä alimitoitettu suurimmissa kärryissä...  ;D  Mutta hyvä se on että joku suomalaistakin metallimiestä elättää ja ostaa kotimaista  ;)   Mutta älkää mua kuunnelko mä vaan jorisen ja kulutan näppäimistöä  :o

kyllä se sitä paskaakin yhtälailla kestää kunhan ei kantavuus lopui kesken, ehkä hardox- pohjan laittaisin jos itte tollaseen käyttöön laittaisin.

erik

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1855
Vs: Junkkari 160 tai Tuhti WS170
maansiirtovaunu pitääkin painaa, mutta en käsitä setkan mielipidettä siitä että viljavaunu pitäisi painaa jotain 6000kg? Vai onko löpö vaan sitten niin halpaa että rautaa pitää vetää ihan varalta.
No jos sillä jotain paskaa meinaa vetää vetää ihan kukkura kuormia niinkuin joku kysyi niin kyllä se vaan rautaa vaatii jos meinaa että kestää sen 18tn...  Mutta joo kiinteelaitainen vaikka virolainen on ihan hyvä  ;D   Mutta eihän tuo latvia tai virokaan ole sen idemmässä kuin suomi??? Ja viron kärryt oli joskus ja voin sanoa ettei ne kauheesti loppuaikoina kiitosta saaneet kun joka ehtoo sai tulla kotiin pajalle ja telikin meni /-\ asentoon vaikka kuinka rasvas tunkin avustuksella... Eli kunnon parabelijousitettu akselisto niin on käytännössä ikuinen toisinkuin nämä keinutelit jotka on yleensä alimitoitettu suurimmissa kärryissä...  ;D  Mutta hyvä se on että joku suomalaistakin metallimiestä elättää ja ostaa kotimaista  ;)   Mutta älkää mua kuunnelko mä vaan jorisen ja kulutan näppäimistöä  :o

kyllä se sitä paskaakin yhtälailla kestää kunhan ei kantavuus lopui kesken, ehkä hardox- pohjan laittaisin jos itte tollaseen käyttöön laittaisin.

11 kuution maansiirtokärryt on mutta ne vaan on niin kovin pienet varsinkin jos aumaa vähänki kauemmas...
Mikäs se paja suomessa oli mikä teki mittatilauksena kuokin alustoista kärryjä?
Itekki vois tehä mut voi äkkiä mennä ikuisuusprojektiks....

Cornfarmer

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 716
Vs: Junkkari 160 tai Tuhti WS170
maansiirtovaunu pitääkin painaa, mutta en käsitä setkan mielipidettä siitä että viljavaunu pitäisi painaa jotain 6000kg? Vai onko löpö vaan sitten niin halpaa että rautaa pitää vetää ihan varalta.
No jos sillä jotain paskaa meinaa vetää vetää ihan kukkura kuormia niinkuin joku kysyi niin kyllä se vaan rautaa vaatii jos meinaa että kestää sen 18tn...  Mutta joo kiinteelaitainen vaikka virolainen on ihan hyvä  ;D   Mutta eihän tuo latvia tai virokaan ole sen idemmässä kuin suomi??? Ja viron kärryt oli joskus ja voin sanoa ettei ne kauheesti loppuaikoina kiitosta saaneet kun joka ehtoo sai tulla kotiin pajalle ja telikin meni /-\ asentoon vaikka kuinka rasvas tunkin avustuksella... Eli kunnon parabelijousitettu akselisto niin on käytännössä ikuinen toisinkuin nämä keinutelit jotka on yleensä alimitoitettu suurimmissa kärryissä...  ;D  Mutta hyvä se on että joku suomalaistakin metallimiestä elättää ja ostaa kotimaista  ;)   Mutta älkää mua kuunnelko mä vaan jorisen ja kulutan näppäimistöä  :o

kyllä se sitä paskaakin yhtälailla kestää kunhan ei kantavuus lopui kesken, ehkä hardox- pohjan laittaisin jos itte tollaseen käyttöön laittaisin.

11 kuution maansiirtokärryt on mutta ne vaan on niin kovin pienet varsinkin jos aumaa vähänki kauemmas...
Mikäs se paja suomessa oli mikä teki mittatilauksena kuokin alustoista kärryjä?
Itekki vois tehä mut voi äkkiä mennä ikuisuusprojektiks....


Täs on erikille linkki:

http://www.ylinevanpaja.fi/tuotteet.html

Ja on Seinäjoen seudullakin joku joka näitä tekee...  K-Maatalouden sivuilla näkyy missä on kärryjä myynnissä, niin sellaset siniset 23 kuutioiset sisun-alustasta tehdyt kärryt...

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Junkkari 160 tai Tuhti WS170
maansiirtovaunu pitääkin painaa, mutta en käsitä setkan mielipidettä siitä että viljavaunu pitäisi painaa jotain 6000kg? Vai onko löpö vaan sitten niin halpaa että rautaa pitää vetää ihan varalta.
No jos sillä jotain paskaa meinaa vetää vetää ihan kukkura kuormia niinkuin joku kysyi niin kyllä se vaan rautaa vaatii jos meinaa että kestää sen 18tn...  Mutta joo kiinteelaitainen vaikka virolainen on ihan hyvä  ;D   Mutta eihän tuo latvia tai virokaan ole sen idemmässä kuin suomi??? Ja viron kärryt oli joskus ja voin sanoa ettei ne kauheesti loppuaikoina kiitosta saaneet kun joka ehtoo sai tulla kotiin pajalle ja telikin meni /-\ asentoon vaikka kuinka rasvas tunkin avustuksella... Eli kunnon parabelijousitettu akselisto niin on käytännössä ikuinen toisinkuin nämä keinutelit jotka on yleensä alimitoitettu suurimmissa kärryissä...  ;D  Mutta hyvä se on että joku suomalaistakin metallimiestä elättää ja ostaa kotimaista  ;)   Mutta älkää mua kuunnelko mä vaan jorisen ja kulutan näppäimistöä  :o

kyllä se sitä paskaakin yhtälailla kestää kunhan ei kantavuus lopui kesken, ehkä hardox- pohjan laittaisin jos itte tollaseen käyttöön laittaisin.

11 kuution maansiirtokärryt on mutta ne vaan on niin kovin pienet varsinkin jos aumaa vähänki kauemmas...
Mikäs se paja suomessa oli mikä teki mittatilauksena kuokin alustoista kärryjä?
Itekki vois tehä mut voi äkkiä mennä ikuisuusprojektiks....

ylinevan paja ja rrkärryt.. veljekset peltokangas seinäjojella.. toki mäki oon muutamia tehny, yv..
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Junkkari 160 tai Tuhti WS170
maansiirtovaunu pitääkin painaa, mutta en käsitä setkan mielipidettä siitä että viljavaunu pitäisi painaa jotain 6000kg? Vai onko löpö vaan sitten niin halpaa että rautaa pitää vetää ihan varalta.
No jos sillä jotain paskaa meinaa vetää vetää ihan kukkura kuormia niinkuin joku kysyi niin kyllä se vaan rautaa vaatii jos meinaa että kestää sen 18tn...  Mutta joo kiinteelaitainen vaikka virolainen on ihan hyvä  ;D   Mutta eihän tuo latvia tai virokaan ole sen idemmässä kuin suomi??? Ja viron kärryt oli joskus ja voin sanoa ettei ne kauheesti loppuaikoina kiitosta saaneet kun joka ehtoo sai tulla kotiin pajalle ja telikin meni /-\ asentoon vaikka kuinka rasvas tunkin avustuksella... Eli kunnon parabelijousitettu akselisto niin on käytännössä ikuinen toisinkuin nämä keinutelit jotka on yleensä alimitoitettu suurimmissa kärryissä...  ;D  Mutta hyvä se on että joku suomalaistakin metallimiestä elättää ja ostaa kotimaista  ;)   Mutta älkää mua kuunnelko mä vaan jorisen ja kulutan näppäimistöä  :o

kyllä se sitä paskaakin yhtälailla kestää kunhan ei kantavuus lopui kesken, ehkä hardox- pohjan laittaisin jos itte tollaseen käyttöön laittaisin.
No jos jotain vehnääkin on +20 kuutiota niin kyllä sekin painaa jo aikas kivasti...

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: Junkkari 160 tai Tuhti WS170
Tuon kärryjä täällä ainakin ajelee... www.savunen.com ovat ainakin juhlakkaan näköisiä :)

erik

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1855
Vs: Junkkari 160 tai Tuhti WS170
Joo ylinevan pajaa tarkoitin mut ei vaan millään tullu mieleen...
Siel keskon sivuillaki olevat kärryt näytti kyl aika hyviltä. Kokoluokkakin oikeeseen suuntaan
Täytyypi koittaa myydä noi jalkalavakärryt pois ku ei niillä enää oo sillai käyttöä ja pienetkin ovat

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: Junkkari 160 tai Tuhti WS170
maansiirtovaunu pitääkin painaa, mutta en käsitä setkan mielipidettä siitä että viljavaunu pitäisi painaa jotain 6000kg? Vai onko löpö vaan sitten niin halpaa että rautaa pitää vetää ihan varalta.
No jos sillä jotain paskaa meinaa vetää vetää ihan kukkura kuormia niinkuin joku kysyi niin kyllä se vaan rautaa vaatii jos meinaa että kestää sen 18tn...  Mutta joo kiinteelaitainen vaikka virolainen on ihan hyvä  ;D   Mutta eihän tuo latvia tai virokaan ole sen idemmässä kuin suomi??? Ja viron kärryt oli joskus ja voin sanoa ettei ne kauheesti loppuaikoina kiitosta saaneet kun joka ehtoo sai tulla kotiin pajalle ja telikin meni /-\ asentoon vaikka kuinka rasvas tunkin avustuksella... Eli kunnon parabelijousitettu akselisto niin on käytännössä ikuinen toisinkuin nämä keinutelit jotka on yleensä alimitoitettu suurimmissa kärryissä...  ;D  Mutta hyvä se on että joku suomalaistakin metallimiestä elättää ja ostaa kotimaista  ;)   Mutta älkää mua kuunnelko mä vaan jorisen ja kulutan näppäimistöä  :o

kyllä se sitä paskaakin yhtälailla kestää kunhan ei kantavuus lopui kesken, ehkä hardox- pohjan laittaisin jos itte tollaseen käyttöön laittaisin.
No jos jotain vehnääkin on +20 kuutiota niin kyllä sekin painaa jo aikas kivasti...

Ainakin Hyväkoneen 20 mottiset 18 tonnin kipillä notkuu kovasti kukkura vehnäkuormalla. Rungon eläminen on kuulemma ominaisuus, ei vika.
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Junkkari 160 tai Tuhti WS170
maansiirtovaunu pitääkin painaa, mutta en käsitä setkan mielipidettä siitä että viljavaunu pitäisi painaa jotain 6000kg? Vai onko löpö vaan sitten niin halpaa että rautaa pitää vetää ihan varalta.
No jos sillä jotain paskaa meinaa vetää vetää ihan kukkura kuormia niinkuin joku kysyi niin kyllä se vaan rautaa vaatii jos meinaa että kestää sen 18tn...  Mutta joo kiinteelaitainen vaikka virolainen on ihan hyvä  ;D   Mutta eihän tuo latvia tai virokaan ole sen idemmässä kuin suomi??? Ja viron kärryt oli joskus ja voin sanoa ettei ne kauheesti loppuaikoina kiitosta saaneet kun joka ehtoo sai tulla kotiin pajalle ja telikin meni /-\ asentoon vaikka kuinka rasvas tunkin avustuksella... Eli kunnon parabelijousitettu akselisto niin on käytännössä ikuinen toisinkuin nämä keinutelit jotka on yleensä alimitoitettu suurimmissa kärryissä...  ;D  Mutta hyvä se on että joku suomalaistakin metallimiestä elättää ja ostaa kotimaista  ;)   Mutta älkää mua kuunnelko mä vaan jorisen ja kulutan näppäimistöä  :o

kyllä se sitä paskaakin yhtälailla kestää kunhan ei kantavuus lopui kesken, ehkä hardox- pohjan laittaisin jos itte tollaseen käyttöön laittaisin.
No jos jotain vehnääkin on +20 kuutiota niin kyllä sekin painaa jo aikas kivasti...

Ainakin Hyväkoneen 20 mottiset 18 tonnin kipillä notkuu kovasti kukkura vehnäkuormalla. Rungon eläminen on kuulemma ominaisuus, ei vika.
No yhdet tietyn merkkiset kärryt ei notku 26 tonnin kipillä vaikka olisivat hiukan rinteessäkin  ;D Mutta kippisylinteri on tehty silti tehty sillälailla että pääsee sivuttainkin kippaamaan....

Viimeksi muokattu: 24.10.11 - klo:21:38 kirjoittanut zetor8045