Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe s280  (Luettu 13901 kertaa)

nänninnyplääjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2954
Vs: s280
ässä on alkujaan korkeemmilla kumeillä kun esim. 824 fendti tai deutsin 260. eturenkaathan on matalammat juu, mutta ässässä korkeempi profiiliset takaset, esim. 650/85x38 tai 710/70x42.
---------

ässä on ihan hyvä kone esim. hakkurin pyöritykseen. muuhunkin hommaan menee koska on edullinen ostaa.
itsellä ollu mielessä hakkurin eteen semmonen. tienopus vaan saisi olla jotain ihan muuta...tai ei nopeudella väliä kunhan menis sen 50km/h pienillä kierroksilla. tiedä sitten olisko siihen zf:ään mitään vippaskonsteja??


Kyl deutzeissa ainaki niissä mitä mä oon nähäny ja kattellu ulkomailta on juuri nuo takarenkaat mitkä valtussaki, ei taida olla vippaskonsteja tuohon laatikkoon saada lisää nopeutta, hidas se kyllä on jos kaasupohjas menee vain sen 50km/h, tiedä sitte oliko yhen tyypin navissa vikaa ku sen 230 d-f meni sen 55km/h...

Ja nuo portaattomat tahtoo ittiä ainaki hirvittää et miten usein siitä saa soittaa huoltomiehelle et tuus ny vähä läppärillä vaihteistoa taas buuttaamaan et häiriöt poistuu, ja se maksaa aina, et saadaan taas pelaamaan niinku pitää, en tiedä onko vain ennakkoluuloja portaattomia kohtaan?!?!?! vai onko ne todellaki yhtä luotettavia ku powershift laatikot vaikka 6 käsivalintaasella vaihteella. Pitääs vissihin ihan piruuttansa teherä tuosta topicci, vai taitaa pian olla jonnu ja masseri miesten välinen huuto kisa ;D
täsmälleen samaa mieltä.. :) :)
Schnaps im Kopf, du holde Braut
Steck Bratwurst in dein Sauerkraut

handetonttu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 618
  • talvi yllätti autoilijat
Vs: s280
ässä on alkujaan korkeemmilla kumeillä kun esim. 824 fendti tai deutsin 260. eturenkaathan on matalammat juu, mutta ässässä korkeempi profiiliset takaset, esim. 650/85x38 tai 710/70x42.
---------

ässä on ihan hyvä kone esim. hakkurin pyöritykseen. muuhunkin hommaan menee koska on edullinen ostaa.
itsellä ollu mielessä hakkurin eteen semmonen. tienopus vaan saisi olla jotain ihan muuta...tai ei nopeudella väliä kunhan menis sen 50km/h pienillä kierroksilla. tiedä sitten olisko siihen zf:ään mitään vippaskonsteja??

vanhempaa ässää ja aikalaisiaan ei kai ole mietitty siirtoajoon vaan raskaaseen peltomörköilyyn. Mites magnumit? siitä oli kai saatavilla 50km/h versio n. vuodesta 2005 lähtien..?
allekirjoittanut

Greenpwr

  • Vieras
Vs: s280
ässä on alkujaan korkeemmilla kumeillä kun esim. 824 fendti tai deutsin 260. eturenkaathan on matalammat juu, mutta ässässä korkeempi profiiliset takaset, esim. 650/85x38 tai 710/70x42.
---------

ässä on ihan hyvä kone esim. hakkurin pyöritykseen. muuhunkin hommaan menee koska on edullinen ostaa.
itsellä ollu mielessä hakkurin eteen semmonen. tienopus vaan saisi olla jotain ihan muuta...tai ei nopeudella väliä kunhan menis sen 50km/h pienillä kierroksilla. tiedä sitten olisko siihen zf:ään mitään vippaskonsteja??


Kyl deutzeissa ainaki niissä mitä mä oon nähäny ja kattellu ulkomailta on juuri nuo takarenkaat mitkä valtussaki, ei taida olla vippaskonsteja tuohon laatikkoon saada lisää nopeutta, hidas se kyllä on jos kaasupohjas menee vain sen 50km/h, tiedä sitte oliko yhen tyypin navissa vikaa ku sen 230 d-f meni sen 55km/h...

Ja nuo portaattomat tahtoo ittiä ainaki hirvittää et miten usein siitä saa soittaa huoltomiehelle et tuus ny vähä läppärillä vaihteistoa taas buuttaamaan et häiriöt poistuu, ja se maksaa aina, et saadaan taas pelaamaan niinku pitää, en tiedä onko vain ennakkoluuloja portaattomia kohtaan?!?!?! vai onko ne todellaki yhtä luotettavia ku powershift laatikot vaikka 6 käsivalintaasella vaihteella. Pitääs vissihin ihan piruuttansa teherä tuosta topicci, vai taitaa pian olla jonnu ja masseri miesten välinen huuto kisa ;D
täsmälleen samaa mieltä.. :) :)

 Huoltomiehen ei oo tarvinnut puuttailla, pari kertaa koodi kuittaantunut uudelleen käynnistyksellä...näyttöön ilmestyi numerosarja jota ei löytynyt ohjekirjasta...äkkinäiselle jännä fiilis...

agricult

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 464
Vs: s280
yhtä hitaita ne on kaikki,sama välitys on deutsissa fendtissä ja ässässä. ässässä on hiukka isommat pyörätkin. n.50 tollanen ässä menee 2300-2400rmin ja tuskasta on meno turbiinilaatikolla...

Mitäs ässässä on renkaat? 30" eressä ja takana 42" Deutzissa on yleensa  eressä 38" ja takana 42"

En ymmärrä tuota Deutzin politiikkaa noiden ylisuurien eturenkaiden suhteen, Valtun kokoluokkaa olevilla nakeilla kääntyvyys pysyisi paremmin kurissa. Eihän noilla 38"-vanteisilla voi sinne päinkään ulosmitata etuakselin kääntökulmaa (52 astetta?) järjellisillä raideväleillä.

Onkos noissa sitten muuten sama etuakseli (ZF?) S:ssä ja Deutzissa, vaan eri etuperän välityksillä?

Cornfarmer

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 716
Vs: s280
yhtä hitaita ne on kaikki,sama välitys on deutsissa fendtissä ja ässässä. ässässä on hiukka isommat pyörätkin. n.50 tollanen ässä menee 2300-2400rmin ja tuskasta on meno turbiinilaatikolla...

Mitäs ässässä on renkaat? 30" eressä ja takana 42" Deutzissa on yleensa  eressä 38" ja takana 42"

En ymmärrä tuota Deutzin politiikkaa noiden ylisuurien eturenkaiden suhteen, Valtun kokoluokkaa olevilla nakeilla kääntyvyys pysyisi paremmin kurissa. Eihän noilla 38"-vanteisilla voi sinne päinkään ulosmitata etuakselin kääntökulmaa (52 astetta?) järjellisillä raideväleillä.

Onkos noissa sitten muuten sama etuakseli (ZF?) S:ssä ja Deutzissa, vaan eri etuperän välityksillä?


Lopuuksi oli kuule notkea värkki vaikka ei ikää uskoosi ku olin 230 d-f kyytissä kerran jossa oli 60 kuution silppurivaunu, kääntyi pirunpienessä tilassa, veikkaan ettei ässä käänny paljon pienemmässä tilassa ja eihän nuota ny pikku pelloille olla tehtykään tai nurkkakoneeksi...

agricult

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 464
Vs: s280
yhtä hitaita ne on kaikki,sama välitys on deutsissa fendtissä ja ässässä. ässässä on hiukka isommat pyörätkin. n.50 tollanen ässä menee 2300-2400rmin ja tuskasta on meno turbiinilaatikolla...

Mitäs ässässä on renkaat? 30" eressä ja takana 42" Deutzissa on yleensa  eressä 38" ja takana 42"

En ymmärrä tuota Deutzin politiikkaa noiden ylisuurien eturenkaiden suhteen, Valtun kokoluokkaa olevilla nakeilla kääntyvyys pysyisi paremmin kurissa. Eihän noilla 38"-vanteisilla voi sinne päinkään ulosmitata etuakselin kääntökulmaa (52 astetta?) järjellisillä raideväleillä.

Onkos noissa sitten muuten sama etuakseli (ZF?) S:ssä ja Deutzissa, vaan eri etuperän välityksillä?


Lopuuksi oli kuule notkea värkki vaikka ei ikää uskoosi ku olin 230 d-f kyytissä kerran jossa oli 60 kuution silppurivaunu, kääntyi pirunpienessä tilassa, veikkaan ettei ässä käänny paljon pienemmässä tilassa ja eihän nuota ny pikku pelloille olla tehtykään tai nurkkakoneeksi...

No saa sen varmaan kääntymään järjellisessä tilassa leveällä raidevälillä ja kapeahkoilla eturenkailla,  mutta ainakin ilmoitetut kääntöympyrät on aika massiivisia...

Suurtraktorissakin monesti pärjäisi 28" ja 600 millisillä etusilla, oli takana vaikka sitten korkeaprofiiliset 42" nakit. Siinä olis kääntyvyys ja vetoteho hyvässä sovussa, jos välityssuhteet ja etukehdot sallisi tuollaiset kombinaatiot. Magnum, JD 8-sarja ja NH T8:han on aika paljon tuohon suuntaan.

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: s280
yhtä hitaita ne on kaikki,sama välitys on deutsissa fendtissä ja ässässä. ässässä on hiukka isommat pyörätkin. n.50 tollanen ässä menee 2300-2400rmin ja tuskasta on meno turbiinilaatikolla...

Mitäs ässässä on renkaat? 30" eressä ja takana 42" Deutzissa on yleensa  eressä 38" ja takana 42"

En ymmärrä tuota Deutzin politiikkaa noiden ylisuurien eturenkaiden suhteen, Valtun kokoluokkaa olevilla nakeilla kääntyvyys pysyisi paremmin kurissa. Eihän noilla 38"-vanteisilla voi sinne päinkään ulosmitata etuakselin kääntökulmaa (52 astetta?) järjellisillä raideväleillä.

Onkos noissa sitten muuten sama etuakseli (ZF?) S:ssä ja Deutzissa, vaan eri etuperän välityksillä?


Lopuuksi oli kuule notkea värkki vaikka ei ikää uskoosi ku olin 230 d-f kyytissä kerran jossa oli 60 kuution silppurivaunu, kääntyi pirunpienessä tilassa, veikkaan ettei ässä käänny paljon pienemmässä tilassa ja eihän nuota ny pikku pelloille olla tehtykään tai nurkkakoneeksi...

No saa sen varmaan kääntymään järjellisessä tilassa leveällä raidevälillä ja kapeahkoilla eturenkailla,  mutta ainakin ilmoitetut kääntöympyrät on aika massiivisia...

Suurtraktorissakin monesti pärjäisi 28" ja 600 millisillä etusilla, oli takana vaikka sitten korkeaprofiiliset 42" nakit. Siinä olis kääntyvyys ja vetoteho hyvässä sovussa, jos välityssuhteet ja etukehdot sallisi tuollaiset kombinaatiot. Magnum, JD 8-sarja ja NH T8:han on aika paljon tuohon suuntaan.


Aika usein, työn luonteesta tietty riippuen, tuo vetokoukun sijoitus vaikuttaa kääntöympyrään enemmän, kuin etupyörien kääntyvyys. Esimerkkinä aito jenkkilän preeriaveturi kääntyy soppatykin ja noukkarin kanssa pienemmässä ringissä, kuin muuan nimeltä mainitsematon suomalainen puutarhajyrsin (on nimittäin kokeiltu). Syystä, että jenkissä ei takapyörä hankaa vetoaisaan heti kun rattia hiukan kääntää.
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: s280
yhtä hitaita ne on kaikki,sama välitys on deutsissa fendtissä ja ässässä. ässässä on hiukka isommat pyörätkin. n.50 tollanen ässä menee 2300-2400rmin ja tuskasta on meno turbiinilaatikolla...

Mitäs ässässä on renkaat? 30" eressä ja takana 42" Deutzissa on yleensa  eressä 38" ja takana 42"

En ymmärrä tuota Deutzin politiikkaa noiden ylisuurien eturenkaiden suhteen, Valtun kokoluokkaa olevilla nakeilla kääntyvyys pysyisi paremmin kurissa. Eihän noilla 38"-vanteisilla voi sinne päinkään ulosmitata etuakselin kääntökulmaa (52 astetta?) järjellisillä raideväleillä.

Onkos noissa sitten muuten sama etuakseli (ZF?) S:ssä ja Deutzissa, vaan eri etuperän välityksillä?


Lopuuksi oli kuule notkea värkki vaikka ei ikää uskoosi ku olin 230 d-f kyytissä kerran jossa oli 60 kuution silppurivaunu, kääntyi pirunpienessä tilassa, veikkaan ettei ässä käänny paljon pienemmässä tilassa ja eihän nuota ny pikku pelloille olla tehtykään tai nurkkakoneeksi...

No saa sen varmaan kääntymään järjellisessä tilassa leveällä raidevälillä ja kapeahkoilla eturenkailla,  mutta ainakin ilmoitetut kääntöympyrät on aika massiivisia...

Suurtraktorissakin monesti pärjäisi 28" ja 600 millisillä etusilla, oli takana vaikka sitten korkeaprofiiliset 42" nakit. Siinä olis kääntyvyys ja vetoteho hyvässä sovussa, jos välityssuhteet ja etukehdot sallisi tuollaiset kombinaatiot. Magnum, JD 8-sarja ja NH T8:han on aika paljon tuohon suuntaan.


Aika usein, työn luonteesta tietty riippuen, tuo vetokoukun sijoitus vaikuttaa kääntöympyrään enemmän, kuin etupyörien kääntyvyys. Esimerkkinä aito jenkkilän preeriaveturi kääntyy soppatykin ja noukkarin kanssa pienemmässä ringissä, kuin muuan nimeltä mainitsematon suomalainen puutarhajyrsin (on nimittäin kokeiltu). Syystä, että jenkissä ei takapyörä hankaa vetoaisaan heti kun rattia hiukan kääntää.

Tämä täysin totta. Tosin nykyään valtroihinkin saa koukun oikeaan paikkaan kun ottaa sen hydarulisen teleskooppikoukun. Huomattava ero vanhaan verrattuna. Ei käytännössä tule sellaista tilannetta että rengas ottaisi aisaan kiinni!

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: s280
yhtä hitaita ne on kaikki,sama välitys on deutsissa fendtissä ja ässässä. ässässä on hiukka isommat pyörätkin. n.50 tollanen ässä menee 2300-2400rmin ja tuskasta on meno turbiinilaatikolla...

Mitäs ässässä on renkaat? 30" eressä ja takana 42" Deutzissa on yleensa  eressä 38" ja takana 42"

En ymmärrä tuota Deutzin politiikkaa noiden ylisuurien eturenkaiden suhteen, Valtun kokoluokkaa olevilla nakeilla kääntyvyys pysyisi paremmin kurissa. Eihän noilla 38"-vanteisilla voi sinne päinkään ulosmitata etuakselin kääntökulmaa (52 astetta?) järjellisillä raideväleillä.

Onkos noissa sitten muuten sama etuakseli (ZF?) S:ssä ja Deutzissa, vaan eri etuperän välityksillä?


Lopuuksi oli kuule notkea värkki vaikka ei ikää uskoosi ku olin 230 d-f kyytissä kerran jossa oli 60 kuution silppurivaunu, kääntyi pirunpienessä tilassa, veikkaan ettei ässä käänny paljon pienemmässä tilassa ja eihän nuota ny pikku pelloille olla tehtykään tai nurkkakoneeksi...

No saa sen varmaan kääntymään järjellisessä tilassa leveällä raidevälillä ja kapeahkoilla eturenkailla,  mutta ainakin ilmoitetut kääntöympyrät on aika massiivisia...

Suurtraktorissakin monesti pärjäisi 28" ja 600 millisillä etusilla, oli takana vaikka sitten korkeaprofiiliset 42" nakit. Siinä olis kääntyvyys ja vetoteho hyvässä sovussa, jos välityssuhteet ja etukehdot sallisi tuollaiset kombinaatiot. Magnum, JD 8-sarja ja NH T8:han on aika paljon tuohon suuntaan.


Aika usein, työn luonteesta tietty riippuen, tuo vetokoukun sijoitus vaikuttaa kääntöympyrään enemmän, kuin etupyörien kääntyvyys. Esimerkkinä aito jenkkilän preeriaveturi kääntyy soppatykin ja noukkarin kanssa pienemmässä ringissä, kuin muuan nimeltä mainitsematon suomalainen puutarhajyrsin (on nimittäin kokeiltu). Syystä, että jenkissä ei takapyörä hankaa vetoaisaan heti kun rattia hiukan kääntää.

Tämä täysin totta. Tosin nykyään valtroihinkin saa koukun oikeaan paikkaan kun ottaa sen hydarulisen teleskooppikoukun. Huomattava ero vanhaan verrattuna. Ei käytännössä tule sellaista tilannetta että rengas ottaisi aisaan kiinni!
Mahtaakohan valtran myyjät edes tuollaista koukkua myydä ylistävät tuota akselin alla olevaa koukkua  :D

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: s280
koukun paikka on lähellä taka-akselia. jos halutaan kääntyvyyttä niin laitetaan maatalousvetolaite tai kuulavetolaite.

ässä valmetti on suht ketterä kokoisekseen, zf etuakseli on hyvä.

zf:n laatikko vaan ei pysty välittämään voimaa jos mekaanisella pumpulla otetaan voimaa:

http://www.youtube.com/watch?v=vqohGf6KrAI&feature=related

Greenpwr

  • Vieras
Vs: s280
yhtä hitaita ne on kaikki,sama välitys on deutsissa fendtissä ja ässässä. ässässä on hiukka isommat pyörätkin. n.50 tollanen ässä menee 2300-2400rmin ja tuskasta on meno turbiinilaatikolla...

Mitäs ässässä on renkaat? 30" eressä ja takana 42" Deutzissa on yleensa  eressä 38" ja takana 42"

En ymmärrä tuota Deutzin politiikkaa noiden ylisuurien eturenkaiden suhteen, Valtun kokoluokkaa olevilla nakeilla kääntyvyys pysyisi paremmin kurissa. Eihän noilla 38"-vanteisilla voi sinne päinkään ulosmitata etuakselin kääntökulmaa (52 astetta?) järjellisillä raideväleillä.

Onkos noissa sitten muuten sama etuakseli (ZF?) S:ssä ja Deutzissa, vaan eri etuperän välityksillä?


Lopuuksi oli kuule notkea värkki vaikka ei ikää uskoosi ku olin 230 d-f kyytissä kerran jossa oli 60 kuution silppurivaunu, kääntyi pirunpienessä tilassa, veikkaan ettei ässä käänny paljon pienemmässä tilassa ja eihän nuota ny pikku pelloille olla tehtykään tai nurkkakoneeksi...

No saa sen varmaan kääntymään järjellisessä tilassa leveällä raidevälillä ja kapeahkoilla eturenkailla,  mutta ainakin ilmoitetut kääntöympyrät on aika massiivisia...

Suurtraktorissakin monesti pärjäisi 28" ja 600 millisillä etusilla, oli takana vaikka sitten korkeaprofiiliset 42" nakit. Siinä olis kääntyvyys ja vetoteho hyvässä sovussa, jos välityssuhteet ja etukehdot sallisi tuollaiset kombinaatiot. Magnum, JD 8-sarja ja NH T8:han on aika paljon tuohon suuntaan.


Aika usein, työn luonteesta tietty riippuen, tuo vetokoukun sijoitus vaikuttaa kääntöympyrään enemmän, kuin etupyörien kääntyvyys. Esimerkkinä aito jenkkilän preeriaveturi kääntyy soppatykin ja noukkarin kanssa pienemmässä ringissä, kuin muuan nimeltä mainitsematon suomalainen puutarhajyrsin (on nimittäin kokeiltu). Syystä, että jenkissä ei takapyörä hankaa vetoaisaan heti kun rattia hiukan kääntää.

Tämä täysin totta. Tosin nykyään valtroihinkin saa koukun oikeaan paikkaan kun ottaa sen hydarulisen teleskooppikoukun. Huomattava ero vanhaan verrattuna. Ei käytännössä tule sellaista tilannetta että rengas ottaisi aisaan kiinni!
Mahtaakohan valtran myyjät edes tuollaista koukkua myydä ylistävät tuota akselin alla olevaa koukkua  :D

 Millaisella menestyksellä tuo valtu-malli vastustaa jäätä-moskaa-kuraa?

Cornfarmer

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 716
Vs: s280
yhtä hitaita ne on kaikki,sama välitys on deutsissa fendtissä ja ässässä. ässässä on hiukka isommat pyörätkin. n.50 tollanen ässä menee 2300-2400rmin ja tuskasta on meno turbiinilaatikolla...

Mitäs ässässä on renkaat? 30" eressä ja takana 42" Deutzissa on yleensa  eressä 38" ja takana 42"

En ymmärrä tuota Deutzin politiikkaa noiden ylisuurien eturenkaiden suhteen, Valtun kokoluokkaa olevilla nakeilla kääntyvyys pysyisi paremmin kurissa. Eihän noilla 38"-vanteisilla voi sinne päinkään ulosmitata etuakselin kääntökulmaa (52 astetta?) järjellisillä raideväleillä.

Onkos noissa sitten muuten sama etuakseli (ZF?) S:ssä ja Deutzissa, vaan eri etuperän välityksillä?


Lopuuksi oli kuule notkea värkki vaikka ei ikää uskoosi ku olin 230 d-f kyytissä kerran jossa oli 60 kuution silppurivaunu, kääntyi pirunpienessä tilassa, veikkaan ettei ässä käänny paljon pienemmässä tilassa ja eihän nuota ny pikku pelloille olla tehtykään tai nurkkakoneeksi...

No saa sen varmaan kääntymään järjellisessä tilassa leveällä raidevälillä ja kapeahkoilla eturenkailla,  mutta ainakin ilmoitetut kääntöympyrät on aika massiivisia...

Suurtraktorissakin monesti pärjäisi 28" ja 600 millisillä etusilla, oli takana vaikka sitten korkeaprofiiliset 42" nakit. Siinä olis kääntyvyys ja vetoteho hyvässä sovussa, jos välityssuhteet ja etukehdot sallisi tuollaiset kombinaatiot. Magnum, JD 8-sarja ja NH T8:han on aika paljon tuohon suuntaan.


Aika usein, työn luonteesta tietty riippuen, tuo vetokoukun sijoitus vaikuttaa kääntöympyrään enemmän, kuin etupyörien kääntyvyys. Esimerkkinä aito jenkkilän preeriaveturi kääntyy soppatykin ja noukkarin kanssa pienemmässä ringissä, kuin muuan nimeltä mainitsematon suomalainen puutarhajyrsin (on nimittäin kokeiltu). Syystä, että jenkissä ei takapyörä hankaa vetoaisaan heti kun rattia hiukan kääntää.


Olikos se itte ala-pertti joka risti tuon valtun vetokoukun tikan nokaksi ;D

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: s280
yhtä hitaita ne on kaikki,sama välitys on deutsissa fendtissä ja ässässä. ässässä on hiukka isommat pyörätkin. n.50 tollanen ässä menee 2300-2400rmin ja tuskasta on meno turbiinilaatikolla...

Mitäs ässässä on renkaat? 30" eressä ja takana 42" Deutzissa on yleensa  eressä 38" ja takana 42"

En ymmärrä tuota Deutzin politiikkaa noiden ylisuurien eturenkaiden suhteen, Valtun kokoluokkaa olevilla nakeilla kääntyvyys pysyisi paremmin kurissa. Eihän noilla 38"-vanteisilla voi sinne päinkään ulosmitata etuakselin kääntökulmaa (52 astetta?) järjellisillä raideväleillä.

Onkos noissa sitten muuten sama etuakseli (ZF?) S:ssä ja Deutzissa, vaan eri etuperän välityksillä?


Lopuuksi oli kuule notkea värkki vaikka ei ikää uskoosi ku olin 230 d-f kyytissä kerran jossa oli 60 kuution silppurivaunu, kääntyi pirunpienessä tilassa, veikkaan ettei ässä käänny paljon pienemmässä tilassa ja eihän nuota ny pikku pelloille olla tehtykään tai nurkkakoneeksi...

No saa sen varmaan kääntymään järjellisessä tilassa leveällä raidevälillä ja kapeahkoilla eturenkailla,  mutta ainakin ilmoitetut kääntöympyrät on aika massiivisia...

Suurtraktorissakin monesti pärjäisi 28" ja 600 millisillä etusilla, oli takana vaikka sitten korkeaprofiiliset 42" nakit. Siinä olis kääntyvyys ja vetoteho hyvässä sovussa, jos välityssuhteet ja etukehdot sallisi tuollaiset kombinaatiot. Magnum, JD 8-sarja ja NH T8:han on aika paljon tuohon suuntaan.


Aika usein, työn luonteesta tietty riippuen, tuo vetokoukun sijoitus vaikuttaa kääntöympyrään enemmän, kuin etupyörien kääntyvyys. Esimerkkinä aito jenkkilän preeriaveturi kääntyy soppatykin ja noukkarin kanssa pienemmässä ringissä, kuin muuan nimeltä mainitsematon suomalainen puutarhajyrsin (on nimittäin kokeiltu). Syystä, että jenkissä ei takapyörä hankaa vetoaisaan heti kun rattia hiukan kääntää.

Tämä täysin totta. Tosin nykyään valtroihinkin saa koukun oikeaan paikkaan kun ottaa sen hydarulisen teleskooppikoukun. Huomattava ero vanhaan verrattuna. Ei käytännössä tule sellaista tilannetta että rengas ottaisi aisaan kiinni!
Mahtaakohan valtran myyjät edes tuollaista koukkua myydä ylistävät tuota akselin alla olevaa koukkua  :D

 Millaisella menestyksellä tuo valtu-malli vastustaa jäätä-moskaa-kuraa?

Samalla mestyksellä kun muutkin. Eli ei juuri mitenkään, vaan aukaisut suoritetaan monesti rautakangen avulla... Siis mulla on se vanhempi malli. Uudemman mallin pitäis olla kyllä parempi!


koukun paikka on lähellä taka-akselia. jos halutaan kääntyvyyttä niin laitetaan maatalousvetolaite tai kuulavetolaite.

ässä valmetti on suht ketterä kokoisekseen, zf etuakseli on hyvä.

zf:n laatikko vaan ei pysty välittämään voimaa jos mekaanisella pumpulla otetaan voimaa:

http://www.youtube.com/watch?v=vqohGf6KrAI&feature=related

Toosi näppärää vaihdella esim. keväällä päivittäin sontakärrylle kuulavetolaitetta, äkeelle maatalousvetolaitetta ja jossakin välis kärrylle normaali koukku. En oo vielä löytäny paikkaa missä tuosta nykyisestä koukun sijainnista olis haittaa? Ketteryysero on valtava kun peruuttaa kärryjä peltotieltä pikkuliittymään. Nokalla on kuormaaja ja tietysti se kutonen eikä mikään kiristelty ruohonleikkuri niin nokan keventävä vaikutuskaan ei tunnu missään vaiheessa!

Greenpwr

  • Vieras
Vs: s280
Samalla mestyksellä kun muutkin. Eli ei juuri mitenkään, vaan aukaisut suoritetaan monesti rautakangen avulla... Siis mulla on se vanhempi malli. Uudemman mallin pitäis olla kyllä parempi!

 Onko uudempi tuolla agriassa esillä ollut malli, jossa sivulla vaununohjauksen kuulat? Melko monta koloa ja sopukkaa...

Cornfarmer

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 716
Vs: s280
yhtä hitaita ne on kaikki,sama välitys on deutsissa fendtissä ja ässässä. ässässä on hiukka isommat pyörätkin. n.50 tollanen ässä menee 2300-2400rmin ja tuskasta on meno turbiinilaatikolla...

Mitäs ässässä on renkaat? 30" eressä ja takana 42" Deutzissa on yleensa  eressä 38" ja takana 42"

En ymmärrä tuota Deutzin politiikkaa noiden ylisuurien eturenkaiden suhteen, Valtun kokoluokkaa olevilla nakeilla kääntyvyys pysyisi paremmin kurissa. Eihän noilla 38"-vanteisilla voi sinne päinkään ulosmitata etuakselin kääntökulmaa (52 astetta?) järjellisillä raideväleillä.

Onkos noissa sitten muuten sama etuakseli (ZF?) S:ssä ja Deutzissa, vaan eri etuperän välityksillä?


Noin 10v takaperin yks jamppa lähti new hollannilla... kone oli silloin n. 1v vanha, niin kesällä vahingossa nelivetopäällä ajamaan asfalttitietä, mitä se ny jotaki huimat 40km/h ja risat menee niin olisko joku 6km päässy matkaa taittamaan niin kardaani lenti ;D Ei vissihin oikeen nh:ssa ollu välitykset kohillaan etupään ja takapään kanssa, ei ny oikeen tuossa nopeudessa nuon voi käydä... ja muutenkin ku etupyörät on likempänä takarenkaitten kokoa niin paljon paremmin etu ja takapään renkaat pyörii yhteen nelivetopäällä ajettaessa... toki ei kesällä tarvi ajellakaan nelivedolla tiellä, mut talvella pitää raskaassa vedossa ku on liukasta ja aina niitä suliakin paikkoja tiellä talvella on, niin ei jaksa kaiken aikaa olla ottamassa sitä pois päältä!