Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe envision  (Luettu 5322 kertaa)

kytöaro

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3
envision
Onkos kellään tullut vastaa ettei kyseinen valmiste ole toiminut. Pelto ruiskutettiin 14.7 keli oli paras mahdollinen ruiskutukseen  kasvusto oli 5-6 lehti asteella. aineen käyttömäärä oli maksimissa kiinnitettä käytettiin. tulos oli ettei ruiskutus tepsinyt lainkaan ja heinä on alkanut kasvaan uudelleen.

sirkussonni

  • Vieras
Vs: envision
Sulla on nyt ollut ihan varmaan jokin väärä seoskumppani siellä truutassa, olis kannattanu kattella sekoitustaulukot huolella. Varmaan myös on ilman suhteellinen kosteus ollut ehkä vajaan prosentin pielessä, silloinhan se ei voi toimia. Ja nyt kannattaa ehdottomasti jo hävittää ne alkuperäiset pakkaukset, missään nimessä ei kannata yhtään jättää käytettyä ainetta purkinpohjalle, huuhtelet ne vaikka viemäriin.
Myyjäliikkeeseen ei kannata olla yhteydessä, niillä on niin paljon muuta tekemistä, etteivät kertakaikkiaan edes kuuntele mitä asiaa sinulla on.

Juu, samanlaista oiretta taisi kyllä silloin kerran olla, kun sitä tuli käytettyä...

Syy Ei VOI OLLA AINEESSA, jokin muu selitys siihen varmasti on, tai keksitään!!

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: envision
Onkos kellään tullut vastaa ettei kyseinen valmiste ole toiminut. Pelto ruiskutettiin 14.7 keli oli paras mahdollinen ruiskutukseen  kasvusto oli 5-6 lehti asteella. aineen käyttömäärä oli maksimissa kiinnitettä käytettiin. tulos oli ettei ruiskutus tepsinyt lainkaan ja heinä on alkanut kasvaan uudelleen.

odota kaikessa rauhassa vielä joku viikko. Itse kanssa ajoin viimekesänä n.400L halvinta mahdollista glyfokemia ja ei mitään ongelmia,mut yhdelle isännällä ajoin toiveesta kallista ja parasta envisionia.
Meinas naurattaa aluksi kun pelto punertui erittäin laikukkaasti.Luulin vialliseksi aineeksi mutta kuukauden odottaminen tasoitti tilanteen. Ei enää ikinä envisionia (450 vai 420)
Nii se on...

JoHaRa

  • Vieras
Vs: envision
Mitä heinää tuolta pelllosta nousee  ??? Jos olet ruiskuttanut sieltä vain nadat hengiltä ja timotei tai apila vihertävät siellä nyt... Näin käy joskus jos ruiskutusajankohta on ollut liian pian niiton jälkeen.

Nata, eteenkin ruokonata, voi kyllä kitua kuukauden ennen kuolemaansa.

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5887
Vs: envision
Onkos kellään tullut vastaa ettei kyseinen valmiste ole toiminut. Pelto ruiskutettiin 14.7 keli oli paras mahdollinen ruiskutukseen  kasvusto oli 5-6 lehti asteella. aineen käyttömäärä oli maksimissa kiinnitettä käytettiin. tulos oli ettei ruiskutus tepsinyt lainkaan ja heinä on alkanut kasvaan uudelleen.

odota kaikessa rauhassa vielä joku viikko. Itse kanssa ajoin viimekesänä n.400L halvinta mahdollista glyfokemia ja ei mitään ongelmia,mut yhdelle isännällä ajoin toiveesta kallista ja parasta envisionia.
Meinas naurattaa aluksi kun pelto punertui erittäin laikukkaasti.Luulin vialliseksi aineeksi mutta kuukauden odottaminen tasoitti tilanteen. Ei enää ikinä envisionia (450 vai 420)

Ajoin 26.7. 4litraa glyfokemia+kiinnike+1kg ammoniumsulfaattia ja 70litraa vettä/ha parille nurmelle. Alle viikko ruiskutuksesta oli väri selvästi muuttunut ja nyt kun kävin katsomassa ei vihreänä ollut enään kuin voikukat.

junttieinari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4696
  • Savo savolaisille!
Vs: envision
Onkos kellään tullut vastaa ettei kyseinen valmiste ole toiminut. Pelto ruiskutettiin 14.7 keli oli paras mahdollinen ruiskutukseen  kasvusto oli 5-6 lehti asteella. aineen käyttömäärä oli maksimissa kiinnitettä käytettiin. tulos oli ettei ruiskutus tepsinyt lainkaan ja heinä on alkanut kasvaan uudelleen.

odota kaikessa rauhassa vielä joku viikko. Itse kanssa ajoin viimekesänä n.400L halvinta mahdollista glyfokemia ja ei mitään ongelmia,mut yhdelle isännällä ajoin toiveesta kallista ja parasta envisionia.
Meinas naurattaa aluksi kun pelto punertui erittäin laikukkaasti.Luulin vialliseksi aineeksi mutta kuukauden odottaminen tasoitti tilanteen. Ei enää ikinä envisionia (450 vai 420)
Just. Viime tiistaina ajoin "hieman" liian pitkäksi päässeelle rehunurmen sängelle 360:stä Glyfokemiä, lauantaina oli jo ruiskutusvirheet selvästi näkyvissä. :P
"Jos fundamentalistien kanssa pystyisi keskustelemaan järkevästi, ei maailmassa olisi fundamentalisteja."
                                                       -Tuomas Holopainen-

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65298
Vs: envision
mikä virma tollasta myrkyä myy?   eihän tollein saa tehdä!   kyllä nyt muutama viikko on uotettava ja sitten vasta naapuri toteaa ruiskuvirheet!

Jompero

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 706
Vs: envision
Mä ruiskuttelin samalla aineella suurin piirtein samoihin aikoihin ja ruskiaa on

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: envision
Kyllä on glyfot tehonnu vaikka olis pitkääkin ollut nurmikasvusto :) Ei siinä envisionissa ole mitään sen parempaa kuin muissakaan... Jotkut aineet on saattaneet joskus vaahdota, mutta ei ole ongelma nykyään. Mulla on ollu kiinnitteenä mäntynestesaippua, eli lähes luomua ;D

Topias Funke

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 841
  • aSiantuntija
Vs: envision
Eilen ajoin envisionia 3,2l/ha nurmelle jonka pituus oli keskim 35cm. Ohdake ja valvatti puskat ajoin 3x. Sade tuli 3h ruiskutuksesta. Katotaan miten tehoaa.
aSiantuntija lausuntoja maksusta.

Suunnittelija

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 60
Vs: envision
Olen käyttänyt Envisionia parina vuotena syksyllä ja keväällä. Mielestäni toiminut ihan hyvin.
Viime syksynä lopetin viherlannoitusnurmen 2 l Envision+ 1,5 kg ammoniumsulfaatti. Keväällä kitui vielä osa apiloista, jotka kuolivat normaali rikkatorjunnassa.
Keväällä lopetin luonnonhoitopellon (timotei+nurminata) 2 l Envision+ 1 kg ammoniumsulfaatti. Kylvin parin päivän kuluttua siihen kauran, ja vähän jäi heinää alikasvustoksi.

Horttanainen

  • Vieras
Vs: envision
Olen käyttänyt Envisionia parina vuotena syksyllä ja keväällä. Mielestäni toiminut ihan hyvin.
Viime syksynä lopetin viherlannoitusnurmen 2 l Envision+ 1,5 kg ammoniumsulfaatti. Keväällä kitui vielä osa apiloista, jotka kuolivat normaali rikkatorjunnassa.
Keväällä lopetin luonnonhoitopellon (timotei+nurminata) 2 l Envision+ 1 kg ammoniumsulfaatti. Kylvin parin päivän kuluttua siihen kauran, ja vähän jäi heinää alikasvustoksi.

Saako luonnonhoitopellon lopettaa myrkyttämällä?
Olen ollut siinä käsityksessä, että ei saa.
Mut voin olla väärässä.

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5887
Vs: envision
Olen käyttänyt Envisionia parina vuotena syksyllä ja keväällä. Mielestäni toiminut ihan hyvin.
Viime syksynä lopetin viherlannoitusnurmen 2 l Envision+ 1,5 kg ammoniumsulfaatti. Keväällä kitui vielä osa apiloista, jotka kuolivat normaali rikkatorjunnassa.
Keväällä lopetin luonnonhoitopellon (timotei+nurminata) 2 l Envision+ 1 kg ammoniumsulfaatti. Kylvin parin päivän kuluttua siihen kauran, ja vähän jäi heinää alikasvustoksi.

Saako luonnonhoitopellon lopettaa myrkyttämällä?
Olen ollut siinä käsityksessä, että ei saa.
Mut voin olla väärässä.


Niin eikös sen keväällä saa, eihän sitä ilmoiteta sinä vuonna luonnohoitopeltona vaan kasvina mikä siihen kylvetään. Kuten tuossa yllä kaura.