Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Rypsi  (Luettu 11063 kertaa)

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Rypsi
just kukaan juu. Yhteen kanapaikkaan myin, kun elukoiden paino putos alle hälyyttävän, siellä käytettiin 4% viimeisen puolen vuoden ajan.
Kanat selvis, paino nousi normaaliks ja munivat normaalisti ja isäntä oli tyytyväinen.

Juu, en tiedä kuin lehmistä. Lehmillä seoksiin pyritään laittamaan edullisia jakeita. Tuollaista yli tonnin tavaraa ei ole kenelläkään varaa työntää yli prosenttia  ::)

Mutta.. kana on eri asia. Se hyötyy rasvasta, samoin sika.

Strimari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1850
  • This is radio Nowhere!
Vs: Rypsi
Jep, lehmäpaikat haluaa että puristeessa on mahdollisimman vähän rasvaa.
Siitä 4 % seoksesta on aikaa, hinta oli varmaa sillon jotain 360 euroo tonni.
Tosin tuota paksua valkuaisöljyä olen myynyt 30 litran kanisterissa lypsykarjatiloillekkin, lehmällä on joku tautijuttu, mihin paksu rasva on omiaan,en just nyt muista mikä on vaivan nimi, JHR varmaan tietää..
Hyvää yritetään, mutta priimaa pakkaa tulemaan!

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Rypsi
Jep, lehmäpaikat haluaa että puristeessa on mahdollisimman vähän rasvaa.
Siitä 4 % seoksesta on aikaa, hinta oli varmaa sillon jotain 360 euroo tonni.
Tosin tuota paksua valkuaisöljyä olen myynyt 30 litran kanisterissa lypsykarjatiloillekkin, lehmällä on joku tautijuttu, mihin paksu rasva on omiaan,en just nyt muista mikä on vaivan nimi, JHR varmaan tietää..

Suojattu rasva maksaa nykyään 1200€/tonni  :o Todella kallista -> käyttömäärät vähenevät koko ajan..

Tuossa paksussa rasvassa voisi olla E-vitamiinia aika reilusti. Mutta koko aine on minulle tyystin vieras. Jos sulla on tästä jotain dataa niin laita tietoa, pliis!

Mietin tuossa yöllä, että kanoilla tuollainen 4% lisäys vaikuttaa energiapitoisuuteen todella paljon, joten kanojen lihotus varmasti onnistuu. Ja... rypsiöljy on hyvin luonnollinen ravintolisä  ;)

Strimari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1850
  • This is radio Nowhere!
Vs: Rypsi
Vitamiineja ei ole mitattu, mutta analyysi löytyy,laitan sen julki jahka pääsen pelipaikalle huomenissa.
Hyvää yritetään, mutta priimaa pakkaa tulemaan!