Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Hydraulinen työntövarsi...  (Luettu 21272 kertaa)

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Hydraulinen työntövarsi...
Osuipa silmään arkimarketin valikoimista kummallinen työntövarsi. Kyseinen kapistus oli kohtuullisen tukevan oloinen Noramaan maahantuoma hydraulinen työntövarsi ja siitä huolimatta kapistukseen oli teipattu varoitustarra ja laatikossa vielä irrallinen lappunen, jossa maininta samasta asiasta... Nimittäin "suurin sallittu ajonopeus tieliikenteessä 10-15km/h"

Aika hurja nopeus tuo jo on... Miten tuollaisen kanssa uskaltaa edes tielle työkoneiden kanssa lähteäkään?


Mahtaako olla painovirhe vai kakkoslaadun tuote ainoastaan peltokäyttöön?

Ainiin... en toki ole juuri nyt ostamassa minkäänlaista työntövartta...
tethering holes to their concave windings

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Hydraulinen työntövarsi...
[vuodatus]

Maahantuoja/valmistaja pesee käsiään kaikesta mahdollisesta eteen tulevasta kurasta. Eihän tuollaista voi ostaa, tai voi sen ostaa ja käyttää ihan normaalisti, mutta periaatteessa tuollainen pitää jättää hyllyyn. Silkkaa väärinkäytökseen yllyttämistä ja maahantuojan huonoa makua tuoda käyttöön sopimattomia laitteita maahan. Perseestä koko homma, todella rankaa asiakkaan aliarvioimista ja myyjän ylimielisyyttä tyyliin; notta me ollaan isoin ja tehdään mitä huvittaa.

[/vuodatus]

Viimeksi muokattu: 30.08.11 - klo:22:10 kirjoittanut supersammakko

Nothing is Something Worth Doing

mikko9b

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1159
  • Agronet - epäsosiaalinen media?
Vs: Hydraulinen työntövarsi...
mulla noita kaksi, varressa on positiivista että se on kokonaan sylinteriä, eli iskunpituus on hyvä. eka kestänyt rajua käyttöä, toinen paikahti pariviikkoa sitten poikki ku oli elhon vesakkomurskain hännässä. Oli kylmäsaumalla hitsattu >:( >:( vauriot onneks henkisiä... 8)
anteeksi, kirotukshärötykset, oikoluku kaipaa selkeästi treeniä :-)

Fuller

  • Vieras
Vs: Hydraulinen työntövarsi...
Hysteerinen työntövarsi on hyvä ja huono yhtä aikaa.Keppoisten koneiden kanssa voi käyttää hydralisylinteriä jolka on lelu mekaanisen rinnalla. Aurat ja pintalevitin tulee ensimmäisenä mieleen jonka aisapariksi ei sovi kuin perinteinen. 8)

nänninnyplääjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2954
Vs: Hydraulinen työntövarsi...
Hysteerinen työntövarsi on hyvä ja huono yhtä aikaa.Keppoisten koneiden kanssa voi käyttää hydralisylinteriä jolka on lelu mekaanisen rinnalla. Aurat ja pintalevitin tulee ensimmäisenä mieleen jonka aisapariksi ei sovi kuin perinteinen. 8)

aulista lainaten: hölöhölö, ihan täyttä roskaa, taas kerran!! :D :D
Schnaps im Kopf, du holde Braut
Steck Bratwurst in dein Sauerkraut

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Hydraulinen työntövarsi...
Mä olen alkanut käyttämään lähes kaikissa peltohommissa mekaanista vartta, se pysyy just siinä minin se on kerran säädetty. Hydraulinen on ok jossain trukkilavojen kuskaamisessa ja perälevyhommissa..  8)
Nothing is Something Worth Doing

Fuller

  • Vieras
Vs: Hydraulinen työntövarsi...
Komppaan ylläolevaa superia 8)

mies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1174
Vs: Hydraulinen työntövarsi...
Komppaan nänninnyplääjää.

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Hydraulinen työntövarsi...
Mä olen alkanut käyttämään lähes kaikissa peltohommissa mekaanista vartta, se pysyy just siinä minin se on kerran säädetty. Hydraulinen on ok jossain trukkilavojen kuskaamisessa ja perälevyhommissa..  8)


No huh huh eikö pojilla ole lukkoventtiiliä ;D
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

Valtramies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 549
Vs: Hydraulinen työntövarsi...
Mä olen alkanut käyttämään lähes kaikissa peltohommissa mekaanista vartta, se pysyy just siinä minin se on kerran säädetty. Hydraulinen on ok jossain trukkilavojen kuskaamisessa ja perälevyhommissa..  8)


No huh huh eikö pojilla ole lukkoventtiiliä ;D

Ei paljo lukkoventtiili auttanu, kun mäntä halkes :D Siks aurojen kans AINA mekaaninen (4-siipiset paluut)

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Hydraulinen työntövarsi...
Hysteerinen työntövarsi on hyvä ja huono yhtä aikaa.Keppoisten koneiden kanssa voi käyttää hydralisylinteriä jolka on lelu mekaanisen rinnalla. Aurat ja pintalevitin tulee ensimmäisenä mieleen jonka aisapariksi ei sovi kuin perinteinen. 8)

aulista lainaten: hölöhölö, ihan täyttä roskaa, taas kerran!! :D :D

Samaa mieltä nyplääjän kanssa. Yli kakskyt vuotta käytetty. Ei sen lystimpää helpotusta.

Viimeksi muokattu: 30.08.11 - klo:23:09 kirjoittanut landehande

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Hydraulinen työntövarsi...
 Ei multa ole niitä katkeillut (kop,kop), vaikka olen itsekin hitsaillut vaihtopäitä kun on tarvinut uutta kategoriaa tms...Kyntöhommissa tosi kätevä, ei tarvi hyppiä koneesta ulos kun säätää työntövarren mittaa tai tekee takasiivellä aloitusviivaa.
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Hydraulinen työntövarsi...
Kynnössä voipi olla näppärä, mutta mihin sitä tarvitaan vaikka lautasmuokkauksessa? Ei mihinkään. Hydraulinen työntövarsi lautasmuokkarissa on yhtä turha kuin hydraulinen työsyvyyden säätökin. Varsi säädetään kerran kunnolla kohdalleen ja se on siinä, miksi sitä pitää enää uudelleen säätää? Samoin kuin tuo hydraulinen tyäsyvyydensäätökin, minä ainakin päätän että tänä vuonna pellot muokataan NN syvyyteen ja piste. Jos konetta pitää kannatella tai vetää kärkeä alas työntövarrella, niin silloin aina muuttuu myös laitteen asento maahan nähden ja työjäljestä tulee huono. Samoin jos teho ei riitä, niin perävehje on vain liian suuri veturiin nähden, turha kannattelu pilaa työjäljen. Tietty jos tarkoitus on saada aikaan vain mustaa niin sitten tehköön kukin mitä huvittaa...

Koneet on suunniteltu toimimaan tietyssä asennossa ja tietyissä säädöissä, sylinteriä runkkaamalla mikään ei ole ikinä kohdallaan.  :P

Viimeksi muokattu: 30.08.11 - klo:23:16 kirjoittanut supersammakko

Nothing is Something Worth Doing

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Hydraulinen työntövarsi...
Kynnössä voipi olla näppärä, mutta mihin sitä tarvitaan vaikka lautasmuokkauksessa? Ei mihinkään. Hydraulinen työntövarsi lautasmuokkarissa on yhtä turha kuin hydraulinen työsyvyyden säätökin. Varsi säädetään kerran kunnolla kohdalleen ja se on siinä, miksi sitä pitää enää uudelleen säätää? Samoin kuin tuo hydraulinen tyäsyvyydensäätökin, minä ainakin päätän että tänä vuonna pellot muokataan NN syvyyteen ja piste. Jos konetta pitää kannatella tai vetää kärkeä alas työntövarrella, niin silloin aina muuttuu myös laitteen asento maahan nähden ja työjäljestä tulee huono. Samoin jos teho ei riitä, niin perävehje on vain liian suuri veturiin nähden, turha kannattelu pilaa työjäljen.

Koneet on suunniteltu toimimaan tietyssä asennossa ja tietyissä säädöissä, sylinteriä runkkaamalla mikään ei ole kohdallaan.  :P

Sitä tarvitaan kun asento haetaan, ettei tartte ruuvailla. Esimerkiksi kyntöauroissa ja kultivaattotissa on näpsää hytistä saada kone suoraan.  Sulla taitaa kaikki kyntöpellot olla samaa maalajia alusta loppuun.  Monesti vielä koneen kiinnittäminen on helpompaa kun työntövartta saa helposti muutettua.
Sitten on monia laitteita joiden työasentoa pitää muuttaa ''vauhdissa''.

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Hydraulinen työntövarsi...
Kynnössä voipi olla näppärä, mutta mihin sitä tarvitaan vaikka lautasmuokkauksessa? Ei mihinkään. Hydraulinen työntövarsi lautasmuokkarissa on yhtä turha kuin hydraulinen työsyvyyden säätökin. Varsi säädetään kerran kunnolla kohdalleen ja se on siinä, miksi sitä pitää enää uudelleen säätää? Samoin kuin tuo hydraulinen tyäsyvyydensäätökin, minä ainakin päätän että tänä vuonna pellot muokataan NN syvyyteen ja piste. Jos konetta pitää kannatella tai vetää kärkeä alas työntövarrella, niin silloin aina muuttuu myös laitteen asento maahan nähden ja työjäljestä tulee huono. Samoin jos teho ei riitä, niin perävehje on vain liian suuri veturiin nähden, turha kannattelu pilaa työjäljen.

Koneet on suunniteltu toimimaan tietyssä asennossa ja tietyissä säädöissä, sylinteriä runkkaamalla mikään ei ole kohdallaan.  :P

 Sulla taitaa kaikki kyntöpellot olla samaa maalajia alusta loppuun.  
Odotinkin tuota kommenttia, mutta valitettavasti mä en juurikaan kyllä ja mielestäni ongelma on työkoneessa jos se ei kanna tai pidä työsyvyyttä ilman työntövarren runkkaamista. Aina kun sä hipellät sitä hydevipua vartta säätääksesi, niin hetken kuluttua sulla ei ole pienintäkään tietoa siitä, missä se kone oikeasti kulkee. Arvauksia ja mutua riittää.

Työkoneiden kiinnittämistä hydraulinen varsi ei juurikaan helpota, sillä kuormittamatonta akselia on helppo kiertää, poiskytkemistä kylläkin.

Ja ei, löytyy useampiakin maalajeja kuin vain yksi. Mutta nämähän ovat mielipidekysymyksiä, mutta juuri mekaanisen varren täsmällisyyden ja luotettavuuden vuoksi lopetin hydraulisen varren käyttämisen. Tuolla se roikkui hallin seinällä koko vuoden ja ei ollut ikävä niitä hetkiä kun jyrsinkylvöyhdistelmän työntövarrenpituuksia käytiin mittanauhalla mittaamassa...

Tietenkin on myös hommia joihin se on aivan ehdoton varuste, mutta taas on jeesustelua vannoa yksiin nimiin joilla mennään kaikki työt läpi. Kyllä mä sen hydraulivarren kaivan esille sitten kun sitä tunnen tarvitsevani :P :P :P :P :P :P :o

Viimeksi muokattu: 30.08.11 - klo:23:39 kirjoittanut supersammakko

Nothing is Something Worth Doing