Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe RS Keuhkoviirus  (Luettu 6382 kertaa)

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9769
Vs: RS Keuhkoviirus
Saatiin sitten navettaan keuhko viirus ,käy aikamoinen köhinä kun kuuntelee pihatos vallankin nuoria eläimiä tuntuu rassaavan enemmän eikä ruoka oikein maistu

Kauanko tuo yleensä kestää? Pirunmoonen yskiminen ja syömättömiä lehmiä, joillakin lähes 41 astetta kuumetta. Nyt on ollut muutamanpäivän, aluksi pelkkää köhää nyt jo tipahti maidotkin. Onneksi eivät oo ruikulla, olis hiukka paskaasta hommaa :(

Kyösti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 206
Vs: RS Keuhkoviirus
Meillä toi oli viime talvena kuukautta ennen virusripulia. Kestää joitain päiviä/lehmä. Me mitattiin kaikkien vähänkin epäilyttävien, eli siis niiden joiden syönti/maitomäärissä oli muutosta, lämpö aamuin illoin ja jos kuumetta niin heti Dinalgen-pistos. Näin toimien taudin vaikutus jäi max tuhanteen litraan. Eli mä luulen, että nopea reagointi kuumeeseen on kaiken aa ja oo, muuta hoitoahan ei oo.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9769
Vs: RS Keuhkoviirus
Meillä toi oli viime talvena kuukautta ennen virusripulia. Kestää joitain päiviä/lehmä. Me mitattiin kaikkien vähänkin epäilyttävien, eli siis niiden joiden syönti/maitomäärissä oli muutosta, lämpö aamuin illoin ja jos kuumetta niin heti Dinalgen-pistos. Näin toimien taudin vaikutus jäi max tuhanteen litraan. Eli mä luulen, että nopea reagointi kuumeeseen on kaiken aa ja oo, muuta hoitoahan ei oo.

Ripuli oli jo syksymmällä. Ketovettiä juotettu pahimmille - täytyy vaan soitella sitä lisää 8)

Huilai Lee

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16
Vs: RS Keuhkoviirus
Ensin meni ruokahalu,pientä lämpöä ja nokkavuoti,alle viikossa lähti henki x4.Lääkkeillä ei vaikutusta.Liekkö sitten tuota RS:ää,osalla näkyy olevan ihan tavallista virusripulia.

sjk

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1784
Vs: RS Keuhkoviirus
Ensin meni ruokahalu,pientä lämpöä ja nokkavuoti,alle viikossa lähti henki x4.Lääkkeillä ei vaikutusta.Liekkö sitten tuota RS:ää,osalla näkyy olevan ihan tavallista virusripulia.
Ei tuo RS:ltä vaikuta.Tuossa vaiheessa,kun menee syönti pienen lämmön kanssa,pysähtyy pötsi syystä tai toisesta ja ovat käytännössä pystyyn kuolleita.

Kanttura

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 44
Vs: RS Keuhkoviirus
Ensin meni ruokahalu,pientä lämpöä ja nokkavuoti,alle viikossa lähti henki x4.Lääkkeillä ei vaikutusta.Liekkö sitten tuota RS:ää,osalla näkyy olevan ihan tavallista virusripulia.

Nyt on ollut paljon juttua mycoplasma boviksesta. Lääkkeet ei siihen auta...oireet samantyyppiset kuin edellä.

Tietääkseni tuo tauti on tällä hetkellä melko suppealla alueella, mutta levisi yhdeltä tilalta muutamaan kasvattamoon välitysvasikoiden mukana. Pirullinen tauti.... :(