Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Agromatic 740 pienkuormaaja  (Luettu 32897 kertaa)

kusti65

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 168
Agromatic 740 pienkuormaaja
Agromaticista meni ajomoottorin kiinnityskorvat rikki. Varaosia kyllä saa "huippuhintaan", mutta myyjä ei kerro mikä on moottorin tyyppi. Sauer-Danfoss tuo kai on, mutta mikä on kierrostilavuus ja tyyppi. Tieto voisi auttaa saamaan osan hydrauliliikkeestä "hiukan" halvemmalla. Siksi tuo varaosamyyjä ei kai sitä kerrokaan.

Avuista kiitollinen.

Minimec

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2
Vs: Agromatic 740 pienkuormaaja
Alunperin Danfoss OMR200, maksaa varmaan 600-700€,
mutta käynee M+S EPRM200CU (korkeapainetiivisteellä!)
CD-malli ei kestänyt montaakaan viikkoa!
CU-mallin pitäis saada 400€:lla.

 Terveisin, muutaman moottorin ostaneena!

kusti65

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 168
Vs: Agromatic 740 pienkuormaaja
Alunperin Danfoss OMR200, maksaa varmaan 600-700€,
mutta käynee M+S EPRM200CU (korkeapainetiivisteellä!)
CD-malli ei kestänyt montaakaan viikkoa!
CU-mallin pitäis saada 400€:lla.

 Terveisin, muutaman moottorin ostaneena!

Kiitos vinkistä. Kuka myy?

volvo88

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 436
Vs: Agromatic 740 pienkuormaaja
Sama tapaus kävi meikäläiselle. Kummatkin kiinnityskorvat poikki. Uusi olisi maksanut hunajaa. Purkasin ajomoottorin ja hitsasin rungon kiristyslaippaan kiinni, Hyvin on toiminut n. 5 vuotta.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4417
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Agromatic 740 pienkuormaaja
Mä olen ostanut M+S:t PolarTeknikiltä, mutta kai niitä muualtakin saa.

kusti65

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 168
Vs: Agromatic 740 pienkuormaaja
Agromatic pelittää taas. Nestepaineelta löytyi uusi White-merkkinen moottori suoraan hyllystä. Hintaa oli sen verran että varaosan hinnalla olisi saanut 4kpl Whiteä. Vaihdoin sitten molemmat ja vielä uudet rattaat. Katsotaan nyt, kuinka kestää :D :D

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Agromatic 740 pienkuormaaja
Avantissa nuo murheet tosi tosi harvinaisia.
Mutta mutta ei pidä koskaan ostaa kotimaista ei koskaan.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

viiri45

Vs: Agromatic 740 pienkuormaaja
Avantissa nuo murheet tosi tosi harvinaisia.
Mutta mutta ei pidä koskaan ostaa kotimaista ei koskaan.

Mikä avantissa on kotimaista ??? noh...  kastataan ylöjärvellä joten voi sinne jotain ylimääräistä pölyä jäädä.
-Kaikki saa mutta komiat ensi!

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Mullahan tunnetusti näitä vaikeuksia riittää...no nyt on toista viikkoa ollut Agromatic pois pelistä. Osittain itse aiheutettua tietysti. Pyöränlaakeria vaihteessani viime syksynä noteerasin, että ketjulukko oli huono, mutta oli mukamas kiire saada kone toimimaan, niin kasasin vaan vaikka ei olis kannattanu. Ja sitten unohdin asian.

No viime viikon maanantaina kun olin muutenkin kipeä, niin tuo lukko aukes, ketju siitä poikki ja sitten sen verran solmuun ettei toiminut. No olin siinä sitten kipeä, töissä, koulutuksessa, kipeä, koulutuksessa jne. kunnes tänään ehdin tutkimaan asiaa lisää. Ja näinhän se oli kuten aavistelinkin ja ketjun myttyyntymisen seurauksena ajomoottorin akseli poikki.

Täytyis jaksaa tuommoinen moottori jostain metsästää. No tallikko-kottari voimistelu jatkuu sitten vielä ainakin viikon  :'(
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Agromatic 740 pienkuormaaja
 
Avantissa nuo murheet tosi tosi harvinaisia.
Mutta mutta ei pidä koskaan ostaa kotimaista ei koskaan.
???No aika samoista osista nuo on tehty ku avantti. Muuten missäs maassa niitä norcarreja tehtiinkään? :o ;D ;D
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

BigPack

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 84
Vs: Agromatic 740 pienkuormaaja
Avantissa nuo murheet tosi tosi harvinaisia.
Mutta mutta ei pidä koskaan ostaa kotimaista ei koskaan.

Mikä avantissa on kotimaista ??? noh...  kastataan ylöjärvellä joten voi sinne jotain ylimääräistä pölyä jäädä.

Itse asiassa aika paljon kotimaista. Koko koneen runko ja puomisto tehdään alusta asti Ylöjärvellä, kotimaista myöskin muoviosat, hytit, ikkunat, jne. Tuontikomponentteja pumput, ajomoottorit, dieselmoottorit. Eli kyllä kotimaisuusaste on aika kova. Varmasti olisi enemmänkin, jos Suomessa vaan valmistettaisiin noita komponetteja, joita nyt joutuvat tuomaan.

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Mullahan tunnetusti näitä vaikeuksia riittää...no nyt on toista viikkoa ollut Agromatic pois pelistä. Osittain itse aiheutettua tietysti. Pyöränlaakeria vaihteessani viime syksynä noteerasin, että ketjulukko oli huono, mutta oli mukamas kiire saada kone toimimaan, niin kasasin vaan vaikka ei olis kannattanu. Ja sitten unohdin asian.

No viime viikon maanantaina kun olin muutenkin kipeä, niin tuo lukko aukes, ketju siitä poikki ja sitten sen verran solmuun ettei toiminut. No olin siinä sitten kipeä, töissä, koulutuksessa, kipeä, koulutuksessa jne. kunnes tänään ehdin tutkimaan asiaa lisää. Ja näinhän se oli kuten aavistelinkin ja ketjun myttyyntymisen seurauksena ajomoottorin akseli poikki.

Täytyis jaksaa tuommoinen moottori jostain metsästää. No tallikko-kottari voimistelu jatkuu sitten vielä ainakin viikon  :'(
Ollut kone käytössä taas pari päivää. Hain joitain osia paikallisesta liikkeestä ja sain suuni auki, et jos semmoisen moottorin jostain sais...olin tästä keskustelusta jo valmiiksi katsonut koodinkin. No myyjä sitten sanoi, että "soitan huomenna aamulla, uskoisin, että huomisen aikana saadaan mainittu moottori tänne". Ja niinhän siinä kävi, klo 16 oli uusi moottori kädessä ja lauantaina paikoillaan. Mikälienee tarvike, GoParts luki laatikossa ja hinta oli vajaat kakssataa verotonta. Kestää sitten sen minkä kestää.

Keskeytystä jatkoi vielä muutaman päivän oma ällinki, että pitää saada uudet renkaat. Ja nehän tuli sitten paikalliseen kumisuutariliikkeeseen muutamassa päivässä. Joka tapauksessa ne olisi täytynyt uusia, mutta nyt sai valita ajankohdan. Laite on yhdeksän vuotta ollut käytössä ja tunteja 2031.
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

ktm87

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1909
Vs: Agromatic 740 pienkuormaaja
Aika paljon remppaa noille tunneille :/

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8415
Vs: Agromatic 740 pienkuormaaja
Avantissa nuo murheet tosi tosi harvinaisia.
Mutta mutta ei pidä koskaan ostaa kotimaista ei koskaan.
???No aika samoista osista nuo on tehty ku avantti. Muuten missäs maassa niitä norcarreja tehtiinkään? :o ;D ;D

SAS:ille on Uusikaarlepyy ulkomaata, kun siellä puhutaan ruottia.  ;D
Mystinen kesälaatumies

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Agromatic 740 pienkuormaaja
Avantissa nuo murheet tosi tosi harvinaisia.
Mutta mutta ei pidä koskaan ostaa kotimaista ei koskaan.

Mikä avantissa on kotimaista ??? noh...  kastataan ylöjärvellä joten voi sinne jotain ylimääräistä pölyä jäädä.

Itse asiassa aika paljon kotimaista. Koko koneen runko ja puomisto tehdään alusta asti Ylöjärvellä, kotimaista myöskin muoviosat, hytit, ikkunat, jne. Tuontikomponentteja pumput, ajomoottorit, dieselmoottorit. Eli kyllä kotimaisuusaste on aika kova. Varmasti olisi enemmänkin, jos Suomessa vaan valmistettaisiin noita komponetteja, joita nyt joutuvat tuomaan.
Mitäs siellä virossa sitten avantteihin tehdään? :-\  Vai eikö niitä tuoda suomeen? :-\