Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kaivureista  (Luettu 16959 kertaa)

jylperö

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1255
Vs: Kaivureista
en tiedä mutta benmac ei käynnistynyt kyrsii.... lietelantala jäässä kohta saattaa päästä kirosana

bonneville

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1076
Vs: Kaivureista
ei muuten pärjää nh-kobelco 135 9 åkerille kivien irrotuksessa, testattu on. Åkerin yksi piirre on se että kierrosluvun lisäys ei juuri lisää liikenopeutta, mutta kaksinkertaistaa kulutuksen. Joko teidän koneet ei ole olleet kunnossa, tai meidän kone syö tavallista vähemmän. Nimittäin tankilla ajaa neljä täyttä päivää.

--niin,tuo mun H9 oli ekoja,vm.vissiin 75.Tietääkseni vähänkin uudemmat on voimakkaampia,ja ainakin H7 vm.noin 80 oli voimakkaampi.Eikä tuossa yksilössä,kuten kait totesinkin ollut kaikki voimat enää kotona.
--jo sitten vielä uudemmat ysithän on tosi rajuja,nehän painaakin jo likemmäs 20 tonnia työkunnossa
--mä en kyllä täysiä päiviä pystyny tekeen Åkerilla kuin korkeintaan 2 tankilla,liekö tilavuuskin sitten muuttunut.




koneessa oli varmaan jotain vikaa tai kierrokset moottoris 3000? oma 7 tuntuu menevän melkeen jalka hiellä ,kierroksia kaivelles siinä 1500-1700
pessimistinen realisti tai jotain sinne päin...

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Kaivureista
ei muuten pärjää nh-kobelco 135 9 åkerille kivien irrotuksessa, testattu on. Åkerin yksi piirre on se että kierrosluvun lisäys ei juuri lisää liikenopeutta, mutta kaksinkertaistaa kulutuksen. Joko teidän koneet ei ole olleet kunnossa, tai meidän kone syö tavallista vähemmän. Nimittäin tankilla ajaa neljä täyttä päivää.

--niin,tuo mun H9 oli ekoja,vm.vissiin 75.Tietääkseni vähänkin uudemmat on voimakkaampia,ja ainakin H7 vm.noin 80 oli voimakkaampi.Eikä tuossa yksilössä,kuten kait totesinkin ollut kaikki voimat enää kotona.
--jo sitten vielä uudemmat ysithän on tosi rajuja,nehän painaakin jo likemmäs 20 tonnia työkunnossa
--mä en kyllä täysiä päiviä pystyny tekeen Åkerilla kuin korkeintaan 2 tankilla,liekö tilavuuskin sitten muuttunut.




koneessa oli varmaan jotain vikaa tai kierrokset moottoris 3000? oma 7 tuntuu menevän melkeen jalka hiellä ,kierroksia kaivelles siinä 1500-1700

--uudemmathan on säätötilavuushydrauliikallakin,tuo vanha oli 3 lohkoisella vakiopumpulla.Mun muistin mukaan hydrauliikka muuttu aika lailla jo 80 luvun vaihteen tienoilla

realisti

  • Vieras
Vs: Kaivureista
ei muuten pärjää nh-kobelco 135 9 åkerille kivien irrotuksessa, testattu on. Åkerin yksi piirre on se että kierrosluvun lisäys ei juuri lisää liikenopeutta, mutta kaksinkertaistaa kulutuksen. Joko teidän koneet ei ole olleet kunnossa, tai meidän kone syö tavallista vähemmän. Nimittäin tankilla ajaa neljä täyttä päivää.

--niin,tuo mun H9 oli ekoja,vm.vissiin 75.Tietääkseni vähänkin uudemmat on voimakkaampia,ja ainakin H7 vm.noin 80 oli voimakkaampi.Eikä tuossa yksilössä,kuten kait totesinkin ollut kaikki voimat enää kotona.
--jo sitten vielä uudemmat ysithän on tosi rajuja,nehän painaakin jo likemmäs 20 tonnia työkunnossa
--mä en kyllä täysiä päiviä pystyny tekeen Åkerilla kuin korkeintaan 2 tankilla,liekö tilavuuskin sitten muuttunut.




koneessa oli varmaan jotain vikaa tai kierrokset moottoris 3000? oma 7 tuntuu menevän melkeen jalka hiellä ,kierroksia kaivelles siinä 1500-1700

--uudemmathan on säätötilavuushydrauliikallakin,tuo vanha oli 3 lohkoisella vakiopumpulla.Mun muistin mukaan hydrauliikka muuttu aika lailla jo 80 luvun vaihteen tienoilla

meidän kone on 9 blc, ja valmistusaika on 10/81. On sillä uudemmalla hydrauliikalla.

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Kaivureista
ei muuten pärjää nh-kobelco 135 9 åkerille kivien irrotuksessa, testattu on. Åkerin yksi piirre on se että kierrosluvun lisäys ei juuri lisää liikenopeutta, mutta kaksinkertaistaa kulutuksen. Joko teidän koneet ei ole olleet kunnossa, tai meidän kone syö tavallista vähemmän. Nimittäin tankilla ajaa neljä täyttä päivää.

--niin,tuo mun H9 oli ekoja,vm.vissiin 75.Tietääkseni vähänkin uudemmat on voimakkaampia,ja ainakin H7 vm.noin 80 oli voimakkaampi.Eikä tuossa yksilössä,kuten kait totesinkin ollut kaikki voimat enää kotona.
--jo sitten vielä uudemmat ysithän on tosi rajuja,nehän painaakin jo likemmäs 20 tonnia työkunnossa
--mä en kyllä täysiä päiviä pystyny tekeen Åkerilla kuin korkeintaan 2 tankilla,liekö tilavuuskin sitten muuttunut.




koneessa oli varmaan jotain vikaa tai kierrokset moottoris 3000? oma 7 tuntuu menevän melkeen jalka hiellä ,kierroksia kaivelles siinä 1500-1700

--uudemmathan on säätötilavuushydrauliikallakin,tuo vanha oli 3 lohkoisella vakiopumpulla.Mun muistin mukaan hydrauliikka muuttu aika lailla jo 80 luvun vaihteen tienoilla

meidän kone on 9 blc, ja valmistusaika on 10/81. On sillä uudemmalla hydrauliikalla.

--niinpä,tuo selittää aika ison osan asioista.Uudempi hydrauliikka on paljon taloudellisempi+kone voimakkaampi

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: Kaivureista
Pellonteossahan on ensimmäinen sääntö se, että kanto tulee koneen luo, eikä kone kannon luo.

Sitten kun niitä kanrokarheita ruvetaan purkamaan ja kone ajetaan karheen päälle, niin siellä ei aivan pienimmillä pilkeillä pärjää, kun lastataan rinnalla olevaan dumpperiin/ maansiirtokärryyn.
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Kaivureista
Mulla on nyt 2 korealaista kaivuria, Halla 220 -99 ja Daewoo s55 myös -99, ollut Hyundai 130LC3 ja Åkerman 150 myös. Hallassa riittää voimaa ja nopeutta, mutta karu peli ilman hilavitkuttimia ja kaivuualuevalintoja, siinä on Cumminsin kone ja Kawasaki hydrauliikka kuten Komatsu 210:ssä. Daewoossa saa jotain sähköjuttua korjata mutta onhan ne halpoja ostaa uutena ja vanhana. Hyundai oli ihan hyvän tuntuinen kone ja Telakoneella Humppilassa palvelu pelaa esimerkillisesti jos tulee ongelmia tai osantarvetta, Åkerman sitten jos laatua arvostaa, oli siinä kaikki huolella valmistettua, tahtovat vaan nekin tulla vanhoiksi ja paljon on niillä yleensä tunteja takana.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

brotofobia

  • Vieras
Vs: Kaivureista
Aikas iso työmaa tulossa  ??? ... 20 tonnin koneessa alkaa tulla vastaan se, että millä sitä kuskaa työmaitten välillä, varsinkaan jos laillisesti aattelis. Mettähommiinkin 20 tn ehkä liian iso. Itte ostaisin jonku pienemmän koneen, jossa olis korkea alavaunu ja vähäleveemmät laput/telat...no kaikilla ei ole pehmosia maita...

Niin ja ne mystiset CE kuviot sitten juttu erikseen, kannattaa olla tietoinen ainaki niistä, voi vaikuttaa konee arvoon ja jälleenmyyntiin.

Viimeksi muokattu: 28.02.11 - klo:16:11 kirjoittanut brotofobia

mlahti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2445
Vs: Kaivureista
siinä tulee vain vastaan sellainen juttu että 5000e:llä kaivuria ei korjata juuri nimeksikään, joten jos parempaan ei ole varaa niin jätä suosiolla ostamatta..

ja toiseksi ilman kuskia ei halpakaan kaivuri liiku. sellainen joka ammatikseen ajaa kaivuria niin oikeesti tietää mitä tekee, jolloin korot on heti oikein ja ojat suoria.. en suosittele ostaan.

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5271
Vs: Kaivureista
siinä tulee vain vastaan sellainen juttu että 5000e:llä kaivuria ei korjata juuri nimeksikään, joten jos parempaan ei ole varaa niin jätä suosiolla ostamatta..

ja toiseksi ilman kuskia ei halpakaan kaivuri liiku. sellainen joka ammatikseen ajaa kaivuria niin oikeesti tietää mitä tekee, jolloin korot on heti oikein ja ojat suoria.. en suosittele ostaan.
Näin olen itsekin ajatellut. Saisihan siinä itse tehden aikaa kulumaan (suuremmista pahanteoista pois), mutta ammattikuski on ammattikuski. Lisäksi remontit tehdään jonkun muun työajalla, mieluummin lähden vaikka kalaan joskus kesäiltana.

Petri