Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Torjuntavoittoa pukkaa  (Luettu 7541 kertaa)

milkboi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4541
  • Kiima ja kateus.Ne maailmaa pyörittää.
Vs: Torjuntavoittoa pukkaa
Maidontuotannosta luopuvillehan se raha on virrannu viimeiset 20 vuotta.Ensin oli tuotannosta luopumiskorvaukset.sitten kiintiökorvaukset ja nyt juoksee kiintiöpalkkio tilatuessa vaikket tuotakaan maitoa.Ei tietenkään kaikki yhteensä vaan joku näistä riippuen milloin on lopettanut.
On se hienoo...lehmät lypsää yötä päivää,pyhät arjet,,,ja kustannukset laukkaaa!Pessimisti ei pety.

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Torjuntavoittoa pukkaa
Kyllä sentterillä on asiallista näkemystä.

Nää Sepeteuksen ja TJn jutut on vain provoa ja menneisyden kaivelua,koko EUn maatalouspolitiikka tullee tosiaan muuttumaan aika pian.Siinä menee kyllä kiintiöt ym samassa junassa.Siteeraan Saksalaista viljakauppiasta:EU interventio ja kesannointi ovat historiaa.Maitokiintiö seurannee aika pian.

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Torjuntavoittoa pukkaa

Haluaisin vaan tuoda esille seikan, että suomessa maidontuotanto on siirretty alueelle jossa se ei maidontuottajien itsensä mukaan pärjää ilman

Ei oo siirretty.
Onhan se hyvä, että vielä jossain jaksetaan tehdä työtä maidontuotannon eteen, kun etelässä ovat halunneet päästä helpolla ja lopettaneet eläinten pidon jo 80-luvulla.  ;D ;D ;D
tethering holes to their concave windings

Herra Heinamaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4632
Vs: Torjuntavoittoa pukkaa

Ei oo siirretty.
Onhan se hyvä, että vielä jossain jaksetaan tehdä työtä maidontuotannon eteen, kun etelässä ovat halunneet päästä helpolla ja lopettaneet eläinten pidon jo 80-luvulla.  ;D ;D ;D

Olet sekä oikeassa että väärässä.

Jaksamiseen auttaa kovasti taloudellinen kannustin, joka C-alueelle on viritetty sopian korkealle. Tuosta sitten seuraa alueellinen tekemisen meininki, joka myös auttaa jaksamaan. Tuota ei auta kiistää.

Tuosta helpolla pääsemisestä minulla on semmoinen kuva, että 80-luvulla vielä kuviteltiin saatavan viljan viljelystä riittävä ansio jo 20 - 30 hehtaarilla, jos vielä hieman metsätuloa oli päälle laittaa. Jos saman tulon sai pari viikkoa keväällä ja syksyllä puuhailemalla ( ;D), laitettiin lehmät pois.

Ei kai se Stalinkaan siirtänyt vähemmistöjään eri paikkaan. Itse menivät junaan tai linjuriin, luulen.

Jo kolme tähteä KJL:llä, johan on lörppäsuu.... ;D ;D ;D

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Torjuntavoittoa pukkaa

Ei oo siirretty.
Onhan se hyvä, että vielä jossain jaksetaan tehdä työtä maidontuotannon eteen, kun etelässä ovat halunneet päästä helpolla ja lopettaneet eläinten pidon jo 80-luvulla.  ;D ;D ;D

Olet sekä oikeassa että väärässä.

Jaksamiseen auttaa kovasti taloudellinen kannustin, joka C-alueelle on viritetty sopian korkealle. Tuosta sitten seuraa alueellinen tekemisen meininki, joka myös auttaa jaksamaan. Tuota ei auta kiistää.

Tuosta helpolla pääsemisestä minulla on semmoinen kuva, että 80-luvulla vielä kuviteltiin saatavan viljan viljelystä riittävä ansio jo 20 - 30 hehtaarilla, jos vielä hieman metsätuloa oli päälle laittaa. Jos saman tulon sai pari viikkoa keväällä ja syksyllä puuhailemalla ( ;D), laitettiin lehmät pois.

Ei kai se Stalinkaan siirtänyt vähemmistöjään eri paikkaan. Itse menivät junaan tai linjuriin, luulen.

Jo kolme tähteä KJL:llä, johan on lörppäsuu.... ;D ;D ;D

No omakohtaasesti koko ajan lisätään, että edes jollain lailla säilyis jonkinlainen toimeentulo. Tekemisen meininkiä tääpäin on aina piisannu.

Täälläkin oli tiloja, jotka 80-luvulla laitto lehmät pois ja todellakin kuvittelivat tulevansa toimeen 20 ha viljatilan tuotannolla. nyttemmin monet joko laajentaneet tai lopettaneet kokonaan eli ei yksin etelän ilmiö.

8) 8) 8)
tethering holes to their concave windings

Aulis Anttila

  • Vieras
Tuota en usko
Täälläkin oli tiloja, jotka 80-luvulla laitto lehmät pois ja todellakin kuvittelivat tulevansa toimeen 20 ha viljatilan tuotannolla. nyttemmin monet joko laajentaneet tai lopettaneet kokonaan eli ei yksin etelän ilmiö.

Tota mä en usko... ei edes kepulainen oo niin idiootti et luulee 20ha:lla elävänsä... mulla oli 5ha harrastuskokeiluna - en rikastunu... en saanu ees omiani pois  :P

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Torjuntavoittoa pukkaa
[

  Sä pidät kaikki epämielyttävät jutut provona, että se siitä.

--ei se näin mene.Sepe itte kattelee nyt nimenomaan liian pienestä klasista mäelle.
--sä puhut menneestä ajasta,mä yritän peilata tulevaa

Haluaisin vaan tuoda esille seikan, että suomessa maidontuotanto on siirretty alueelle jossa se ei maidontuottajien itsensä mukaan pärjää ilman "järjettömiä" tukia. Siis kuinka se sitten pärjää maidontuotannon vapauduttua kiintiöistä. Kyllä euroopasta löytyy vielä vapaata kapasiteettia paljon.

--en minä väitä,että tuotannon siirto pohjoiseen olisi hyvä,se voi kostautua vielä kun ensin eletään 2013 asti
--mistä se vapaa kapasiteetti EU:sta löytyy???Kesannot poistetaan,koko peltopinta-ala on käytössä,interventiovarastot tyhjät,maailman viljavarastot 25 päivää.Energiabisnes syö kaiken kapasiteetin mikä suinkin vapautuu.Joku sanoi,että Suomenkin koko maidon tuotanto olisi syytä laittaa jauheeksi ja lopettaa nestemaidon tuotanto ja toimitukset kauppoihin.Saisivat rahaa paljon enemmän

--koeta nyt hyvä mies ymmärtää,että asiat ovat muuttumassa peruuttamattomasti...ainakin muutamaksi vuodeksi

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Tuota en usko
Täälläkin oli tiloja, jotka 80-luvulla laitto lehmät pois ja todellakin kuvittelivat tulevansa toimeen 20 ha viljatilan tuotannolla. nyttemmin monet joko laajentaneet tai lopettaneet kokonaan eli ei yksin etelän ilmiö.

Tota mä en usko... ei edes kepulainen oo niin idiootti et luulee 20ha:lla elävänsä... mulla oli 5ha harrastuskokeiluna - en rikastunu... en saanu ees omiani pois  :P

Noin se vaan oli. Tilat maksettuja, investointeja ei tehty, nyttemmin perikunnat myyvät pellotkin pois. Ja niitä oli KaKolaasiaki viljelijöitä tuos porukas.
tethering holes to their concave windings

Aulis Anttila

  • Vieras
Lapsellinen
Täälläkin oli tiloja, jotka 80-luvulla laitto lehmät pois ja todellakin kuvittelivat tulevansa toimeen 20 ha viljatilan tuotannolla. nyttemmin monet joko laajentaneet tai lopettaneet kokonaan eli ei yksin etelän ilmiö.
Tota mä en usko... ei edes kepulainen oo niin idiootti et luulee 20ha:lla elävänsä... mulla oli 5ha harrastuskokeiluna - en rikastunu... en saanu ees omiani pois  :P
Noin se vaan oli. Tilat maksettuja, investointeja ei tehty, nyttemmin perikunnat myyvät pellotkin pois. Ja niitä oli KaKolaasiaki viljelijöitä tuos porukas.

Älä viitsi olla noin lapsellinen... kerro noi juttus tupailloissa - älä täällä  :D

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Lapsellinen
Täälläkin oli tiloja, jotka 80-luvulla laitto lehmät pois ja todellakin kuvittelivat tulevansa toimeen 20 ha viljatilan tuotannolla. nyttemmin monet joko laajentaneet tai lopettaneet kokonaan eli ei yksin etelän ilmiö.
Tota mä en usko... ei edes kepulainen oo niin idiootti et luulee 20ha:lla elävänsä... mulla oli 5ha harrastuskokeiluna - en rikastunu... en saanu ees omiani pois  :P
Noin se vaan oli. Tilat maksettuja, investointeja ei tehty, nyttemmin perikunnat myyvät pellotkin pois. Ja niitä oli KaKolaasiaki viljelijöitä tuos porukas.

Älä viitsi olla noin lapsellinen... kerro noi juttus tupailloissa - älä täällä  :D

Ei tommonen harrastuskokeilija mitään tiedäkään oikeasta viljelystä, joten et voi tietää miten asiat oli täällä maaseudulla 70-80-luvuilla.

Mutta se on osaksi sitä rakennemuutostakin. Tällä kylällä oli joka tilalla karjaa vielä 70-luvulla, muta jo 80-luvun alussa meidän tila oli ainut karjatila täs kyläs, ja muut jatkoivat viljanviljelyllä. Tulivat ihan hyvin toimeen silloin. Ei siihen sun tupailtojas tarvita, että tietää miten asiat olivat.
tethering holes to their concave windings