Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Miten pelastetaan karjatilat?  (Luettu 5777 kertaa)

minä-itte

  • Vieras
Vs: Miten pelastetaan karjatilat?

Naapuritila saartaa LaastimiehelläStondaa- farmin.  ;D


Kokemäjellä on vain Harri Holkerin kuvia seinäl.   ;D

Meilläpä onkin Einari Niemisiä seinillä.
mulla onkin seinällä miss lokakuu,turvautuu muuten pelkkiin kumisaapaisiin :P

Pääasia, että ei esiinny nakuna. Se olisi ihan sopimatonta.

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Miten pelastetaan karjatilat?
>Eli ajattelet niin että jos viljan hinta alenee niin sitten sinulla on varaa ostaa nykyiset vuokramaasi ?

Eikun ostin jo.Vuokrallakaan ei olleet minulla kuin yhden vuoden.Viljan hinnalla ei ollut asian kanssa mitään tekemistä.Sijainti ainoa ratkaiseva tekijä.

Kuitenkin oletan monenkin plarailleen karttoja siihen malliin että kiinnostaa.

Naapurissa on jopa seinällä mml:n tulostama isompi peruskartta jossa tilani ihan keskellä.Joutui huomauttamaan  ::)
Se pärjää, jolla on vahvin strategia ;) Ei mulla silti naapuritilusten karttoja ole operatiivisen suunnittelun huoneessa :D :D :D
Kumma keskustelu kalliista tai halvasta viljasta. Rehunostaja alkaa hakea vaihtoehtoja, jos kipukynnys ylittyy. Kallis vilja ei siten ole sen viljanviljelijän etu, koska se vähentää nopeasti ostajia. Sitten se ei kelpaa enää halvemmallakaan .... tietysti kaikki ei tunne tuotantokustannuksiaan, joten sitä voi uskotella itselleen mitä hyvänsä. Mutta periaate on kuitenkin tuo.
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

minä-itte

  • Vieras
Vs: Miten pelastetaan karjatilat?
>Eli ajattelet niin että jos viljan hinta alenee niin sitten sinulla on varaa ostaa nykyiset vuokramaasi ?

Eikun ostin jo.Vuokrallakaan ei olleet minulla kuin yhden vuoden.Viljan hinnalla ei ollut asian kanssa mitään tekemistä.Sijainti ainoa ratkaiseva tekijä.

Kuitenkin oletan monenkin plarailleen karttoja siihen malliin että kiinnostaa.

Naapurissa on jopa seinällä mml:n tulostama isompi peruskartta jossa tilani ihan keskellä.Joutui huomauttamaan  ::)
Se pärjää, jolla on vahvin strategia ;) Ei mulla silti naapuritilusten karttoja ole operatiivisen suunnittelun huoneessa :D :D :D
Kumma keskustelu kalliista tai halvasta viljasta. Rehunostaja alkaa hakea vaihtoehtoja, jos kipukynnys ylittyy. Kallis vilja ei siten ole sen viljanviljelijän etu, koska se vähentää nopeasti ostajia. Sitten se ei kelpaa enää halvemmallakaan .... tietysti kaikki ei tunne tuotantokustannuksiaan, joten sitä voi uskotella itselleen mitä hyvänsä. Mutta periaate on kuitenkin tuo.

Meillä viljan hinta on ollut koko EU-ajan alle muitten EU-maitten tason.

Nyt ollaan painamassa väkisin hyvän leipävehnän hintaakin rehuviljan tasolle, jotta sitä voitaisiin käyttää rehuksi muun rehuviljan puutteen korvikkeeksi. MTK on ollut tässä hyvin innokas toimija.

Viljanviljelijät hakevat jo ulkoa ostajia leipäviljalleen, ALE saa loppua.  Itselläkin parasta vehnää mitä aikoihin, ulos menee.

Tehdyt viljelysopimukset avoimeen hintaan eivät pidä, jos ostaja ei suostu maksamaan tavarasta käypää hintaa.



Viimeksi muokattu: 22.10.11 - klo:09:06 kirjoittanut minä-itte

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Miten pelastetaan karjatilat?
Meillä viljan hinta on ollut koko EU-ajan alle muitten EU-maitten tason.

Nyt ollaan painamassa väkisin hyvän leipävehnän hintaakin rehuviljan tasolle, jotta sitä voitaisiin käyttää rehuksi muun rehuviljan puutteen korvikkeeksi. MTK on ollut tässä hyvin innokas toimija.

Viljanviljelijät hakevat jo ulkoa ostajia leipäviljalleen, ALE saa loppua.  Itselläkin parasta vehnää mitä aikoihin, ulos menee.

Tehdyt viljelysopimukset avoimeen hintaan eivät pidä, jos ostaja ei suostu maksamaan tavarasta käypää hintaa.
Niin onkin. Jos hinta on myyjän kannalta liian halpa, ei kannata myydä. Ja jos ostaja kokee hinnan olevan liian kova, se ei osta. En osaa sanoa mitään euromääriä, mikä on oikein ja mikä väärin. Tilojenvälisessä kaupassa hinta on x ja jossain muussa kaupassa y. Mulla on omat näkemykseni mikä on kallista ja mikä halpaa ja sen mukaan myös asioita suunnitellaan eteenpäin. Yhteistoiminnan ongelmat alkaa siitä, että toinen osapuoli ei tunnista toisen tarpeita. Pitkäjänteisessä kaupankäynnissä hinnan on oltava kumpaakin tyydyttävällä tasolla, muuten touhu loppuu. Sun asenteelllas saat joka vuosi etsiä uuden ostajan, jos aina pitää saada mahdollisimman kova hinta. Maailmalla viljantuottajat etsii mielummin luotettavia kumppaneita, mutta sun strategia lienee eri.....
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

Tapani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Miten pelastetaan karjatilat?
Meillä viljan hinta on ollut koko EU-ajan alle muitten EU-maitten tason.

Nyt ollaan painamassa väkisin hyvän leipävehnän hintaakin rehuviljan tasolle, jotta sitä voitaisiin käyttää rehuksi muun rehuviljan puutteen korvikkeeksi. MTK on ollut tässä hyvin innokas toimija.

Viljanviljelijät hakevat jo ulkoa ostajia leipäviljalleen, ALE saa loppua.  Itselläkin parasta vehnää mitä aikoihin, ulos menee.

Tehdyt viljelysopimukset avoimeen hintaan eivät pidä, jos ostaja ei suostu maksamaan tavarasta käypää hintaa.
Niin onkin. Jos hinta on myyjän kannalta liian halpa, ei kannata myydä. Ja jos ostaja kokee hinnan olevan liian kova, se ei osta. En osaa sanoa mitään euromääriä, mikä on oikein ja mikä väärin. Tilojenvälisessä kaupassa hinta on x ja jossain muussa kaupassa y. Mulla on omat näkemykseni mikä on kallista ja mikä halpaa ja sen mukaan myös asioita suunnitellaan eteenpäin. Yhteistoiminnan ongelmat alkaa siitä, että toinen osapuoli ei tunnista toisen tarpeita. Pitkäjänteisessä kaupankäynnissä hinnan on oltava kumpaakin tyydyttävällä tasolla, muuten touhu loppuu. Sun asenteelllas saat joka vuosi etsiä uuden ostajan, jos aina pitää saada mahdollisimman kova hinta. Maailmalla viljantuottajat etsii mielummin luotettavia kumppaneita, mutta sun strategia lienee eri.....
Minä-itte ei ole ikinä kuullutkaan sanaa yhteistyö.

minä-itte

  • Vieras
Vs: Miten pelastetaan karjatilat?
Meillä viljan hinta on ollut koko EU-ajan alle muitten EU-maitten tason.

Nyt ollaan painamassa väkisin hyvän leipävehnän hintaakin rehuviljan tasolle, jotta sitä voitaisiin käyttää rehuksi muun rehuviljan puutteen korvikkeeksi. MTK on ollut tässä hyvin innokas toimija.

Viljanviljelijät hakevat jo ulkoa ostajia leipäviljalleen, ALE saa loppua.  Itselläkin parasta vehnää mitä aikoihin, ulos menee.

Tehdyt viljelysopimukset avoimeen hintaan eivät pidä, jos ostaja ei suostu maksamaan tavarasta käypää hintaa.
Niin onkin. Jos hinta on myyjän kannalta liian halpa, ei kannata myydä. Ja jos ostaja kokee hinnan olevan liian kova, se ei osta. En osaa sanoa mitään euromääriä, mikä on oikein ja mikä väärin. Tilojenvälisessä kaupassa hinta on x ja jossain muussa kaupassa y. Mulla on omat näkemykseni mikä on kallista ja mikä halpaa ja sen mukaan myös asioita suunnitellaan eteenpäin. Yhteistoiminnan ongelmat alkaa siitä, että toinen osapuoli ei tunnista toisen tarpeita. Pitkäjänteisessä kaupankäynnissä hinnan on oltava kumpaakin tyydyttävällä tasolla, muuten touhu loppuu. Sun asenteelllas saat joka vuosi etsiä uuden ostajan, jos aina pitää saada mahdollisimman kova hinta. Maailmalla viljantuottajat etsii mielummin luotettavia kumppaneita, mutta sun strategia lienee eri.....

Ongelma on nykyinen viljan hinnan polkeminen Suomessa, mitä mm. MTK tukee.

Tässä esimerkki viljanviljelijöitten yhteistyöstä mitä myös minä-itte tekee, tämmöinen Varsinais-Suomesta lähetetty viesti kiersi alkusyksystä 2008, kun MTK +CO yritti pitää viljan hinnan tolkuttoman alhaalla....osa viljelijöistä aloitti oman viennin.

*************************

Hei kaikille,

pankaa sana kiertämään:

Kesko tarjoaa tilahintana Virossa I-luokan ohrasta, joka vastannee meidän
mallasta, 170 €/tonni ja

rehukaurasta 144 €/tonni.

Rahti eurorekalla - kuorma 23.000 kg - Tallinna - Loimaa n. 20 €/tonni.
Kannattaisko rahdata viljat Viron Keskolle?

Pasi Lähdetie ilahdutti aamuradiossa kertomalla Suomen kansalle ruuan
kallistumisesta. Mikää on tietenkin kalliin  - suomalaisen - viljan syytä.

****************

Pasi Lähdetie oli MTK:n vilja-asiamies

Viimeksi muokattu: 22.10.11 - klo:13:20 kirjoittanut minä-itte

ENTER

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8067
Vs: Miten pelastetaan karjatilat?
PITÄSKÖ MINÄ ITEN siirtyä KOKKOOMUKSEN

kannattajana vähitellen ymmärtään markkina talloutta :)

sitähä tuo sanmpsa katajaki (kako )hoki ratioosa :o
Elämä edessä, niska takana.
http://www.youtube.com/watch?v=2DVb-Lvk4iY

minä-itte

  • Vieras
Vs: Miten pelastetaan karjatilat?
PITÄSKÖ MINÄ ITEN siirtyä KOKKOOMUKSEN

kannattajana vähitellen ymmärtään markkina talloutta :)

sitähä tuo sanmpsa katajaki (kako )hoki ratioosa :o

Markkinatalous ei tarkoita sitä, että "etujärjestö" koittaa painaa kepu(li)konstein viljan hinnan alas.

Lehtimäki

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16901
Vs: Miten pelastetaan karjatilat?
PITÄSKÖ MINÄ ITEN siirtyä KOKKOOMUKSEN

kannattajana vähitellen ymmärtään markkina talloutta :)

sitähä tuo sanmpsa katajaki (kako )hoki ratioosa :o

Markkinatalous ei tarkoita sitä, että "etujärjestö" koittaa painaa kepu(li)konstein viljan hinnan alas.

silloin  pitää  etsiä  sellainen tyyppi  joka  maksaa  tarpeeksi,,,,,ei  se  sen  kummempi
ongelma  ole  8)

Tapani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Miten pelastetaan karjatilat?
Meillä viljan hinta on ollut koko EU-ajan alle muitten EU-maitten tason.

Nyt ollaan painamassa väkisin hyvän leipävehnän hintaakin rehuviljan tasolle, jotta sitä voitaisiin käyttää rehuksi muun rehuviljan puutteen korvikkeeksi. MTK on ollut tässä hyvin innokas toimija.

Viljanviljelijät hakevat jo ulkoa ostajia leipäviljalleen, ALE saa loppua.  Itselläkin parasta vehnää mitä aikoihin, ulos menee.

Tehdyt viljelysopimukset avoimeen hintaan eivät pidä, jos ostaja ei suostu maksamaan tavarasta käypää hintaa.
Niin onkin. Jos hinta on myyjän kannalta liian halpa, ei kannata myydä. Ja jos ostaja kokee hinnan olevan liian kova, se ei osta. En osaa sanoa mitään euromääriä, mikä on oikein ja mikä väärin. Tilojenvälisessä kaupassa hinta on x ja jossain muussa kaupassa y. Mulla on omat näkemykseni mikä on kallista ja mikä halpaa ja sen mukaan myös asioita suunnitellaan eteenpäin. Yhteistoiminnan ongelmat alkaa siitä, että toinen osapuoli ei tunnista toisen tarpeita. Pitkäjänteisessä kaupankäynnissä hinnan on oltava kumpaakin tyydyttävällä tasolla, muuten touhu loppuu. Sun asenteelllas saat joka vuosi etsiä uuden ostajan, jos aina pitää saada mahdollisimman kova hinta. Maailmalla viljantuottajat etsii mielummin luotettavia kumppaneita, mutta sun strategia lienee eri.....

Ongelma on nykyinen viljan hinnan polkeminen Suomessa, mitä mm. MTK tukee.

Tässä esimerkki viljanviljelijöitten yhteistyöstä mitä myös minä-itte tekee, tämmöinen Varsinais-Suomesta lähetetty viesti kiersi alkusyksystä 2008, kun MTK +CO yritti pitää viljan hinnan tolkuttoman alhaalla....osa viljelijöistä aloitti oman viennin.

*************************

Hei kaikille,

pankaa sana kiertämään:

Kesko tarjoaa tilahintana Virossa I-luokan ohrasta, joka vastannee meidän
mallasta, 170 €/tonni ja

rehukaurasta 144 €/tonni.

Rahti eurorekalla - kuorma 23.000 kg - Tallinna - Loimaa n. 20 €/tonni.
Kannattaisko rahdata viljat Viron Keskolle?

Pasi Lähdetie ilahdutti aamuradiossa kertomalla Suomen kansalle ruuan
kallistumisesta. Mikää on tietenkin kalliin  - suomalaisen - viljan syytä.

****************

Pasi Lähdetie oli MTK:n vilja-asiamies
Montakohan tonnia sitä viljaa vietiin sitten ? Onko sulla varmaa tietoa ?