Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Takaalypsy  (Luettu 2866 kertaa)

maitomimmi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2
Takaalypsy
Saakohan täällä tyhmiäkin kysellä.. :-\
Kyselenpä kumminkin...suunnitellaan lypsyasemaa ja kyselisin onko rotujen välillä eroja sujuuko takaalypsy...vai täytyykö vain valikoida pihtikintut pois vai oppivatko
siirtämään takajalat leviämmälle..? :)

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Takaalypsy
Suurin osa oppii, loput ottaa joko aikaa tai karsiutuu. Takaraskas merimiina on takaalypsyasemalla hankalin tapaus, näistä hankkiutuu mieluusti erilleen.
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: Takaalypsy

Eiks sen aseman vois valaa vaikka 25% kallistuksella niin saa ne punaset lihapullatkin lypsettyä?  :D
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

Veku

  • Vieras
Vs: Takaalypsy
Mikä ratkaisi aatami teidän valinnan juuri takaalypsyksi ja onko asema toiminut odotetusti? toki ymmärrän että tuossa koko luokassa ei enään tandemasema ole vaihtoehtona.

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Takaalypsy
Mikä ratkaisi aatami teidän valinnan juuri takaalypsyksi ja onko asema toiminut odotetusti? toki ymmärrän että tuossa koko luokassa ei enään tandemasema ole vaihtoehtona.

Ratkaisi varmaankin hinta verrattuna... *********asemaan. Noi merimiinat kuuluu karsittavien listalle ihan millä tahansa asematyypillä.

(Anteeksi sivuheitto asiaan, joka ei varsinaisesti mulle kuulukaan muuten kuin merimiinojen osalta.)
tethering holes to their concave windings

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Takaalypsy
Mikä ratkaisi aatami teidän valinnan juuri takaalypsyksi ja onko asema toiminut odotetusti? toki ymmärrän että tuossa koko luokassa ei enään tandemasema ole vaihtoehtona.
Kokeiltiin vähän kaikkea ja tuo tuntui parhaalta. Lypsy onnistuu yksin, utare on lähellä, ergonomia sopii meille yms. Valintaa kalanruodon, karusellin ja takaalypsyn välillä ei voi perustella paljon muuten kuin työtä tekevien mieltymyksillä ja hiukan työmenekin tavoitteilla ja joustavuudella.

Asema on toiminut odotetusti, jopa se työergonomia on kohdallaan. Ainakaan minä en kipeydy lypsytyöstä edes pidemmällä vuorolla. Ainoa asia mitä mietin on aseman laajennusvara. Sitä tuskin tarvitaan, joten siihen sijoitettu raha on pois muualta.
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Takaalypsy
Mikä ratkaisi aatami teidän valinnan juuri takaalypsyksi ja onko asema toiminut odotetusti? toki ymmärrän että tuossa koko luokassa ei enään tandemasema ole vaihtoehtona.
Kokeiltiin vähän kaikkea ja tuo tuntui parhaalta. Lypsy onnistuu yksin, utare on lähellä, ergonomia sopii meille yms. Valintaa kalanruodon, karusellin ja takaalypsyn välillä ei voi perustella paljon muuten kuin työtä tekevien mieltymyksillä ja hiukan työmenekin tavoitteilla ja joustavuudella.

Asema on toiminut odotetusti, jopa se työergonomia on kohdallaan. Ainakaan minä en kipeydy lypsytyöstä edes pidemmällä vuorolla. Ainoa asia mitä mietin on aseman laajennusvara. Sitä tuskin tarvitaan, joten siihen sijoitettu raha on pois muualta.

Joo-o... noinhan sen pitääkin olla. Eli vaikka lypsäis viikatteella tai 20 kannukoneella, tärkeintä on, että lypsäjä viihtyy ja jaksaa työssään.

Niin tuo laajennusvara... meinaakko, jotta tuo 24 paikkaa riittää maailman tappiin asti? Tietenkin tulevaisuus on täynnä "jossia", mutta kuitenkin, jos... Jos sitten kuitenkin joskus tulee tarvetta noille lisäpaikoille, paskamainen se olis sitten laajentaa, ellei paikat olis jo lähes valmiita eli lypsimiä vailla...?
tethering holes to their concave windings

maitomimmi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2
Vs: Takaalypsy
Nyt on vähäsen kokemusta takaa lypsystä..hmm..mulla kyllä hartiat väsyi..oliko sitten alkukankeutta vai mitä tiä sitten.. :-\,mutta kun tuli mulle pätkälle välillä korkealla olevat utareet ja taas välillä lyhyt lehmä ja se jäi liian kauas niin ihme asennoissahan sitä olin...ja ei kait sitä viitti koko ajan rämpytellä säätölattiaakaan
enpä usko että on varaa karsia alussa ainakaan lehmiä koon takia...

Viimeksi muokattu: 21.04.11 - klo:07:49 kirjoittanut maitomimmi