Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Tavjalla on huono muisti !  (Luettu 8495 kertaa)

Paalaaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3179
Vs: Tavjalla on huono muisti !
.Poliisien dilemma on se että kun palkkoja vaaditaan korotettavksi niin ollaan kansalaisten turvallisuutta henkensä uhalla suojaavia sankareita mutta tosipaikassa panssariautossa kyyristeleviä työturvallisuuteen vetoavia pelkureita. :-X

Kuule, sulle voin antaa vaan neuvon mennä löysän haalarin kanssa suojaamattoman nivelakselin tuntumaan maailman menoa pohtimaan: kenenkään ei voida edellyttää ehdoin tahdoin tapattavan itsensä työtehtävissä.

JK. Sotatyöläiset on sitten jo aivan eri kastia..
Slippin 'n sliding

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Tavjalla on huono muisti !
.Poliisien dilemma on se että kun palkkoja vaaditaan korotettavksi niin ollaan kansalaisten turvallisuutta henkensä uhalla suojaavia sankareita mutta tosipaikassa panssariautossa kyyristeleviä työturvallisuuteen vetoavia pelkureita. :-X

Kuule, sulle voin antaa vaan neuvon mennä löysän haalarin kanssa suojaamattoman nivelakselin tuntumaan maailman menoa pohtimaan: kenenkään ei voida edellyttää ehdoin tahdoin tapattavan itsensä työtehtävissä.

JK. Sotatyöläiset on sitten jo aivan eri kastia..

ay-sosialisti välttää työssään hikoilua viimeiseen asti joten oman henkensä uhraaminen tahi riskeeraaminen ei kuulu kuvioon ;D
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

maanviljelija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4350
Vs: Tavjalla on huono muisti !
.Poliisien dilemma on se että kun palkkoja vaaditaan korotettavksi niin ollaan kansalaisten turvallisuutta henkensä uhalla suojaavia sankareita mutta tosipaikassa panssariautossa kyyristeleviä työturvallisuuteen vetoavia pelkureita. :-X

Kuule, sulle voin antaa vaan neuvon mennä löysän haalarin kanssa suojaamattoman nivelakselin tuntumaan maailman menoa pohtimaan: kenenkään ei voida edellyttää ehdoin tahdoin tapattavan itsensä työtehtävissä.

JK. Sotatyöläiset on sitten jo aivan eri kastia..
Eikä näiden sankareiden enää edes tarvitse puolustaa isänmaata ase kourassa, siviilipalvelus riittää. Armeijassahan joutuisi vannomaan valan puolustaa kansaa vaikka henkensä uhalla. Minä olen sitä mieltä että jos ei ole armeijaa käynyt niin ei sellaiselle asettakaan anneta.
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.

Aulis Anttila

  • Vieras
Ihan täyttä roskaa... taas kerran...
Armeijassahan joutuisi vannomaan valan puolustaa kansaa vaikka henkensä uhalla.

"Minä tahdon kaikkialla ja kaikissa tilanteissa, rauhan ja sodan aikana puolustaa isänmaani koskemattomuutta, sen laillista valtiojärjestystä sekä valtakunnan laillista esivaltaa."
=
...että näin... kepulaisia valan kaavassa ei mainita  :P :P :P

Aimo Jortikka

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1523
  • Kansa taistelee-miehet kertovat.
Vs: Ihan täyttä roskaa... taas kerran...
Armeijassahan joutuisi vannomaan valan puolustaa kansaa vaikka henkensä uhalla.

"Minä tahdon kaikkialla ja kaikissa tilanteissa, rauhan ja sodan aikana puolustaa isänmaani koskemattomuutta, sen laillista valtiojärjestystä sekä valtakunnan laillista esivaltaa."
=
...että näin... kepulaisia valan kaavassa ei mainita  :P :P :P

 *** On ihan täyttä roskaa sun otsikko,juu. Mutta eihän tuo yllätä, joo. Taas kerran levy pyörii sulla paikoillaan, niin.

 Ryhtiä stallari nyt kehiin ja uusia otsikoita ja sisältöjä, sun roskajuttus kyllä tiedetään  ; :D :D :D

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Ihan täyttä roskaa... taas kerran...
Armeijassahan joutuisi vannomaan valan puolustaa kansaa vaikka henkensä uhalla.

"Minä tahdon kaikkialla ja kaikissa tilanteissa, rauhan ja sodan aikana puolustaa isänmaani koskemattomuutta, sen laillista valtiojärjestystä sekä valtakunnan laillista esivaltaa."
=
...että näin... kepulaisia valan kaavassa ei mainita  :P :P :P
  Eikä Natoa ..

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: Tavjalla on huono muisti !
Armeijassahan joutuisi vannomaan valan puolustaa kansaa vaikka henkensä uhalla.

"Minä tahdon kaikkialla ja kaikissa tilanteissa, rauhan ja sodan aikana puolustaa isänmaani koskemattomuutta, sen laillista valtiojärjestystä sekä valtakunnan laillista esivaltaa."
=
...että näin... kepulaisia valan kaavassa ei mainita  :P :P :P


Tuo "isänmaani koskemattomuutta" taisi unohtua salolaisen peralta silloin Korfulla.
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Tavjalla on huono muisti !
Tuntuu että nää Kataiset ja kumppanit käyttävät kansaa ja sen rahoja ainoastaan pönkittämään omaa uraansa tässä eurostoliitossa

Lehtimäki

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16901
Vs: Ihan täyttä roskaa... taas kerran...
Armeijassahan joutuisi vannomaan valan puolustaa kansaa vaikka henkensä uhalla.

"Minä  :P :P :   aalis pellekepu




tahdon kaikkialla ja kaikissa tilanteissa,

 rauhan ja sodan aikana puolustaa isänmaani koskemattomuutta,


 sen laillista valtiojärjestystä


sekä valtakunnan laillista esivaltaa."
=
e]

maanviljelija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4350
Vs: Ihan täyttä roskaa... taas kerran...
Armeijassahan joutuisi vannomaan valan puolustaa kansaa vaikka henkensä uhalla.

"Minä tahdon kaikkialla ja kaikissa tilanteissa, rauhan ja sodan aikana puolustaa isänmaani koskemattomuutta, sen laillista valtiojärjestystä sekä valtakunnan laillista esivaltaa."
=
...että näin... kepulaisia valan kaavassa ei mainita  :P :P :P
Minulla sotilaspassissa seuraava teksti:
Jag N. N. lovar och försäkrar inför Gud, den Allsmäktige och Allvetande, att vara en Finlands rike trogen och pålitlig medborgare. Jag vill redligt tjäna mitt land samt efter all min förmåga söka och främja dess väl och bästa.
Jag vill överallt och under alla omständigheter, såväl i fred som i krig försvara mitt fädernesland, dess lagliga samhällsordning samt rikets lagliga överhet. Om jag förnimmer eller erfar något, som är å färde till störtande av landets lagliga överhet eller till upphävande av landets samhällsordning, vill jag det ofördröjligen för myndigheterna uppgiva.
Från trupp, som jag tillhör, och från min post inom den skall jag ej i något läge vika, utan skall jag, så länge krafterna stå mig bi, fullfölja det uppdrag, som anförtrotts mig.
Jag lovar att uppföra mig redbart och manligt, att lyda mina överordnade, följa lagar och förordningar samt väl bevara mig anförtrodda tjänstehemligheter. Jag vill även vara rättfram och hjälpsam mot mina vapenbröder. Jag skall aldrig, vare sig för släktskaps, vänskaps, avunds, ovänskaps eller räddhågas skull, ej heller för gåvors eller annan orsaks skull, bryta mot min tjänsteplikt.
Om mig tilldelas överordnads ställning, vill jag mot mina underordnade vara rättvis, vårda mig om deras välbefinnande, taga kännedom om deras önskemål, vara deras rådgivare och handledare samt för min egen del försöka vara dem ett gott och sporrande föredöme.
Allt detta vill jag på heder och samvete uppfylla. ― Därtill hjälpe mig Gud."
Jos poliisimiehelle ei kelpaa tuollainen vala niin ei ole mielestäni kelvollinen poliisiksikaan. Eikä tuossa mainita kakolaisiakaan!
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.

Naturalis

  • Vieras
Vs: Tavjalla on huono muisti !
Eikä näiden sankareiden enää edes tarvitse puolustaa isänmaata ase kourassa, siviilipalvelus riittää. Armeijassahan joutuisi vannomaan valan puolustaa kansaa vaikka henkensä uhalla. Minä olen sitä mieltä että jos ei ole armeijaa käynyt niin ei sellaiselle asettakaan anneta.

Poliisilaki:
http://www.intermin.fi/intermin/images.nsf/files/EA91D3A40A58C698C2256BD80035BF6E/$file/poliisilaki.pdf

1.Luku
9 §. Poliisimiehen toimialue ja
toimimisvelvollisuus

Poliisimies on velvollinen toimimaan sen poliisiyksik
ön toimialueella, johon hänet on sijoitettu.
Poliisimies voidaan määrätä toimimaan myös
sijoitusyksikkönsä toimialueen ulkopuolella.
Poliisimies on ilman eri määräystä velvollinen
ryhtymään kiireellisiin toimiin koko maassa myös
toimialueensa ulkopuolella ja vapaa-aikanaan, jos
se on välttämätöntä vakavan rikoksen estämiseksi,
tällaista rikosta koskevan tutkinnan aloittamiseksi
tai yleistä järjestystä ja turvallisuutta uhkaavan
vakavan vaaran torjumiseksi taikka milloin se näihin
rinnastettavan muun erityisen syyn vuoksi on
tarpeen.

Luomujussi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10560
  • Expertus dico....
Vs: Tavjalla on huono muisti !
.Poliisien dilemma on se että kun palkkoja vaaditaan korotettavksi niin ollaan kansalaisten turvallisuutta henkensä uhalla suojaavia sankareita mutta tosipaikassa panssariautossa kyyristeleviä työturvallisuuteen vetoavia pelkureita. :-X

Kuule, sulle voin antaa vaan neuvon mennä löysän haalarin kanssa suojaamattoman nivelakselin tuntumaan maailman menoa pohtimaan: kenenkään ei voida edellyttää ehdoin tahdoin tapattavan itsensä työtehtävissä.

JK. Sotatyöläiset on sitten jo aivan eri kastia..
Eikä näiden sankareiden enää edes tarvitse puolustaa isänmaata ase kourassa, siviilipalvelus riittää. Armeijassahan joutuisi vannomaan valan puolustaa kansaa vaikka henkensä uhalla. Minä olen sitä mieltä että jos ei ole armeijaa käynyt niin ei sellaiselle asettakaan anneta.

Maata voi puolustaa ilman asettakin. Onhan se tunnettu asia että sodankäynti on suurelta osin logistiikkaa ja tähän ehkä kannattaisi panostaa.....

Aulis Anttila

  • Vieras
Nykysota...
Maata voi puolustaa ilman asettakin. Onhan se tunnettu asia että sodankäynti on suurelta osin logistiikkaa ja tähän ehkä kannattaisi panostaa.....

Nykysota on logistiikkaakin enemmän bittitekniikkaa... jo mun aikana "taivaallisten ohiampujien"  systeemit toimi täysin käsin koskematta... tai siis kahen tutkainssin sorminäppäryydellä... oli siinä kaupunkilaispojalla ihmettelemistä  ::)

Viimeksi muokattu: 30.07.11 - klo:20:17 kirjoittanut Aulis Anttila

Luomujussi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10560
  • Expertus dico....
Vs: Nykysota...
Maata voi puolustaa ilman asettakin. Onhan se tunnettu asia että sodankäynti on suurelta osin logistiikkaa ja tähän ehkä kannattaisi panostaa.....

Nykysota on logistiikkaakin enemmän bittitekniikkaa... jo mun aikana "taivaallisten ohiampujien"  systeemit toimi käsin koskematta... tai siis kahen tutkainssin sorminäppäryydellä... oli siinä kaupunkilaispojalla ihmettelemistä  ::)

Yhdysvaltojen armeijalla on kyky iskeä mihin  tahansa osaa maapalloa ja siten logistiikka on merkittävässä osassa myös heidän sotilasharjoituksissaan ja näistä lähtökohdista ihmettelen sitä miksi tätä meidän sivareiden potentiaalia osata hyödyntää. Siis tulevaisuuden sodassa vain pieni osa porukasta tarvitsee aseistaa......

krest yanin

  • Vieras
Vs: Nykysota...
Maata voi puolustaa ilman asettakin. Onhan se tunnettu asia että sodankäynti on suurelta osin logistiikkaa ja tähän ehkä kannattaisi panostaa.....

Nykysota on logistiikkaakin enemmän bittitekniikkaa... jo mun aikana "taivaallisten ohiampujien"  systeemit toimi käsin koskematta... tai siis kahen tutkainssin sorminäppäryydellä... oli siinä kaupunkilaispojalla ihmettelemistä  ::)
V.-88 Tuiskussa kokeiltiin tietokoneita tykkien ampumasuuntien ilmoitukseen, ei toiminu... eikä toiminu aina manuaalinenkaan systemi, liian liki etykin tarkastajia joku tykki ampui...En tunnusta että meidän tykin suuntauslaite kaatui ja löin sen pystyyn, tykinjohtajan kysymykseen onko se kohdalla vastasin että on...Ei ollu!  ::)