Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valmet 805 ja kääntöaurat?  (Luettu 11340 kertaa)

Agronautti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1568
Vs: Valmet 805 ja kääntöaurat?
Pitäisi tehdä sellaiset 2+5 -kääntöaurat. Ajaisi ylämäkeen kahdella siivellä ja alamäkeen viidellä  ???

Äkkiäkös semmoset rälläkällä tekee.. :D

junttieinari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4698
  • Savo savolaisille!
Vs: Valmet 805 ja kääntöaurat?
Pitäisi tehdä sellaiset 2+5 -kääntöaurat. Ajaisi ylämäkeen kahdella siivellä ja alamäkeen viidellä  ???
Sopii toivoa, ettei kotimaiset konevalmistajat lue näitä sun juttujas, palkkaavat sut vielä insinöriks insinöörin paikalle. ::)
"Jos fundamentalistien kanssa pystyisi keskustelemaan järkevästi, ei maailmassa olisi fundamentalisteja."
                                                       -Tuomas Holopainen-

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Valmet 805 ja kääntöaurat?
On mulla toinenkin "idea" mielessä  8) Paluumyyräaura  :D Tai suurtilalle 7-myyräinen paluumyyräaura  ???

Ken tahtoo niin saa ruveta valmistamaan ilman lupaa  ;D

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Valmet 805 ja kääntöaurat?
juu vetäähän se varmasti ja nostaaki kyllä painon kans, mutta nostolaite ei tuu kestämään.. nostovarsi katkee poorin kohdalta jos poori kulunu..
Niin ei varmaan nostovarsi vaan kynkkä..  ::)


sama asia.. ei siis vetovarsi.. tapellaanko lisää.. ;)
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: Valmet 805 ja kääntöaurat?
Pitäisi tehdä sellaiset 2+5 -kääntöaurat. Ajaisi ylämäkeen kahdella siivellä ja alamäkeen viidellä  ???

Naapurin sarka agrolugseista tuli viimeviikolla semmoset, tuli viissiipisistä kolme viimeistä seuraavalla kierroksella vastaan  ::) katkes se runkopalkki siitä, missä kolmannen siiven lähtö menee palkista läpi taitaa olla leikkurikin samassa reijässä, sai vakuutusyhtiön vähän osallistumaan hommaan, oli kuulemma sielä hyvin tuttu juttu, aivan ominaisuudeksi olivat kehuneet. Laittoi samanlaiset tilalle ja pisti heti tuen sinne viimeiseen siipeen saakka, ennen pellolle menoa 8) Eli oikeastaan ne on jo agroluxin valikoimissa :-\

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5891
Vs: Valmet 805 ja kääntöaurat?
juu vetäähän se varmasti ja nostaaki kyllä painon kans, mutta nostolaite ei tuu kestämään.. nostovarsi katkee poorin kohdalta jos poori kulunu..
Niin ei varmaan nostovarsi vaan kynkkä..  ::)


sama asia.. ei siis vetovarsi.. tapellaanko lisää.. ;)

Oikeastaan voitaisiin vähän tapella.. Mä olen valmiiksi sopivasti virittyneessä tilassa.
Vaimolla tasakymmen synttärit ja jotain sukulaisia tulee viikonloppuna joten olen joutunut nuohoamaan kaikenmaailman "pakastimenetaustoja". Kaikenlisäksi anoppi tuli "muutamaksi päiväksi" kylään..  ::)
Ääh, taidan mennä kyntämään, jos se helpottaisi..   ;D

samppaj76

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 528
Vs: Valmet 805 ja kääntöaurat?
kyllä se jaksaa vetää. kyllä neliteräisellä tulee valmista vaan paljon enemmän kuin kolmella. aurat ylhäällä pitää vaan ajaa varovasti, kuten kaikilla kääntöauroilla. varsinkin tiellä. rauhallisellä käytöllä koneet kestää. itse vedän 6550 valmetilla lemken variopal7 auroja. painoa yli 1,5 tonnia neliteräisenä. etukuormaajassa kivitalikko vastapainona. aurat ylhäällä ajan varovasti. tiellä tukipyörän varassa. hyvin rauhalliseen tahtiin tuolla kyntää hyvän mallista lohkoa reilun hehtaarin tunnissa. nelisylinterinen on ketterä sillä on mukava kyntää. moottoriin on laitettu välijäähdytin tehoa 130 hv mikä on tuolle auralle sopivasti.

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Valmet 805 ja kääntöaurat?
juu vetäähän se varmasti ja nostaaki kyllä painon kans, mutta nostolaite ei tuu kestämään.. nostovarsi katkee poorin kohdalta jos poori kulunu..
Niin ei varmaan nostovarsi vaan kynkkä..  ::)


sama asia.. ei siis vetovarsi.. tapellaanko lisää.. ;)

Oikeastaan voitaisiin vähän tapella.. Mä olen valmiiksi sopivasti virittyneessä tilassa.
Vaimolla tasakymmen synttärit ja jotain sukulaisia tulee viikonloppuna joten olen joutunut nuohoamaan kaikenmaailman "pakastimenetaustoja". Kaikenlisäksi anoppi tuli "muutamaksi päiväksi" kylään..  ::)
Ääh, taidan mennä kyntämään, jos se helpottaisi..   ;D

no ei sitte viitti, ku ei oo tapana lyödä lyötyä ;D katotaan myöhemmin 8)
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

ht

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2523
  • Etelä-Karjala
Vs: Valmet 805 ja kääntöaurat?
Minkälaista jankkoa jätkät kääntää kun tarvii 130 heppaa 4*16 auroille??? Mulla on kans tommonen 6550, paskalla Stanadynen pumpulla, virittämätön ja neliteräsillä auroilla menee nätisti 9-10 kmh eikä enempää kai tarvikaan? Alkuperäiseen asiaan: eikös 805 vetovarsissa ole kahdet reiät ja ulommissa tietysti nostaa enemmän. Vanhoissakin muistaakseni 4500 kg.
-ei kun nappi huuleen ja rinta rottingilla kohti uusia pettymyksiä...

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52004
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Valmet 805 ja kääntöaurat?
Minkälaista jankkoa jätkät kääntää kun tarvii 130 heppaa 4*16 auroille??? Mulla on kans tommonen 6550, paskalla Stanadynen pumpulla, virittämätön ja neliteräsillä auroilla menee nätisti 9-10 kmh eikä enempää kai tarvikaan? Alkuperäiseen asiaan: eikös 805 vetovarsissa ole kahdet reiät ja ulommissa tietysti nostaa enemmän. Vanhoissakin muistaakseni 4500 kg.
:o :o Jankkoa? Sää et oo jankkoo nähnykkä....
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5273
Vs: Valmet 805 ja kääntöaurat?
Minkälaista jankkoa jätkät kääntää kun tarvii 130 heppaa 4*16 auroille??? Mulla on kans tommonen 6550, paskalla Stanadynen pumpulla, virittämätön ja neliteräsillä auroilla menee nätisti 9-10 kmh eikä enempää kai tarvikaan? Alkuperäiseen asiaan: eikös 805 vetovarsissa ole kahdet reiät ja ulommissa tietysti nostaa enemmän. Vanhoissakin muistaakseni 4500 kg.
:o :o Jankkoa? Sää et oo jankkoo nähnykkä....
Serkkumies-harrastelijaviljelijä aikanaan (80-lukua) hankki "suurtehotraktori" MF65:n vanhan harmaan rinnalle ja päivitti heti kyntöaurat 2*12" -> 3*14". Ja maalajit pohjoisen Uudenmaan hiesu, ei todellakaan mitään kukkamultaa..

Petri

ht

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2523
  • Etelä-Karjala
Vs: Valmet 805 ja kääntöaurat?

[/quote]
 :o :o Jankkoa? Sää et oo jankkoo nähnykkä....
[/quote]

En ni. Ootkos sä nähny multaa?
-ei kun nappi huuleen ja rinta rottingilla kohti uusia pettymyksiä...

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Valmet 805 ja kääntöaurat?
Minkälaista jankkoa jätkät kääntää kun tarvii 130 heppaa 4*16 auroille??? Mulla on kans tommonen 6550, paskalla Stanadynen pumpulla, virittämätön ja neliteräsillä auroilla menee nätisti 9-10 kmh eikä enempää kai tarvikaan? Alkuperäiseen asiaan: eikös 805 vetovarsissa ole kahdet reiät ja ulommissa tietysti nostaa enemmän. Vanhoissakin muistaakseni 4500 kg.
Tänä syksynä on tuo 6320 jonttu jaksanut 4x16" auroja vedellä semmosta 9km/h mutta semmosiakin vuosia on ollut ettei 3x14" ole liikkunut kuin 6km/h paikka paikoin  :D  Liian aikaisin keväällä kun menee savipellolle niin siitä kärsii seuraavana syksynä... Eli yhden isännän sanoja (vitsaili) lainaten kevätkylvöt pitäis lailla kieltää  :D 

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Valmet 805 ja kääntöaurat?
Minkälaista jankkoa jätkät kääntää kun tarvii 130 heppaa 4*16 auroille??? Mulla on kans tommonen 6550, paskalla Stanadynen pumpulla, virittämätön ja neliteräsillä auroilla menee nätisti 9-10 kmh eikä enempää kai tarvikaan? Alkuperäiseen asiaan: eikös 805 vetovarsissa ole kahdet reiät ja ulommissa tietysti nostaa enemmän. Vanhoissakin muistaakseni 4500 kg.
Tänä syksynä on tuo 6320 jonttu jaksanut 4x16" auroja vedellä semmosta 9km/h mutta semmosiakin vuosia on ollut ettei 3x14" ole liikkunut kuin 6km/h paikka paikoin  :D  Liian aikaisin keväällä kun menee savipellolle niin siitä kärsii seuraavana syksynä... Eli yhden isännän sanoja (vitsaili) lainaten kevätkylvöt pitäis lailla kieltää  :D

Kyllä tuo laki on vielä tulossa... Samoin kuin se, että lantaa saa levittää syksyllä  ::)