Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Lannan käytön tehostaminen  (Luettu 2942 kertaa)

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7092
Lannan käytön tehostaminen
Soppari alkoi 1.6.2006 ja päättyy 31.5.2011. Enää ei tukea saa tulevalle kaudelle, ainakaan Agrineuvos ei hyväksy hakemusta??

Voiko noita sopimuksia jatkaa??

Yhdellä lohkolla sopimus alkanut 21.4.2009 ja sillä jatkuu edelleen, eli onko tullut joku virhe vai onko ollut mahdollista lisätä sopimukseen kuulumattomia lohkoja sopimuskaudella? Tuo yo. lohko saattoi olla sopimuksen ulkopuolella huomaamatta, pikkuinen tilkku sopimuspeltojen välissä ja haettu tukea muiden mukana tuona kyseisenä vuonna.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

KAri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 566
Vs: Lannan käytön tehostaminen
Soppari alkoi 1.6.2006 ja päättyy 31.5.2011. Enää ei tukea saa tulevalle kaudelle, ainakaan Agrineuvos ei hyväksy hakemusta??
Selvittelin itse tuota sopimustilannetta vuosi sitten ja lopputulos tosiaan oli, että enää ei tukea voi hakea tälle "vajaalle vuotta". Itsellä oli kysymyksenä kevätlevitys ennen sopimuskauden loppumista ja vastaus oli, että EI enää voi hakea.
Lainaus
Voiko noita sopimuksia jatkaa??
Tätä sopimusta ei enää ole YMP:ssä tarjolla, joten jatkoa ei saa. Vaihtoehtona on nykyään nämä multaussopparit, jotka vaaativat melko reippaan vuosittaisen levityksen joko omaa tai vastaanotettua lietettä.

Lainaus


Yhdellä lohkolla sopimus alkanut 21.4.2009 ja sillä jatkuu edelleen, eli onko tullut joku virhe vai onko ollut mahdollista lisätä sopimukseen kuulumattomia lohkoja sopimuskaudella? Tuo yo. lohko saattoi olla sopimuksen ulkopuolella huomaamatta, pikkuinen tilkku sopimuspeltojen välissä ja haettu tukea muiden mukana tuona kyseisenä vuonna.

Sopimusta oli muistini mukaan mahdollisuus muutella kesken kauden. Ainakin uusia luovuttajia pystyi lisäämään - lohkoista en ole varma. Tuohon yhden lohkon sopimuksen jatkumiseen veikkaisin virhettä.

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2449
Vs: Lannan käytön tehostaminen
2006 oli viimeinen vuosi jolloin sopimuksen pystyi tekemään.

Manner-Suomen maaseudun kehittämisohjelman 2007 - 2013 hyväksynnän yhteydessä jouduttiin komission vaatimuksesta poistamaan ympäristötuen erityistukien valikoimasta lannan käytön tehostamista koskeva osa. Näin lannan käytön tehostamista koskevat sopimushakemukset vuoden 2007 osalta joudutaan hylkäämään. Muutos ei ole vaikuta vuosina 2002 – 2006 alkaneisiin lannan käyttöä koskeviin sopimuksiin, koska sopimukset pysyvät edelleen voimassa entisin ehdoin ja ehtojen täyttyessä tukien maksu jatkuu voimassa olevien sopimusten sopimuskauden loppuun.

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: Lannan käytön tehostaminen
Naapuri oli kans aivan ihmeissään, että mitä nyt tehdään, kun uudessa tuessa puhutaan vain multauksesta. Mulla kun ei multuria ole, niin tuki jää hakematta, jos haluaa vielä ottaa lietettä vastaan.
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7092
Vs: Lannan käytön tehostaminen
Naapuri oli kans aivan ihmeissään, että mitä nyt tehdään, kun uudessa tuessa puhutaan vain multauksesta. Mulla kun ei multuria ole, niin tuki jää hakematta, jos haluaa vielä ottaa lietettä vastaan.

Vähän ihmeissään oon mäkin, aiemmin kannatti ajaa kauempaakin mutta nyt alkaa mietityttään. Matkaa kummaltakin luovuttajalta mun "vastaanotto"pelloille vähintään 4-5km, mun kaivollekin noin 4km ja vajaa 10 km toiselta....
Nyt pskaa ajettavana noin 700m3, parin vuoden päästä tonni nokkiin.

Multaustuen ehdot oli ainakin aiemmin "mahdottomat", täytyy tutustua uudelleen.
Suurin osa pskasta ajettava syksyllä kun ovat pehmeitä turvemaita, joille ei keväällä mitään järkeä ajaa, MOT viime keväänä :)
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

realisti

  • Vieras
Vs: Lannan käytön tehostaminen
tämä ei varsinaisesti markkinapaikka ole, mutta jos jollain nivalassa olisi ylimääräistä lietettä niin voi ottaa yhteyttä. Niin mielellään keskustasta sievin suuntaan ettei ajomatka kasva mahdottomiin.

mlahti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2445
Vs: Lannan käytön tehostaminen
Naapuri oli kans aivan ihmeissään, että mitä nyt tehdään, kun uudessa tuessa puhutaan vain multauksesta. Mulla kun ei multuria ole, niin tuki jää hakematta, jos haluaa vielä ottaa lietettä vastaan.

Vähän ihmeissään oon mäkin, aiemmin kannatti ajaa kauempaakin mutta nyt alkaa mietityttään. Matkaa kummaltakin luovuttajalta mun "vastaanotto"pelloille vähintään 4-5km, mun kaivollekin noin 4km ja vajaa 10 km toiselta....
Nyt pskaa ajettavana noin 700m3, parin vuoden päästä tonni nokkiin.

Multaustuen ehdot oli ainakin aiemmin "mahdottomat", täytyy tutustua uudelleen.
Suurin osa pskasta ajettava syksyllä kun ovat pehmeitä turvemaita, joille ei keväällä mitään järkeä ajaa, MOT viime keväänä :)

eihän mikään estä ottamasta lietettä vastaa, siitä ei vain makseta. multaustuen saa jos levitysvehkeen perässä on multain. ei riitä että ajat toisella traktorilla ja äkeellä heti perässä.
turvemailla nurmiviljelyssä ei tule ongelmaa koska multauksen voi tehdä toiselle sadolle.