Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe hintavisa  (Luettu 6049 kertaa)

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: hintavisa


Täytyy taksoja nostaa reilusti

näin myös rehunteon kannattavuus paranee omilla koneilla tehden ;) ;D
Juuri näin!!
Olet oikeilla jäljillä :)

Taas ??? :D
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

mikko9b

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1159
  • Agronet - epäsosiaalinen media?
Vs: hintavisa

Tilakohtaisena olisi tarkoitus eli miten on oman tilan kustannusrakenne muuttunut viimevuodesta kun tuotantopanosten arvo muuttu ja kuinkapaljon mikäkin vaikutti tuotteen hintaan. Puhutaan aina vaan että urakoitsijat ja kauppa ja kepu ja mikälienee varastaa välistä mutta ei ole vastauksista päätellen mitään tietoa paljonko oma tuotanto edes maksaa. Itte täytyy myöntää että kuulun kyllä kanssa tähän "nukkuvien puolueeseen".

Olis hyvä kun isännät olis vähän paremmin kartalla niin olisi helpompaa jo vähän tietää missä kannattaa säästää kun tietäis mikä syö eniten rahaa
Tollanen aina vähän pistää silmään, kun ittellä urakointi se huonoiten kannattava osa toimintaa ja kuitenkin se haittaa omia töitä jo ihan liikaa >:(
Hhetaarisadot huononee ja pellot muutenkin huonommin hoidettuja nykyään ja kaikki haluais pitkällä esikuivatuksella, niin menny säiden kyttäämiseksi ja omat heinät vanhenee..
Täytyy taksoja nostaa reilusti, varsinkin kun muovi, öljy ja palka sekä erityisesti varaosat noussu rajusti. Toivottavasti joku asiakas tippuu kyytistä hinnan noston seurauksena, niin oma kannattavuus paranee ;)

maatalouden koneurakointi on mun mielestä varsin edullista myös pyöröpaalaus PAITSI silloin kun pellot on kunnossa ja viljellään MASSAA, silloinse on sikakallista  :P

nimimerkki kaikki paitsi paalaus pian ulkoistettu  ::) ;D
anteeksi, kirotukshärötykset, oikoluku kaipaa selkeästi treeniä :-)

JoHaRa

  • Vieras
Vs: hintavisa
Minä tiedän kyllä muutamien eurojan tarkkuudella mitä oma tuotanto maksaa. Viljahommissa tällaiset laskelmat ovat tärkeitä, muuten tulee persnettoa.

Se että ei tiedetä tai ei tarvitse laskea osoittaa sen että tuottavuus suhteessa panostukseen on ollut varsin kunnossa  ::)

Uskallatko olla se rohkea ja lyödä ne kaks lukua pöytään. ittellä olisi veikkauksena mutta ei laskettuna +3 ja kunnon tuotton minkä itse haluaisin +12
Ei mulla lehmiä ole enkä viitsi laskea tuollaista. 3 snt ei kyllä liene kaukana, täysrehu-ukoilla 5. Ammattitaidottomilla 8.  Tuollaista +12 senttiä ei kyllä meijeri maksa vaikka sinne veisi millaiset laskelmat näytille  ::) Sun täytyy lisätä lehmämäärää, vai onko jo kasvanut  ???

se +12 tulee käytännössä siitä että keväällä palkattiin työntekijä ja se aukaisi taas vähän silmiä eli suurinpiirtein tolla saisi navetan pyörii pelkästään työntekijöiden voimin. Toki ei parane valittaa kyllä se on ollu ihan tiedossa että isäntä joutuu vähän venymään kunhan ei liiaksi. Lehmämäärästä sen vertaa että pari paikkaa on vielä vajausta mutta roboa varten vois viellä sen 10-15  paikkaa laajentaa mutta kattellaan josko tällä selviäisi koska ei huvita hoitaa niitä 10 lehmää lisäksi koska tuntuu että ne ei yleisistä uskomuksista poiketen mee siinä samassa.

Eli tuotat 300 000 litraa maitoa  ??? ::)

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: hintavisa
Kun aina puhutaan maidon hinnasta ja että tuottajat ei voi siihen vaikuttaa niin mitä jos nyt kun kaikki ensivuoden tuotantopanokset on melkein tiedossa kävisikin niin että meijeriltä joku soittais ja kysyis että he haluaa tuottaa saman voiton viljelijälle tästä hetkestä vuosi eteenpäin kun vuosi taakseppäin että paljonko laitetaan perushinnaksi. Oletetaan että investoinnit on saman suuruiset kuin edellisenä vuotena mutta paljonko muuttaisitte perushintaa... entä paljonko muutaisitte jotta saisitte mielestänne kohtuullisesti jos esimerkiksi tuote pitäisi itse hinnoitella meijerille..

Luuleeko VMS1 että meijereillä on oma setelipaino ???

Tuottajille maksettu hinta riippuu markkinoilta saadusta hinnasta  :)
Mitä enemmän on kilpailua ja hintaa poljetaan kaupalle , sen alemmas tuottajahinnat menee :o
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: hintavisa
Kun aina puhutaan maidon hinnasta ja että tuottajat ei voi siihen vaikuttaa niin mitä jos nyt kun kaikki ensivuoden tuotantopanokset on melkein tiedossa kävisikin niin että meijeriltä joku soittais ja kysyis että he haluaa tuottaa saman voiton viljelijälle tästä hetkestä vuosi eteenpäin kun vuosi taakseppäin että paljonko laitetaan perushinnaksi. Oletetaan että investoinnit on saman suuruiset kuin edellisenä vuotena mutta paljonko muuttaisitte perushintaa... entä paljonko muutaisitte jotta saisitte mielestänne kohtuullisesti jos esimerkiksi tuote pitäisi itse hinnoitella meijerille..

Luuleeko VMS1 että meijereillä on oma setelipaino ???

Tuottajille maksettu hinta riippuu markkinoilta saadusta hinnasta  :)
Mitä enemmän on kilpailua ja hintaa poljetaan kaupalle , sen alemmas tuottajahinnat menee :o

En mä mitään usko mutta tiedän että tuottajillakaan ei sitä setelipainoa ole varsinkin isommissa yrityksissä jossa perämettillä ei ole enää mitään merkitystä. Sen takia olisi edes tuottajan hyvä tietää missä menee tuotetun maitolitran kustannukset jolloin voitais edes ilmoittaa meijerile että missä se raja mene. Meijerit sitten ilmoittaa kaupalle millä hinnalla he toimittaa maitoa ja kauppa hinnoittelee voiton päälle. Jos joku ulkolainen tuo halvemmalla niin se on heidän asiansa ja tuskin tuottajat kovin suopeasti sitä sielläkään katsoo että he joutuu tuottaa ilman tuloja vientiin menevää maitoa. Kaikista suurin ongelma alalla on se että kaikki tietää että tuotannon vähentäminen ja lisääminen hinnan mukaan on lähes mahdotonta ja lisäksi maitoa ei voi tilakohtaisesti varastoida jolloin meijeri ja kauppa tietää että he saa todennäköisesti maitoa millä hinnalla vaan. Yksikin tankin tyhjennys viemäriin läpi suomen herättäis ostajat ihan eri tavalla kun todettais että ehkä tuottajat on tosissaan että hintaa on saatava. Niin ja nyt on turha tulla kertomaan maitolaisten koneista jne... suopmi on vapaa maa joten ei muuta kun maitokirkkoa pystyyn jos uusia koneita havittelee.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: hintavisa
Niin viellä että kaikilla muilla aloilla Palvelun tai tuotteen tuottaja määrittää hinnan ja ostaja ostaa jos tarvitsee. miksi maataloudessa kaikki pitää olla toisinpäin.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: hintavisa
Niin viellä että kaikilla muilla aloilla Palvelun tai tuotteen tuottaja määrittää hinnan ja ostaja ostaa jos tarvitsee. miksi maataloudessa kaikki pitää olla toisinpäin.

näin se menee ??? muilla aloilla yrittäjät nurisee heikkoa kannattavuutta kuljetusala esim on myös kaupan puristuksessa mutta pitäisi tyhmemmänkin maitukirkon pitäjän ymmärtää ettei loputtomastri voi polkea kovempaaa ;D
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: hintavisa
Niin viellä että kaikilla muilla aloilla Palvelun tai tuotteen tuottaja määrittää hinnan ja ostaja ostaa jos tarvitsee. miksi maataloudessa kaikki pitää olla toisinpäin.

olisiko siksi, että olet/olemme ulkoistaneet markkinoinnin ja jatkojalostuksen?

Mainitse ala, jossa yrittäjä saa päättää mitä palvelu maksaa.
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

UCD

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1440
Vs: hintavisa
Niin viellä että kaikilla muilla aloilla Palvelun tai tuotteen tuottaja määrittää hinnan ja ostaja ostaa jos tarvitsee. miksi maataloudessa kaikki pitää olla toisinpäin.

näin se menee ??? muilla aloilla yrittäjät nurisee heikkoa kannattavuutta kuljetusala esim on myös kaupan puristuksessa mutta pitäisi tyhmemmänkin maitukirkon pitäjän ymmärtää ettei loputtomastri voi polkea kovempaaa ;D

Agraarisosialisteilla on aina kova uho päällä... ihan kun oltas palkkaa parkumassa yrittäjälle.
 ;D ;D ;D ;D ;D

Losers always whine about their best. Winners go home and f*ck the prom queen ....

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: hintavisa
Niin viellä että kaikilla muilla aloilla Palvelun tai tuotteen tuottaja määrittää hinnan ja ostaja ostaa jos tarvitsee. miksi maataloudessa kaikki pitää olla toisinpäin.

olisiko siksi, että olet/olemme ulkoistaneet markkinoinnin ja jatkojalostuksen?

Mainitse ala, jossa yrittäjä saa päättää mitä palvelu maksaa.

kaikki palvelu mitä minä käytän niin palvelun tai tuotteen myyjä ilmoittaa hinnan ja mun tehtäväksi jää ainoastaan päättää että otanko vai jätänkö. Esimerkkinä nyt sähkäri, putkari, naapuri joka myy viljaa jne jne. Samoiten pienimuotoinen urakointi mitä teen muille niin aina olen saanut itse sanoa hinnan ja asiakas ilmoittaa että tarvitseeko hän palvelun. Jostainsyystä vaan maataloustuotteissa luetellaan hinnnat tuottajalle.

Mutta vaikka keskustelu on edenny  näin pitkälle niin kukaan ei  ole lyöny niitä lukuja pöytään josta voi vetää pikkuhiljaa sen johtopäätöksen että tuottajilla ei ole tietoakaan sen  oman maidon tuotantokustannuksista  vaan verotulsesta sitten joku katsoo miten meni ja muuten seilataan kun konerikkoinen valtamerilaiva.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: hintavisa
kaikki palvelu mitä minä käytän niin palvelun tai tuotteen myyjä ilmoittaa hinnan ja mun tehtäväksi jää ainoastaan päättää että otanko vai jätänkö. Esimerkkinä nyt sähkäri, putkari, naapuri joka myy viljaa jne jne. Samoiten pienimuotoinen urakointi mitä teen muille niin aina olen saanut itse sanoa hinnan ja asiakas ilmoittaa että tarvitseeko hän palvelun. Jostainsyystä vaan maataloustuotteissa luetellaan hinnnat tuottajalle.

Mutta vaikka keskustelu on edenny  näin pitkälle niin kukaan ei  ole lyöny niitä lukuja pöytään josta voi vetää pikkuhiljaa sen johtopäätöksen että tuottajilla ei ole tietoakaan sen  oman maidon tuotantokustannuksista  vaan verotulsesta sitten joku katsoo miten meni ja muuten seilataan kun konerikkoinen valtamerilaiva.
Maidon ostajia on vähän, siitä seuraa vähäinen kilpailu. Toisella puolen on vähäinen paperi/hallintotyön määrä osto/myyntitoimessa. Vai ajatteletko, että vaikkapa kuukausittainen maidon hinnan kilpailutus vähentäisi sinun ja ostajan hallintokustannuksia?

Kärjistäen voit ajatella myös hiukan muuta kuin palvelua. Jos sanot maidolle hinnan ja se jää sillä tankkiin, mitä teet? Asetelma on maidossa perustellusti tällainen.

 Tuotantokustannus kuuluu ainakin mulla liikesalaisuuden puolelle. Eli en heitä lukuja ;)
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: hintavisa
kaikki palvelu mitä minä käytän niin palvelun tai tuotteen myyjä ilmoittaa hinnan ja mun tehtäväksi jää ainoastaan päättää että otanko vai jätänkö. Esimerkkinä nyt sähkäri, putkari, naapuri joka myy viljaa jne jne. Samoiten pienimuotoinen urakointi mitä teen muille niin aina olen saanut itse sanoa hinnan ja asiakas ilmoittaa että tarvitseeko hän palvelun. Jostainsyystä vaan maataloustuotteissa luetellaan hinnnat tuottajalle.

Mutta vaikka keskustelu on edenny  näin pitkälle niin kukaan ei  ole lyöny niitä lukuja pöytään josta voi vetää pikkuhiljaa sen johtopäätöksen että tuottajilla ei ole tietoakaan sen  oman maidon tuotantokustannuksista  vaan verotulsesta sitten joku katsoo miten meni ja muuten seilataan kun konerikkoinen valtamerilaiva.
Maidon ostajia on vähän, siitä seuraa vähäinen kilpailu. Toisella puolen on vähäinen paperi/hallintotyön määrä osto/myyntitoimessa. Vai ajatteletko, että vaikkapa kuukausittainen maidon hinnan kilpailutus vähentäisi sinun ja ostajan hallintokustannuksia?

Kärjistäen voit ajatella myös hiukan muuta kuin palvelua. Jos sanot maidolle hinnan ja se jää sillä tankkiin, mitä teet? Asetelma on maidossa perustellusti tällainen.

 Tuotantokustannus kuuluu ainakin mulla liikesalaisuuden puolelle. Eli en heitä lukuja ;)

kysymyshän on tietenkin hypoteettinen koska ei valio näin toimi mutta pointgti onkin siinä että ovatko viljelijät tietoisia paljonko jonkin tuotantopanoksen muutos vaikuttaa lopputuotteeseen. Jos menet tehtaaseen ja kysy niin asia tulee kuin apteekin hyllyltä. Jos esimerkiksi käyt valiolla kysymässä paljonko esimerkiksi kuljetusten kustannuksien nosto vaikuttaa tuotteen hintaan niin kyllä sieltä löytyy mustaa valkoisella.
Sitä en ainakaan kirjoitustesi perusteella epäile että sulla ei tietoa näistä asioista ole mutta epäilen että 99 prosentilla tuottajista ei ole. Täytyy vaan toivoa että ostajat osaa ja haluaa laskea hinnan aina sen kipurajan yli.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: hintavisa
Pitäisikö kalliilla tuottavien saada maidostaan parempaa hintaa kuin niiden jotka osaavat tuottaa halvemmalla  :o

nänninnyplääjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2954
Vs: hintavisa
Pitäisikö kalliilla tuottavien saada maidostaan parempaa hintaa kuin niiden jotka osaavat tuottaa halvemmalla  :o


sehän ois oikein mukavaa.. :D
Schnaps im Kopf, du holde Braut
Steck Bratwurst in dein Sauerkraut

JoHaRa

  • Vieras
Vs: hintavisa
Pitäisikö kalliilla tuottavien saada maidostaan parempaa hintaa kuin niiden jotka osaavat tuottaa halvemmalla  :o


sehän ois oikein mukavaa.. :D

Mä lähden heti A-markettiin myymään vehnää tuolla periaatteella. "On tehty 100 h ajatustyötä/ha, on kallista nyt"  :D