Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Tappiota pukkaa.  (Luettu 2533 kertaa)

ENTER

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8067
Vs: Tappiota pukkaa.
 Ei PoroArkia korvaamaton ole. Alalla on paljon yksityisiä toimijoita jotka ovat monesti parempia ja edullisempia kuin PA.

onko yksityisillä vakuutuksia mikä kattaa vahingot jos paperit on väärin täytetty
Elämä edessä, niska takana.
http://www.youtube.com/watch?v=2DVb-Lvk4iY

Horttanainen

  • Vieras
Vs: Tappiota pukkaa.
Tukien hakeminen ei todellakaan ole mitään "rakettitiedettä",  tukien hakemisen vaikeutta liioitellaan yleisesti ja erityisesti tähän syyllistyy Maaseudun Tulevaisuus jutuissaan. Vaikka esim. Hakuopas on paksu, niin ei sitä tarvitse ulkoa osata eikä lukea kokonaan lävitse, vain itseä koskevat osat, ja yleensäkin tukibyrokratian vaikeutta ja monimutkaisuutta liioitellaan,  eihän kaikki asiat kaikkia koske, tietysti  jos toiminta on kovin monipuolista, on paljon erilaisia eläimiä, erikoistukia ja runsaasti erilaisia kasvilajeja, niin sitten voi mennä enemmän aikaa, mutta  tällaisia tiloja on aika harvassa.

Maatalousverotuskaan ei ole mitenkään vaikeaa eikä monimutkaista, sekään ei ole siis mitään "rakettitiedettä" se vaan vaatii viitseliäisyyttä pitää kirjanpito ajan tasalla pitkin vuotta, viettää vaikka vähemmän aikaa netissä niin senkin ajan voi hyödyntää kirjanpidossa, kun ohjelmalla tekee ja pitkin vuotta  vie tositteita ohjelmaan, niin itse veroilmoituksen tekeminen kevättalvella on nopeaa, jos senkin tekee kirjanpito-ohjelmalla.

Ja jos verotuksessa on jokin monimutkaisempi erikoistilanne, niin asiantuntijoita kyllä löytyy esim. juuri ProAgriasta,  MTK:sta tai jopa suoraan verottajalta kysymällä.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12235
  • Virolaista kiitos!
Vs: Tappiota pukkaa.
Horttanainen on asian ytimessä 8)

Lisäksi on mukavaa, kun on itse selvillä omista asioistaan :D

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Tappiota pukkaa.
Tukienhaku ja verotus eivät todellakaan ole rakettitiedettä, mutta mä en ole vielä keksinyt yhtään syytä tehdä niitä itse. Kyse ei välttämättä ole omasta osaamisestani vaan arvovalinnoista. Ulkoistettuna tuet ja verot menee varsin sukkelaan ilman omaa työpanostani ja samalla voin keskustella eri asioista neuvojan kanssa, joka itselläni sattuu olemaan varsin hyvä tapaus ja haastaa minut useinkin keskusteluun ja perustelemaan valintojani. Osaan ajaa myös traktoria, joka erään topicin mukaan vaatii vähintään ne rakettitieteen opinnot ja viiden vuoden iästä alkaneen kokemuksen, ja se mun 14000 euron raato on myös vakuutettu, miksi edes tekisin itse monien kymmenien tuhansien tukihakemuksia? Samat hommat kuon ProAgria voi tehdä myös moni muu taho, mutta itse nyt synkkaa tuon PA:n kanssa.

Se aika mitä mä säästän verojen ja tukien itsenyhväämisessä on käytettävissä vaikka CashManin räpläämiseen tai pasianssin peluuseen, molemmat on mukavempia vaihtoehtoja...
Nothing is Something Worth Doing

nilihaara

  • Vieras
Vs: Tappiota pukkaa.
  Kyllä mä oon palkan ittelleni tienannu joka vuosi kirjanpidossa ja veroilmoituksessa ja minusta se kivaa puuhaa hirvenpyynnin jälkeen.  :D