Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valmet 8400  (Luettu 33876 kertaa)

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: Valmet 8400
eipä löydy forest lasikatolla olevaa konetta maatilan liiteristä...
--------------

ahdot nousi pahimmillaan 2.1barii. tehoa 225hv voimanotosta ja täyskaasulla lykkäs savua.
ennakoita on säädetty ja säädetty. ei vaan oikeen ala toimia.

savutuksen kun saa lakkaamaan ei kone lähde käyntiin. jos syöttöä pinentää veto häviää radikaalisti. turbo on isompi 65/60 siivillä (8950)

nyt se pelittää kohtuudella. kesällä sitten näkee miten noukinvaunu tulee perässä. semmonen maku vaan jääny suuhun että rivipumppu on ihan toista maata.
----------------

03 vuotiset on mekaanisella stanadynellä (t180-t180 aina sähköbossilla)

06-07 tuli cr koneet.

moottorit on pääpiirteittäin samoja.

Ram

  • Vieras
Vs: Valmet 8400
NETTIKONEESSA TULI JUURI MYYNTIIN 875O!

MULTIPOWR

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 67
Vs: Valmet 8400
Peruskoneitten peruskone. 6-vuotta oli tommonnen (vm-01) vaihdoin Ferkuun. Minkätähden ihmisten täytyy kitua tommosissa melutärinäsälinävaihdekeppiviidakoissa ku parempaakin on tarjolla. Voimaa siitä löytyy, mut ei paljoo muuta. N.900 tuntia viljatilan töitä ja kerran oli perä auki.(Valtran ammattihuoltajien syystä). Olivat jättäneet ajovoimanoton päälle huollon jälkeen ja lähdin ajelemaan kotiin.15 km kesti ja sit ei enää 150hv voimat jaksaneet liikuttaa konetta. Pari viikkoa lisää SISU huoltoa ja taas mentiin.

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: Valmet 8400
eipä löydy forest lasikatolla olevaa konetta maatilan liiteristä...
--------------

ahdot nousi pahimmillaan 2.1barii. tehoa 225hv voimanotosta ja täyskaasulla lykkäs savua.
ennakoita on säädetty ja säädetty. ei vaan oikeen ala toimia.

savutuksen kun saa lakkaamaan ei kone lähde käyntiin. jos syöttöä pinentää veto häviää radikaalisti. turbo on isompi 65/60 siivillä (8950)

nyt se pelittää kohtuudella. kesällä sitten näkee miten noukinvaunu tulee perässä. semmonen maku vaan jääny suuhun että rivipumppu on ihan toista maata.
----------------

03 vuotiset on mekaanisella stanadynellä (t180-t180 aina sähköbossilla)

06-07 tuli cr koneet.

moottorit on pääpiirteittäin samoja.

Voiko sinne heittää noin vaan rivi pumpun tai no kyllä kai te sen tiedätte voiko vai ei.Onko samat ilmansuodattimet 8550/8400 ja muutenkin ilmapuolen putkistot ettei vaan olis ilman puute toisaalta ahtaahan se 2.1 baaria. ??? Onko se naftapumppu terve säätääköhän ennakkoa ???

Viimeksi muokattu: 07.03.08 - klo:21:19 kirjoittanut mike

"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: Valmet 8400
1993 ja 1994 mallisissa 8400:ssa pienempi ilmanputsari. 93 mallista tuli tapista 193hv ilman savua. 13000h mittarissa.
------

rivipumpunkin noihin 8550:iin saa. vaatii jakopään takalevyn vaihdo ja pumpun pyöritysrattaan vaihdon. eli koko jakopää purkuun. suutinputket ja suuttimet pitää vaihtaa myös.
hitekissä pikavaihde anturi pitää rakennella kaasuvipuun,ym. isohomma.

empä tiiä mikä siinä on, tosiaan nyt ei savuta. tuntuu kuulemma laiskahkolta...tosipaikka sitte kertoo miten vetää. ahtoja on nyt 1.5-1.7bar.

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: Valmet 8400
Peruskoneitten peruskone. 6-vuotta oli tommonnen (vm-01) vaihdoin Ferkuun. Minkätähden ihmisten täytyy kitua tommosissa melutärinäsälinävaihdekeppiviidakoissa ku parempaakin on tarjolla. Voimaa siitä löytyy, mut ei paljoo muuta. N.900 tuntia viljatilan töitä ja kerran oli perä auki.(Valtran ammattihuoltajien syystä). Olivat jättäneet ajovoimanoton päälle huollon jälkeen ja lähdin ajelemaan kotiin.15 km kesti ja sit ei enää 150hv voimat jaksaneet liikuttaa konetta. Pari viikkoa lisää SISU huoltoa ja taas mentiin.

***kuka tykkää mistäkin. ryskähommiin tuo 8400 on parempi kuin massikka.
viljatilalle löytyy sitten muitakin vehkeitä. jotkut ajaa sen 100h vuoteen crystaalilla toisella on uus massikka. kuka mitenkin.

mutta kun sitä voimaa pitää olla ja koneen pitää kestää on toi 8400 ihan ok.

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Valmet 8400
Olivat jättäneet ajovoimanoton päälle huollon jälkeen ja lähdin ajelemaan kotiin.15 km kesti ja sit ei enää 150hv voimat jaksaneet liikuttaa konetta.

Jaa, ettei se ajovoimanotto ookkaa tarkootettu käytettäväksi ajossa... Koskas sitä sitte oikeen käytettääs...
tethering holes to their concave windings

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: Valmet 8400

hitekissä pikavaihde anturi pitää rakennella kaasuvipuun,ym. isohomma
[/quote]

 ???
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

MULTIPOWR

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 67
Vs: Valmet 8400
Peruskoneitten peruskone. 6-vuotta oli tommonnen (vm-01) vaihdoin Ferkuun. Minkätähden ihmisten täytyy kitua tommosissa melutärinäsälinävaihdekeppiviidakoissa ku parempaakin on tarjolla. Voimaa siitä löytyy, mut ei paljoo muuta. N.900 tuntia viljatilan töitä ja kerran oli perä auki.(Valtran ammattihuoltajien syystä). Olivat jättäneet ajovoimanoton päälle huollon jälkeen ja lähdin ajelemaan kotiin.15 km kesti ja sit ei enää 150hv voimat jaksaneet liikuttaa konetta. Pari viikkoa lisää SISU huoltoa ja taas mentiin.

***kuka tykkää mistäkin. ryskähommiin tuo 8400 on parempi kuin massikka.
viljatilalle löytyy sitten muitakin vehkeitä. jotkut ajaa sen 100h vuoteen crystaalilla toisella on uus massikka. kuka mitenkin.

mutta kun sitä voimaa pitää olla ja koneen pitää kestää on toi 8400 ihan ok.
Oot ihan oikees. En missään nimessä moiti 8400 Vallua. Luotettavuus ja  kestävyys lähentelee 956 Casea.

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: Valmet 8400
Olivat jättäneet ajovoimanoton päälle huollon jälkeen ja lähdin ajelemaan kotiin.15 km kesti ja sit ei enää 150hv voimat jaksaneet liikuttaa konetta.

Jaa, ettei se ajovoimanotto ookkaa tarkootettu käytettäväksi ajossa... Koskas sitä sitte oikeen käytettääs...

***meinaat että vetävää kärryä tarvii 40-60km/h vauhissa? oot väärässä, ajovoimaa tarvii hitaissa nopeuksissa,suolla,metsäsä, maansiirtokärryllä liikkeelle lähdettäessä ym.

valmetin ajovoa välitys on nopea. nopea siksi että nivelakseli kestää,kärryn voimansiirto kestää ja itse traktori kestää paremmin. 200hv luokkaan asti suunniteltu ajovoa on oltava nopea.

esim. newhollannissa on puolet hitaampi välitys, sillä pystyy ajamaan siis puolet kovenpaa ajovoalla. ongelmia tulee perän kestossa, rattaat ei kestä vakiona. suokoneisiin onkin vaihdettu suomalaiset rattaat.

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Valmet 8400


Jaa, ettei se ajovoimanotto ookkaa tarkootettu käytettäväksi ajossa... Koskas sitä sitte oikeen käytettääs...

***meinaat että vetävää kärryä tarvii 40-60km/h vauhissa? oot väärässä, ajovoimaa tarvii hitaissa nopeuksissa,suolla,metsäsä, maansiirtokärryllä liikkeelle lähdettäessä ym.


Oikeenko tosissas uskoit mun luulevan noin...  ;D

valmetin ajovoa välitys on nopea. nopea siksi että nivelakseli kestää,kärryn voimansiirto kestää ja itse traktori kestää paremmin. 200hv luokkaan asti suunniteltu ajovoa on oltava nopea.

esim. newhollannissa on puolet hitaampi välitys, sillä pystyy ajamaan siis puolet kovenpaa ajovoalla. ongelmia tulee perän kestossa, rattaat ei kestä vakiona. suokoneisiin onkin vaihdettu suomalaiset rattaat.

Totttakai tolle ajovoimanoton nopeudelle on selityksensä. Pieni kierrosnopeus-> suuri vääntö, suuri kierrosnopeus -> pieni vääntö, suuri vääntö -> raskaammat rakenteet tai paikat paskaksi. Noinhan se on aina menny. Kuorma-autossakin voimansiirron lopullinen välityksen hidastus tapahtuu vasta taka-akselilla. (tai kuinka sen nyt sanois mahdollisimman epäselvästi)
tethering holes to their concave windings

makke

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9
Vs: Valmet 8400
MInulla on 8400 ja olen olut aivan tyytyväinen, kesäsin on turvesuolla ja toimenkuvaan kuuluu myös kärryn veto joskus on käynyt mielessä ajovoimanoton kestävyys kun koneessa 193HV otettu tumpista kun aumalle noustessa hias 2 päällä ja kaikki pelissä ni kyllä se kestää todella paljon jos on kuskilla vähän jotain korvien välissä. Kohta 8300h ajettu ja ei mitään isompia ole ollu ens kesäks pitäs uus kytkin paketti vaihtaa mut KULUVIA osia. Valmetin vaihteet on vähän jälkeen jääny kun on vielä vanhan mallin seipäät lattiassa mutta olen pystyny niittenkans elämään. VOIN SUOSITELLA

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: Valmet 8400
Peruskoneitten peruskone. 6-vuotta oli tommonnen (vm-01) vaihdoin Ferkuun. Minkätähden ihmisten täytyy kitua tommosissa melutärinäsälinävaihdekeppiviidakoissa ku parempaakin on tarjolla. Voimaa siitä löytyy, mut ei paljoo muuta. N.900 tuntia viljatilan töitä ja kerran oli perä auki.(Valtran ammattihuoltajien syystä). Olivat jättäneet ajovoimanoton päälle huollon jälkeen ja lähdin ajelemaan kotiin.15 km kesti ja sit ei enää 150hv voimat jaksaneet liikuttaa konetta. Pari viikkoa lisää SISU huoltoa ja taas mentiin.

80-90 luvun koneessa automatiikka hoitaa ajovoimanoton pois päältä.Mikäs merkki se nyt olikaan? ::)
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8340
Vs: Valmet 8400
Internationalissa automatiikka hoitaa ajovoimanoton pois jo 70-luvulla.
Mystinen kesälaatumies

kissa

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3
Vs: Valmet 8400
Kyllä löytyy 1000h ajettu 8400 hallista,vaan myyntiin ei tuu!!