Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Onko oikeutta vaatia korvausta?  (Luettu 2220 kertaa)

pappavolovo

  • Vieras
Onko oikeutta vaatia korvausta?
Tai mitään mahdollisuutta saada vaikka vaatisikin?

Tapaus: Tein kaupat työkoneesta joka luvattiin toimittaa tiettynä päivänä. Tähän toimituslupaukseen perustuen lupasin tehdä työn asiakkaalleni tiettyyn päivään mennessä.
Konetta ei toimitettu so*****na päivänä. Eikä vielä seuraavanakaan luvattuna päivänä. Lopulta sain tiedon että kone voidaan toimittaa vasta kolmen kuukauden kuluttua.
Kauppiaan venkuloinnin ansiosta olen menettänyt kahden työpäivän tuloksen sekä ainakin yhden 1000 euron tilauksen joka koneella oli tarkoitus tehdä. Odotettavissa on ansion menetyksiä lisääkin koska korvaavaa laitetta ei ole eikä kauppiaskaan ole tällaista tarjonnut korvaamaan töppäilyjensä korvaukseksi.
Lisäksi on mahdollisuus että kyseisen koneen tehdashinta voi nousta tulevien kolmen kuukauden odottelun aikana ja se nostaa hintaa mahdollisesti myös minulle.
V...maisinta asiassa on se kun samaan tehdastilaukseen kyseiselle kauppiaalle oli tullut kuitenkin 10 kpl kyseisenlaisia koneita jotka on jo toimitettu asiakkaille. Ainoastaan minulle tarkoitettu kone jäi kuulemma kauppiaan puheen mukaan tehtaalta toimittamatta.
Muuta perustetta eivät ole esittäneet sössimiselleen kuin sen että olin viimeinen joka teki tilauksen kyseiseen toimituserään.
Lisänä vielä ihmetystä herättää se kun kauppiaalle on tulossa, tai ehkä jo tullutkin tehtaalta uusi erä tilattuja koneita tuon erän jälkeen missä minunkin kone piti olla. Ja tästä myöhemmin tulleesta erästäkään minulle ei anneta konetta. Silloinhan ei enää päde tilausjärjestys kun on myöhemmin tehty tehdastilaus kuin itse tekemäni tilaus. Ihme venkulointia.
Kuulin epäilyn että ko. firmassa jätetään kysynnän ja tarjonnan salliessa huonompi katteiset kaupat toimittamatta jos saavat samaan tilaukseen paremmin tuottavia kauppoja.

Mitä neuvoksi?

Viimeksi muokattu: 19.05.11 - klo:22:00 kirjoittanut pappavolovo

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: Onko oikeutta vaatia korvausta?
Tein kaupat työkoneesta...

Lisäksi on mahdollisuus että kyseisen koneen tehdashinta voi nousta tulevien kolmen kuukauden odottelun aikana ja se nostaa hintaa mahdollisesti myös minulle.

Tämä ei minun kaaliin mahdu.

Pura kaupat ja haistata pitkät?  :P Oliko toimituspäivä so***** kirjallisesti? Voi olla melko nihkeää saada yhtään minkäänlaista korvausta tulonmenetyksiin perustuen, valitettavasti.
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

anpu

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 34
Vs: Onko oikeutta vaatia korvausta?
Ääni edelliselle, löytyy niitä muitakin kauppoja. Korvauksiin sulla ei tod.näk oikeutta jos kauppakirjassa ei ole erikseen mainintaa toimituksen myöhästymisestä ja sanktioista.

Astral

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1163
Vs: Onko oikeutta vaatia korvausta?
Minkämerkkinen murskain sit tuli ja ennenkaikkea mistä?

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Onko oikeutta vaatia korvausta?
Et saa korvausta jos ei asiasta ole so*****, jos purat kaupan niin maksat
purkurahan... :P
Kauppiaalle voit haistattaa paskat ja lopettaa asiakkuuden ehdolla että jos ei korvaa,
se on toinen juttu mitä kauppias päässään laskee  :P
Jos oot ns. *****maine asiakas niin "sillähän tuostakin päästiin"  :P
Jos asiakkuutes on kauppiaalle tärkee, suostuu hinnan alennukseen, ei muuta, nooh
lippiksen saat  ;D
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Onko oikeutta vaatia korvausta?
Minkämerkkinen murskain sit tuli ja ennenkaikkea mistä?

Jos oli Cabe, niin jätä se kauppaan   :P
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

Astral

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1163
Vs: Onko oikeutta vaatia korvausta?
Minkämerkkinen murskain sit tuli ja ennenkaikkea mistä?

Jos oli Cabe, niin jätä se kauppaan   :P

Ja jos se oli Perfect ni kenellekään ei varmaa tullu yllätyksenä et meni vituiks  ;D