Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Lomituksesta?  (Luettu 4802 kertaa)

Sulosointu

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2
Lomituksesta?
Olen harkinnut lomitustyötä toiminimen alla sikatiloille. Onko Varsinais-Suomen alueella sellaiselle tarvetta?
Jos joku sellaisena toimii, niin paljonko veloitatte tiloilta tai tilalliset, paljonko olette maksaneet lomittajille?
Kiinnostaa siis kannattaako ja riittäisikö töitä ja miten hinnoittelisi   ::)

Karju

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 501
Vs: Lomituksesta?
Onko minkälainen työkokemus,koulutus? :)

Sulosointu

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2
Vs: Lomituksesta?
Koulutusta ei juurikaan ole, joskus maatalousoppilaitoksen käynyt. Nyt 2v olen ollut päätyönäni sikalassa töissä ja joskus tuurannut oppilaitoksen sikalassa. Tuo sikala jossa olen töissä, on sateliittisikala.

pig24

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12105
Vs: Lomituksesta?
Töitä riittää jos olet ammattilainen. Kovin harva käyttää ns. itsejärjestettyä lomitusta. Siinä Mela maksaa isännälle n. 25 egee tunnilta, jos hän käyttää yrittäjälomittajaa. Lypsikit olisi hyvä myös osata, jotta saa hommasta yliotteen eli sinua kysytään enemmän kuin voit luvata. Kannattaa varautua liikkumaan isolla alueella.

pig24

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12105
Vs: Lomituksesta?
Vinkiksi, ettei tää aina niin herkkua ole. Viime talvena oli tosi heikkoa keikkaa (surkeita mestoja): tila 1: dementia pakkasi toisen yrittäjän päälle, 2: otin kesken keikan lopputilin tasa-arvoa vaativilta miehiltä, 3: järkyttävä...! lisäksi luulen saaneeni toistaiseksi tunnistamattoman zoonoosin täältä. Sääntöjen mukaan et saisi reklamoida minnekään, vaan tk-lääkäri raportoi oisko ollut eviran suuntaan jne.... Kesällä olikin aika pitkää hiljaiseloa, kun koitin tervehtyä.
Onneksi on vakavasti otettavia porsastuottajia jäljellä.

cosmic_cowboy

  • Vieras
Vs: Lomituksesta?
Sikayrittäjien pj Martin Ylikännö on useammankin yrityksen kuvioissa nykyään ja on aiemmin toiminut yrittäjälomittajana, johtavana ja kk-palkkaisena kunnalla. Voisi löytyä näkemyksiä. Taatusti löytyy näkemystä sikapuolen tämän hetken tilanteesta joka tietysti vaikuttaa ilmapiiriinkin sikaloissa.

pig24

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12105
Vs: Lomituksesta?
Melan hinta kannattaa vain, jos saat läheltä pitkiä työpäiviä tai esim. 300 pv äitiyslomituksen.  Osapäiväiset kannattaa unohtaa. Itse en tee melan taksalla. Isännät pyrkivät hoidattamaan pidempiaikaisia duunaritarpeitaan Galina ja Konstantin-tyyppisillä ratkaisuilla.
Kauppalehden keskustelupalstalla on peruskeskustelu tuntitaksoista.