Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe hullut lehmät  (Luettu 5734 kertaa)

gutiguti

  • Vieras
Vs: hullut lehmät
Olisko ollut ESS:n uutisen yhteydessä, ettei kyseinen CJD-"epidemia" ollut sitä kantaa, minkä epäillään tarttuvan "hulluista lehmistä"... Vaan jonkin muun aiheuttajan.
Ja rahaa palaa.
Montakos ihmistä on Suomalaisesta nautatuotteesta tähän mennessä sairastunut siihen CJD:hen? 0?
Briteissä on kuollut parissa vuosikymmenessä jo parisataa, suomessa menehtyy vain 5-10 vuodessa joten lohjan epidemia jossa ruumiita tulee samalla paikkakunnalla  lyhyen ajan sisällä on tilastopoikkeus. Käytännössähän noita ei voida koskaan suoraan edes osoitta nautaperäisiksi, vaan kyse on vain todennäköisyydestä.

gutiguti

  • Vieras
Vs: hullut lehmät
Muutamia kuolemantapauksia on ollut lyhyen ajan sisällä. Epäilen tuontilihaa. Polkuhintaista lehmänlihaa pukkaa saksanmaalta ja britanniasta suomeen pakattavaksi, kun oma tuotanto ei kata kulutusta. Tuo oli järkyttävä yllätys että tauti leviää maitotuotteissakin.

Wikipedia vihjaa noin.
Ei löytynyt ko. tietoa.

Guarter

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1882
Vs: hullut lehmät
Mä olen aina epäillyt että se Suomen BSE tapaus johtui kissanruoan mukana tulleista "taudinaiheuttajista". Kissat kakkivat kauralaareihin joista prionit siirtyvät elukoihin. Keittäminen ja kuumentaminen ei hävitä noita prioneita.

Teoria tuokin. Itse en usko koko BSE:tä olleenkaan, Britanniassa tutkittu näyte, haloo, samaan veneeseen vaan kaikki maat. Miettikää mikä kilpailuetu, jos olisi ollut puhdas maa. Muitakin näitä yhden tapauksen maita oli. Silloin asian olleen kuumimmillaan sanoinkin eläinlääkärille, etten usko tuota uutista jos ei heti tule muita lisää. Missäs sinetöity vertailunäyte on?

jeep

  • Vieras

Yela

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5
Vs: hullut lehmät
Mä olen aina epäillyt että se Suomen BSE tapaus johtui kissanruoan mukana tulleista "taudinaiheuttajista". Kissat kakkivat kauralaareihin joista prionit siirtyvät elukoihin. Keittäminen ja kuumentaminen ei hävitä noita prioneita.

Täänäänhän oli MT:ssä alkusivulla pieni kirjotus pikaruokaketjujen lihoista... Hese ja Kotipizza käyttää suomalaista. Muut ties mitä sontaa. Syömällä vaikutat  ;D ;D

JoHaRa

  • Vieras
Vs: hullut lehmät
Mä olen aina epäillyt että se Suomen BSE tapaus johtui kissanruoan mukana tulleista "taudinaiheuttajista". Kissat kakkivat kauralaareihin joista prionit siirtyvät elukoihin. Keittäminen ja kuumentaminen ei hävitä noita prioneita.

Täänäänhän oli MT:ssä alkusivulla pieni kirjotus pikaruokaketjujen lihoista... Hese ja Kotipizza käyttää suomalaista. Muut ties mitä sontaa. Syömällä vaikutat  ;D ;D

Mä syön niin vähän punaista lihaa että minuun tuskin tarttuu tuollaiset

gutiguti

  • Vieras
Vs: hullut lehmät
Mä olen aina epäillyt että se Suomen BSE tapaus johtui kissanruoan mukana tulleista "taudinaiheuttajista". Kissat kakkivat kauralaareihin joista prionit siirtyvät elukoihin. Keittäminen ja kuumentaminen ei hävitä noita prioneita.

Täänäänhän oli MT:ssä alkusivulla pieni kirjotus pikaruokaketjujen lihoista... Hese ja Kotipizza käyttää suomalaista. Muut ties mitä sontaa. Syömällä vaikutat  ;D ;D
Nauta ja broileri kotimaista. Maitotuotteet valiolta ja sämpylätkin made in finland. Muut mistä halvimmalla saadaan.  Ja bonusta 5%.