Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Nyt tulee Stihliltä ihan hurja saha  (Luettu 8128 kertaa)

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7108
  • karkki vai keppana?
Vs: Nyt tulee Stihliltä ihan hurja saha
Ainakin autojen käynnistyvyys ja toimintavarmuus kylmässä ja kosteilla keleillä paranivat valovuoden, kun siirryttiin kaasuttimista polttoaineen ruiskutukseen.
Ruiskut tulivat ikään kuin kaupan päälle, kun pakolliset katalysaattorit ruiskun oikeastaan vaatii. Kauhea oli poru aikoinaan kuinka kallis ja turha laite on kyseessä. Taisi olla parasta mitä bensamoottorille on tapahtunut?
pessimisti ei pety!

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Nyt tulee Stihliltä ihan hurja saha
Tässä on mielenkiintoinen artikkeli Stihlin tehtaalta...

http://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka/nain-syntyy-saksalainen-laatumoottorisaha-stihl-valmistaa-jopa-80-komponenteista-itse-6684516

Mielenkiintoisia pointteja mm. kaikki tehdään itse, valmistuksen aikana tehdään erilaisia testejä, että saha lähtee oikeasti toimimaan jne.

Vaikka itse pidänkin Husqvarnaa paremmin käteensopivana ja muutenkin tykkään siitä enemmän, niin ei ole silti ongelma myöntää, että Stihli on todella laadukas tuote. Käyttövarmuus on hyvä, viat harvinaisia, osat kestäviä, kuten esim. laippa. Sitten kun jotain osia tarttee, niin ovat hyvin kohtuuhintaisia. Miinusta on laatikkomaisuus, painon tunne isommissa sahoissa, ei ole ilmeisesti painojakauma niin hyvin kohdallaan kuin kilpailijalla. Homma menee kuitenkin eteenpäin kuin juna. Voi olla, että repäisee vielä kunnolla kaulaa muihin jossain vaiheessa. Mun mielestäni saksalaista perheyhtiömeininkiä parhaimmillaan.

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Nyt tulee Stihliltä ihan hurja saha
Eikä tarvi olla stihlin miehiä myöntääkseen, että heillä on parhaat teräketjut, ja laipatkin ovat kestäviä. Mut sehän on vain loogista, koska teräketju on erittäin oleellinen komponentti moottorisahassa ja huonolla ketjulla menee "maku" paremmastakin sahasta.

Samaa mieltä moottorisahoissa tuosta kolhoudesta verrattuna vaikka huskiin, mut kestävyys paikkaa sitä puutetta hyvin.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19964
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Nyt tulee Stihliltä ihan hurja saha
Tässä on mielenkiintoinen artikkeli Stihlin tehtaalta...

http://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka/nain-syntyy-saksalainen-laatumoottorisaha-stihl-valmistaa-jopa-80-komponenteista-itse-6684516

Mielenkiintoisia pointteja mm. kaikki tehdään itse, valmistuksen aikana tehdään erilaisia testejä, että saha lähtee oikeasti toimimaan jne.

Vaikka itse pidänkin Husqvarnaa paremmin käteensopivana ja muutenkin tykkään siitä enemmän, niin ei ole silti ongelma myöntää, että Stihli on todella laadukas tuote. Käyttövarmuus on hyvä, viat harvinaisia, osat kestäviä, kuten esim. laippa. Sitten kun jotain osia tarttee, niin ovat hyvin kohtuuhintaisia. Miinusta on laatikkomaisuus, painon tunne isommissa sahoissa, ei ole ilmeisesti painojakauma niin hyvin kohdallaan kuin kilpailijalla. Homma menee kuitenkin eteenpäin kuin juna. Voi olla, että repäisee vielä kunnolla kaulaa muihin jossain vaiheessa. Mun mielestäni saksalaista perheyhtiömeininkiä parhaimmillaan.

Ja kiinalaisia oranssi-harmaita Stilh-kopioita suolletaan markkinoille samaa tahtia kuin oranssinvärisiä Fiskarsin saksia. http://www.stihl.de/marken-und-produktpiraterie.aspx

-SS-

Viimeksi muokattu: 30.10.17 - klo:18:34 kirjoittanut -SS-

Ärrpää

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7328
Vs: Nyt tulee Stihliltä ihan hurja saha
Eikä tarvi olla stihlin miehiä myöntääkseen, että heillä on parhaat teräketjut, ja laipatkin ovat kestäviä. Mut sehän on vain loogista, koska teräketju on erittäin oleellinen komponentti moottorisahassa ja huonolla ketjulla menee "maku" paremmastakin sahasta.

Samaa mieltä moottorisahoissa tuosta kolhoudesta verrattuna vaikka huskiin, mut kestävyys paikkaa sitä puutetta hyvin.

 Huskihan on ottanut lusikan kauniiseen käteen: http://www.husqvarna.com/fi-fi/varusteet-tarvikkeet/x-cut/
Ihan perus...nykyäänhän naiset osaa tehdä sisällään uusia ihmisiä...

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: Nyt tulee Stihliltä ihan hurja saha
hyvä että joskus huskukin ottaa marinat todesta ja alkaa jotain tekemään.   ite manannu aina noita ketyjuja kun kaikenlaista kuraa markkinoivat käyttöön.   

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Nyt tulee Stihliltä ihan hurja saha
Pitäskin piruuttaan ostaa kokeeksi 260 tilhiin tuommoinen huskin ketju viimestään ens kevään polttopuupöllien pätkimiseen. Siinä näkee suht joutuin että onko millainen stihlin ketjuun verrattuna.

Ei vielä leuka tipahtanut tuon esittelyn perusteella  :)
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's