Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe new holland  (Luettu 18511 kertaa)

simppu

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 87
Vs: new holland
Vetolevyjä menöö ku leipää mutta niin kuulema muistakin.

yks vetolevy menny 8000h aikana seki johtu liiasta voimasta  ::)

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: new holland
Vetolevyjä menöö ku leipää mutta niin kuulema muistakin.

Niin menee... n.3000-4000h kesti mulla. Ratkeavat myös 4 hiteceistä... ja uusist N valtroista
Nii se on...

liiteri

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 93
Vs: new holland
Taas on yksi moommamiäs tullu järkiin ja ostanu uuren Valametin
.
[/quo]

Valmetin perästä ostaa varmaa mmaasikan. ;D

Von Göpel

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 539
  • Olen iloinen vaikka aatelinen olenkin.
Vs: new holland
M100RC ja TM150PC löytyy kokemusta. Kummankin koneesta otettu tehoja enemmän kun laki sallii. Vaihteistojen kanssa ei mitään ongelmaa.

Etuakselin perä ja napaöljyt kannattaa vaihtaa kerran vuodessa. Tiivisteitä ja puslia noista menee mutta kun remontti tehdään ajoissa niin ei ole kallis. Niin ja sen remontin tarpeen huomaa juuri siinä kun vaihtaa öljyt. Napaongelmat on yleisempiä. Jos tulee rautaa niin auki, kunnon puhdistus, uusi pusla ja tiiviste ja sitten vähän parempaa öljyä kun edellinen.

Moottori on ongelmaton ja tehoa saa ulos riittävästi.

Koppi on keskitasoa, ei aivan nykypäivän huippua mutta hirmuisen kestävä aikaa vastaan. Ei heilu eikä tiivisteet irvistele vanhassakaan koneessa.

M-koneessa on harmillisia öljyvuotoja perän päältä hydrauliikasta. Ei mitään vakavaa eikä suurta mutta kuitenkin. TM on selvästi parempi. Sähkömurheita on ollut kummassakin mutta varustetaso huomioon ottaen kuitenkin yllättävän vähän ja pieniä.(halpoja)

Kumpikin kone on tullut taloon uutena ja syykin on selvä. Samalla varustetasolla olevasta koneesta olisi joutunut maksamaan muissa merkeissä suhteettoman paljon enemmän. En ole katunut. M on pyörinyt 10000h ja TM 6000h. Eikä vieläkään ole tarvis vaihtaa toimivuuden takia. Ainahan jotakin pientä on mutta ei mitään mitä ei olisi saatu korjattua.
Pari viikkoa sitten toin esille kuinka navat ovat heikot nyykkäreissä ,silloin se torjuttiiin monen miehen voimin ,mutta nyt jo monta tapausta ;Dsamoin vaihteistoongelmat ns, täystuhot ovat arkipäivää,eli takapyörät hirttää ajossa kiinni askista laakeri ja akseli hirttää kiinni.Takaakselin laipat eivät kestä paripyöriä ,uutta akselia pitää ootella vähintään kolme viikkoa.Etukehdot murtuu syy huono valu ,peukalon kokoisia hortovia valu täynnä.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: new holland
M100RC ja TM150PC löytyy kokemusta. Kummankin koneesta otettu tehoja enemmän kun laki sallii. Vaihteistojen kanssa ei mitään ongelmaa.

Etuakselin perä ja napaöljyt kannattaa vaihtaa kerran vuodessa. Tiivisteitä ja puslia noista menee mutta kun remontti tehdään ajoissa niin ei ole kallis. Niin ja sen remontin tarpeen huomaa juuri siinä kun vaihtaa öljyt. Napaongelmat on yleisempiä. Jos tulee rautaa niin auki, kunnon puhdistus, uusi pusla ja tiiviste ja sitten vähän parempaa öljyä kun edellinen.

Moottori on ongelmaton ja tehoa saa ulos riittävästi.

Koppi on keskitasoa, ei aivan nykypäivän huippua mutta hirmuisen kestävä aikaa vastaan. Ei heilu eikä tiivisteet irvistele vanhassakaan koneessa.

M-koneessa on harmillisia öljyvuotoja perän päältä hydrauliikasta. Ei mitään vakavaa eikä suurta mutta kuitenkin. TM on selvästi parempi. Sähkömurheita on ollut kummassakin mutta varustetaso huomioon ottaen kuitenkin yllättävän vähän ja pieniä.(halpoja)

Kumpikin kone on tullut taloon uutena ja syykin on selvä. Samalla varustetasolla olevasta koneesta olisi joutunut maksamaan muissa merkeissä suhteettoman paljon enemmän. En ole katunut. M on pyörinyt 10000h ja TM 6000h. Eikä vieläkään ole tarvis vaihtaa toimivuuden takia. Ainahan jotakin pientä on mutta ei mitään mitä ei olisi saatu korjattua.
Pari viikkoa sitten toin esille kuinka navat ovat heikot nyykkäreissä ,silloin se torjuttiiin monen miehen voimin ,mutta nyt jo monta tapausta ;Dsamoin vaihteistoongelmat ns, täystuhot ovat arkipäivää,eli takapyörät hirttää ajossa kiinni askista laakeri ja akseli hirttää kiinni.Takaakselin laipat eivät kestä paripyöriä ,uutta akselia pitää ootella vähintään kolme viikkoa.Etukehdot murtuu syy huono valu ,peukalon kokoisia hortovia valu täynnä.
Mikä se sun suosima merkki sitten on jossa ei ole vikoja??

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Vs: new holland
M100RC ja TM150PC löytyy kokemusta. Kummankin koneesta otettu tehoja enemmän kun laki sallii. Vaihteistojen kanssa ei mitään ongelmaa.

Etuakselin perä ja napaöljyt kannattaa vaihtaa kerran vuodessa. Tiivisteitä ja puslia noista menee mutta kun remontti tehdään ajoissa niin ei ole kallis. Niin ja sen remontin tarpeen huomaa juuri siinä kun vaihtaa öljyt. Napaongelmat on yleisempiä. Jos tulee rautaa niin auki, kunnon puhdistus, uusi pusla ja tiiviste ja sitten vähän parempaa öljyä kun edellinen.

Moottori on ongelmaton ja tehoa saa ulos riittävästi.

Koppi on keskitasoa, ei aivan nykypäivän huippua mutta hirmuisen kestävä aikaa vastaan. Ei heilu eikä tiivisteet irvistele vanhassakaan koneessa.

M-koneessa on harmillisia öljyvuotoja perän päältä hydrauliikasta. Ei mitään vakavaa eikä suurta mutta kuitenkin. TM on selvästi parempi. Sähkömurheita on ollut kummassakin mutta varustetaso huomioon ottaen kuitenkin yllättävän vähän ja pieniä.(halpoja)

Kumpikin kone on tullut taloon uutena ja syykin on selvä. Samalla varustetasolla olevasta koneesta olisi joutunut maksamaan muissa merkeissä suhteettoman paljon enemmän. En ole katunut. M on pyörinyt 10000h ja TM 6000h. Eikä vieläkään ole tarvis vaihtaa toimivuuden takia. Ainahan jotakin pientä on mutta ei mitään mitä ei olisi saatu korjattua.
Pari viikkoa sitten toin esille kuinka navat ovat heikot nyykkäreissä ,silloin se torjuttiiin monen miehen voimin ,mutta nyt jo monta tapausta ;Dsamoin vaihteistoongelmat ns, täystuhot ovat arkipäivää,eli takapyörät hirttää ajossa kiinni askista laakeri ja akseli hirttää kiinni.Takaakselin laipat eivät kestä paripyöriä ,uutta akselia pitää ootella vähintään kolme viikkoa.Etukehdot murtuu syy huono valu ,peukalon kokoisia hortovia valu täynnä.
Niin missä etuakseli malissa, carraro vai vanhassa kunnon fiat pohjaisissa ?

Olen ollut siinä uskossa että nuo n-hoot on luotettavia.
   cría cuervos y te sacarán los ojos

montöör

  • Vieras
Vs: new holland
40-sarjassa on/oli murheena vuotavat stefat. En ole
kuullut näistä Vongopelin mainitsemista täystuhoista.
Maahantuojan kautta tulleet uudet koneet on kaikki
heavy taka-akselilla. Mallista riippumatta tuo
peräöljy on vaihdettava (vuosittain) siis vähintään
jokatoinen vuosi ja etuakseliin napoineen jokavuosi,
vaikka ei tunteja tulisikaan. Vesi ei haihdu näistä
nykyöljyistä pois. :o

simppu

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 87
Vs: new holland
juu ikään en oo mistään laakerin hirttämisistä kuullu ja kyllä paripyörillä on ajeltu, se on eriasia jos joku on niin tyhmä että pitää
paripyörissä saman ilmamäärän ku veturissa varmasti joku hajoo, jos ei vanteet niin sitten laakerit.
minun mielestä jos neljästä traktorista yksi vetolevy mennyt niin ei ole vielä vaihteisto ongelma, saa olla toista mieltä.

DB 1690

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 169
Vs: new holland
Mistäs TL90 mallista löytyy nostolaitteen asennonsäätö/vetovarsitunnustelu säätö ??