Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe MTK ja moottorikelkkareitit  (Luettu 8847 kertaa)

minä-itte

• Vieras
Vs: MTK ja moottorikelkkareitit
minä-itte-rukka miettii moottorikelkkareittejä keskellä kesää. Lopeta jo ja nauti kesästä.   :P  ;)

Tuo viimmeinen linkki koski mönkijäreittejä.

emo-heikki

• Vieras
minä-itte-rukka miettii moottorikelkkareittejä keskellä kesää. Lopeta jo ja nauti kesästä.   :P  ;)

Haluatko nyt niillekin vielä oman reitin, eikö sama reitti käy ????

minä-itte

• Vieras

Näköjään ei, kun kerran ämteekoo ja Ympäristöministeriö esittävät niille omaa reitistöä.

Kelkkaihmiset ovatkin ilmoittaneet, että heidän reiteillään ei saa mönkijöillä ajella, pohja menee pilalle.

emo-heikki

• Vieras

Näköjään ei, kun kerran ämteekoo ja Ympäristöministeriö esittävät niille omaa reitistöä.

Kelkkaihmiset ovatkin ilmoittaneet, että heidän reiteillään ei saa mönkijöillä ajella, pohja menee pilalle.

Höpöhöpö, sopii oikein hyvin samoille reiteille ja saadaan lisää maksajia niiden ylläpitoon, voidaan rakentaakkin paremmin ne reitit, kun esim. sillat tehdään kunnolla.

Loordi Fordson

• Vieras
Vs: MTK ja moottorikelkkareitit, nam !

Nam ! Ulos ja menoksi

Kutsuuko luonto? Tee pieni patikkaretki tai vaella useampi päivä. Kulje pitkin viitoitettuja reittejä, joilla odottavat laavut ja nuotiopaikat. Poimi talteen marjoja ja sieniä, pysähdy kala-apajille, tee maisemasta mielentila. Kulje Kaarinan polkua Kangasalla tai Birgitan polkua Lempäälässä, jotka voit myös yhdistää. Lähde Seitsemisen kansallispuiston harju-, metsä- ja suomaisemiin tai tee retki Pukalan virkistysmetsään Orivedellä. Klaus Kurjen historiallisen matkailureitin Vesilahdella voit kiertää autolla, pyörällä tai jalkapatikassa. Vai lähtisitkö sittenkin mönkijäsafarille tai ryhtyisitkö kelluntapuvussa tanssimaan poskivalssia Lempäälän Kuokkalankosken kuohujen kanssa? Mene ja tiedä.

emo-heikki

• Vieras
Kyllä, varmaan hieno reitti, jopa hevosella ratsastaen ????

minä-itte

• Vieras

Höpöhöpö, sopii oikein hyvin samoille reiteille ja saadaan lisää maksajia niiden ylläpitoon, voidaan rakentaakkin paremmin ne reitit, kun esim. sillat tehdään kunnolla.

http://tomoke.com/forum/index.php?topic=60.0

emo-heikki

• Vieras

http://tomoke.com/forum/index.php?topic=60.0

Siis toihan tarkoittaa talviajoa, sehän menee ihan vituraksi se reitti jos siihen noilla mönkkäreillä talvella menee, mutta tarkoitin tietenkin kesä-ajoa, tuskimpa siitä silloin on haittaa kellekkään.

Loordi Fordson

• Vieras
Kyllä, varmaan hieno reitti, jopa hevosella ratsastaen ????

Parempi olis aasilla ratsastella, on tuo matkailunedistäminen vielä Jeesuksen ajalta tuollapäin, mitä reitteihin tulee......

minä-itte

• Vieras
Taitaa sekä Itte että Minä koettaa kääntää moottorikelkkareittimesoamisella huomion poi siitä tosiasiasta että tulevassa hallituksessa SDP ja Vihreät reitittävät viljelijät sivu-uralle. 8)
Taitaa tulevan hallituskauden ainoa tulonlähde viljelijöillä olla nää pakkolunastuskorvaukset ???

Kun olisi näin, siis puolueet mutta tuo ed.mainittu kunta on ainakin 1=kepu 2=kok 3=muut ja ilman
kunnan suostumusta ei tehdä reittiä  

Totta, Kiuruveden kaupunki oli reitin hakija, ELY-keskus rakennutti kaupungin tilauksesta.

http://www.kiuruvesi.fi/Suomeksi/Tietoa_Kiuruvedesta/Hallinto/Kaupunginvaltuusto/Kaupunginvaltuusto_v.2009-2012.iw3

Hallitus runnottiin väkisin pystyyn, Suomen tilanne on se, että jotain pitää tehdä.  Pahin ongelma on persujen vaalivoitto ja liukeneminen vastuusta.

Kaveri lähetti sähköpostia: joku MTK-kepulainen puolusti taas Repun keskustelupalstalla Kiuruveden kelkkareitin pakkolunastusta ja moitti maanomistajaa jarruttamisesta..kun kerran kirjoittajan itsensäkin pitää päästä ajelemaan toisten mailla.

http://www.lammi-kivitalot.fi/portal/suomi/yleiset/ajankohtaista/?id=61

minä-itte

• Vieras
...näyttää ajoreitti menevän Kiuruveden kautta.

http://demo.tyonhallinta.net/external/lammi/

Toiset hurvittelee, toisilta viedään maata pakolla liki ilmaiseksi huvikäyttöön.

emo-heikki

• Vieras

Toiset hurvittelee, toisilta viedään maata pakolla liki ilmaiseksi huvikäyttöön.

Jää vähän epäselväksi, että meneekö Vesilahden kautta vai ei ????
Miksei näitä työttömiä laiteta rakentamaan kelkkareittejä työllisyysvaroin ????
Saisivat jotain hyödyllistä aikaan ...

Sepedeus

• Vieras

Jää vähän epäselväksi, että meneekö Vesilahden kautta vai ei ????
Miksei näitä työttömiä laiteta rakentamaan kelkkareittejä työllisyysvaroin ????
Saisivat jotain hyödyllistä aikaan ...

No eihän työttömyyttä ole hoidettuu hätäaputöinä sitten Tarvon moottoritien ;D

Tarvontien, rakentaminen alkoi vuonna 1956. Työmaa toteutettiin ns. työttömyystyömaana, jonne työvoimaviranomaiset lähettivät työttömiä ihmisiä eri puolelta Suomea. Parhaimmillaan Tarvontiellä työskenteli 1100 ihmistä. Kaksi kolmasosaa heistä tuli työvoimaviranomaisten lähettäminä ja yksi kolmasosa oli vapailta markkinoilta tulleita kirvesmiehiä, automiehiä ja muita ammattilaisia. Maassa oli tuolloin korkeat työttömyysluvut.

Viimeksi muokattu: 22.06.11 - klo:11:55 kirjoittanut Sepedeus

Yodavaari

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
Parhaimmillaan Tarvontiellä työskenteli 1100 ihmistä. Kaksi kolmasosaa heistä tuli työvoimaviranomaisten lähettäminä ja yksi kolmasosa oli vapailta markkinoilta tulleita kirvesmiehiä, automiehiä ja muita ammattilaisia. Maassa oli tuolloin korkeat työttömyysluvut.
Kuntien työttömyyslautakuntien kortistoissa oli noin 40000 ihmistä. Oli se kaamea työttömyys.

Lehtimäki

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Parhaimmillaan Tarvontiellä työskenteli 1100 ihmistä. Kaksi kolmasosaa heistä tuli työvoimaviranomaisten lähettäminä ja yksi kolmasosa oli vapailta markkinoilta tulleita kirvesmiehiä, automiehiä ja muita ammattilaisia. Maassa oli tuolloin korkeat työttömyysluvut.
Kuntien työttömyyslautakuntien kortistoissa oli noin 40 000 ihmistä. Oli se kaamea työttömyys.

eiköös  viime vuosina  ole ollut 200 000  ns, työtöntä,,,,,,,mutta kaikki eivät työllisty
koska kiviniemi ei saanut jatkaa hallituksessa vaikka lupasi  200 000  uutta työpaikkaa,,,
kun ihalainen  toteuttaa  vain 90 000  vaikka urpilainen lupasi  100 000 ???