Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe moraali konekaupassa.  (Luettu 9425 kertaa)

sirkussonni

  • Vieras
Vs: moraali konekaupassa.
Mun mielestä hupaisinta on se, että myyjät, itsekin viljelijöitä, huutavat jo melkein ovelle vastaan, että "nyt sinä vasta riemastut, luitko jo päivän lehden..."  liittyen juuri tuohon lihantuonti uutiseen....
 :D

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: moraali konekaupassa.
Mutta kaikenkaikkiaan tästä voisi vetää sellaisen johtopäätöksen että te ette ole potentiaalisia asiakkaita alkuunkaan.
Ihmisiä ne maatalousmyyjätkin vaan ovat, mutta ei tule muuta kuin *****ilua jos esimerkiksi lannoitteiden hinta nousee, on maanilveilijät vaan niin mukavaa sakkia.
Kaikki tavara pitäisi saada puoli -ilmaiseksi ja välittömästi. Että ei ihme jos myyjät eivät ole halukkaita myymään tavaraa, saa katsoa silloin itteään peilistä, siellä siellä se vika on  ;D

No, onneksi on muita maatalouskauppoja, jotka haluavat myydä.  :)
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

Carlosi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 325
Vs: moraali konekaupassa.
Mutta kaikenkaikkiaan tästä voisi vetää sellaisen johtopäätöksen että te ette ole potentiaalisia asiakkaita alkuunkaan.
Ihmisiä ne maatalousmyyjätkin vaan ovat, mutta ei tule muuta kuin *****ilua jos esimerkiksi lannoitteiden hinta nousee, on maanilveilijät vaan niin mukavaa sakkia.
Kaikki tavara pitäisi saada puoli -ilmaiseksi ja välittömästi. Että ei ihme jos myyjät eivät ole halukkaita myymään tavaraa, saa katsoa silloin itteään peilistä, siellä siellä se vika on  ;D

kyllä se mieli muuttuu kun sun paikallisagrimarketti suljetaan ja työpaikka lähtee.

agrobaatos

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 582
  • got it...!
Vs: moraali konekaupassa.
Oma kokemukseni tällä erää on, että agrimarketin uudistettu linja toimii paljon paremmin kuin ennen.

Nyt homma taas toimii. Saahan nähdä, päästäänkö bonuksille asti...?

Asennevamma elintarvikepuolella on toki selvä, mutta sen korjaamiseen ei agrimarketilla ole konsteja. Raha ratkaisee ja tietysti kuluttajien mielikuva prismasta, muka edullisena ostospaikkana.

Kävimme tuossa mennäviikolla kiertoajelulla Saksassa. Palattuamme tajusin, että suomessakin on ihan yhtä suuria liikekiinteistöjä kuin siellä. Täällä ne ovat prismoja ja CM-iccoja, ei tuotannollisia ollenkaan...
Toinen ahaa-ilmestys matkalta oli, ettei sakemannilla ole valtateillä ollenkaan valaistusta. Hämmentävää, miten hankalaa ajaminen onkaan keskimääräistä rauhallisemmalla liikenteellä, kun kuitenkin pitää ajella rytmissä 120-160 km/h.

cosmic_cowboy

  • Vieras
Vs: moraali konekaupassa.
Mutta kaikenkaikkiaan tästä voisi vetää sellaisen johtopäätöksen että te ette ole potentiaalisia asiakkaita alkuunkaan.
Ihmisiä ne maatalousmyyjätkin vaan ovat, mutta ei tule muuta kuin *****ilua jos esimerkiksi lannoitteiden hinta nousee, on maanilveilijät vaan niin mukavaa sakkia.
Kaikki tavara pitäisi saada puoli -ilmaiseksi ja välittömästi. Että ei ihme jos myyjät eivät ole halukkaita myymään tavaraa, saa katsoa silloin itteään peilistä, siellä siellä se vika on  ;D


Myyjän pitää viedä arvokasta asiakaspalautetta ketjussa ylöspäin. Niin että tulee taatusti konsernin tietoon mielipiteemme saksanfläskistä, hurrimjölkistä, viljan tuottajahinnoista meren takana ja Yaran osavuosikatsauksesta.

Suomen rehun nautaporukka kävi Tanskassa ym. maissa tutustumassa trendeihin 90-luvun alussa ja hoksasivat ihan itte, että lihanautatilat eivät osta säkissä täysrehua, vaan apekomponentteja ja sama on mahdollista myös maitotiloilla. Synteesi aiheesta oli että: "Meillä ei kohta ole asiakkaita jos emme tajoa heille palvelua joilla heidän tuotantonsa pysyy kannatavana." SR aloitti rehukomponenttien markkinoinnin aivan ensimmäisten apevaunujen aikaan. Rehuraisio halusi "kieltää" koko aperuokinnan milloin milläkin verukkeella. Kumpi parempi?

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: moraali konekaupassa.
Rehuraisio halusi "kieltää" koko aperuokinnan milloin milläkin verukkeella. Kumpi parempi?
Raisiohan taisi ja taitaa olla isoksi osaksi mtk-laisten omistuksessa.....koskas niitä on asiakkaan etu kiinnostanut??

Nyt tilanne on kepsahtanut nurinpäin. Ns. "täysrehu" komponenttina on muualla käytetympi kuin meillä, vaikka suuremmalla volyymilla rehutehtaan omalla reseptillä tekemä esiseos on erittäin kilpailukykyinen täälläkin.
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

Lypsybotti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 896
Vs: moraali konekaupassa.
Mutta kaikenkaikkiaan tästä voisi vetää sellaisen johtopäätöksen että te ette ole potentiaalisia asiakkaita alkuunkaan.
Ihmisiä ne maatalousmyyjätkin vaan ovat, mutta ei tule muuta kuin *****ilua jos esimerkiksi lannoitteiden hinta nousee, on maanilveilijät vaan niin mukavaa sakkia.
Kaikki tavara pitäisi saada puoli -ilmaiseksi ja välittömästi. Että ei ihme jos myyjät eivät ole halukkaita myymään tavaraa, saa katsoa silloin itteään peilistä, siellä siellä se vika on  ;D


 :D

Joo. Esim. Saksassa De Fatalin varaosan hinta 210 euroa, Agrin tiskillä 430... Tietenkin se on asiakkaan vika, kun ei älyä katsoa, mitä mikäkin maksaa. Maksetaan vaan hullun kiilto silmissä, mitä ylijumala omamyyjä ikinä kehtaa pyytää.
Jännä kun ei Agrissa kauppa käy!
On sieltä Agristakin tarjoukset aina otettu, ei vaan ole ollut mitään jakoa, ei edes samoista tuotteista... :o
Sinänsä kyllä ymmärettävää, kun ei kaupan penkkiä kuluta, niin ei ne ole järin innokkaita tekemään kunnon tarjouksiakaan. (joskus olisi syytä edes yrittää... ;) )

Ja tuossa esimerkkitapauksessa se puoli-ilmaiseksi vaade tulee perustelujen kanssa selville...

Anttu

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 50
Vs: moraali konekaupassa.
Myyjän pitää viedä arvokasta asiakaspalautetta ketjussa ylöspäin. Niin että tulee taatusti konsernin tietoon mielipiteemme saksanfläskistä, hurrimjölkistä, viljan tuottajahinnoista meren takana ja Yaran osavuosikatsauksesta.

Selvin asiakaspalaute S-ryhmälle ja Yaralle on kun antaa lumen sataa Agrin portaille. Osuuskauppaliike on kuluttajaosuuskunta eikä ikipäivänä tule katsomaan tuottajan etua.

Paalaaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3179
Vs: moraali konekaupassa.
Myyjän pitää viedä arvokasta asiakaspalautetta ketjussa ylöspäin. Niin että tulee taatusti konsernin tietoon mielipiteemme saksanfläskistä, hurrimjölkistä, viljan tuottajahinnoista meren takana ja Yaran osavuosikatsauksesta.

Selvin asiakaspalaute S-ryhmälle ja Yaralle on kun antaa lumen sataa Agrin portaille. Osuuskauppaliike on kuluttajaosuuskunta eikä ikipäivänä tule katsomaan tuottajan etua.

Hyvin pistetty Anttu, erittäin hyvin!

Sen verran kuitenkin tahtoisin lisätä, ettei taida ääs-ryhmä loppuviimeksi ajaa edes kuluttajan asiaa; Halpa kun ei ole edullisen synonyymi.  :o
Slippin 'n sliding

mixutech

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 342
Vs: moraali konekaupassa.

Suomalaiset on niin boonus kansaa, että kyllä agrissa kauppa käy kun saa agri-boonusta ja kukkamullasta saa sitä ääs-boonusta.
Ainakin Turun Agrimarketissa on tällaisen pienviljelijän todella vaikea päästä kauppoihin. Aina pitäsi ostaa isoja ja kalliita koneita tai monta kuormallista lannoitteita ennen kuin hyväksytään asiakkaaksi. Hyväksi asiakkaaksi pääsee vain ostamalla joka kuukausi yhden koneen ilman vaihtokonetta..

Yrmaa pitäsi pystyä suosimaan. Täällä vaan kävi niin, että yrman  paras myyjä meni konekeskon raktorimyyjäksi.
Jos agrista ei saisi mitään boonusta, niin asiakkaat katsoisivat sitä todellista ostohintaa eikä sitä boonusten valtavaa määrää....

Hese

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 105
Vs: moraali konekaupassa.
Onko joku löytänyt yhtään osaavaa ja motivoitunutta maatalousmyyjää koko maailmasta? Minkäänlaista palvelua ei saa jos ei tunne myyjää henkilökohtaisesti. Jos kuitenkin onnistuu jotain ostamaan tai tilaamaan niin viimestään siinä vaiheessa se tumpelo näppäilee sen tilauksen jollakin tapaa väärin. Kaikki pitää itse selvittää, rehellistä, osaavaa apua ei niistä ole.

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: moraali konekaupassa.
Onko joku löytänyt yhtään osaavaa ja motivoitunutta maatalousmyyjää koko maailmasta? Minkäänlaista palvelua ei saa jos ei tunne myyjää henkilökohtaisesti. Jos kuitenkin onnistuu jotain ostamaan tai tilaamaan niin viimestään siinä vaiheessa se tumpelo näppäilee sen tilauksen jollakin tapaa väärin. Kaikki pitää itse selvittää, rehellistä, osaavaa apua ei niistä ole.

Pari on tässä keväällä ollut. Toinen saksalaisessa maatalouskaupassa ja toinen englantilaisessa.....:D
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: moraali konekaupassa.
[

Pari on tässä keväällä ollut. Toinen saksalaisessa maatalouskaupassa ja toinen englantilaisessa.....:D

"Tykkää"  ;D
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)