Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe nettikoneesta löydettyä osa 2.  (Luettu 1254307 kertaa)

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7085
Vs: nettikoneesta löydettyä osa 2.
BTW. Miks ihmeessä pitää ajaa etukuormaaja ylhäällä??

Tuota samaa etukuormain ylhäällä ajoa näyttää harrastavan hyvin moni.

Ei näy kyllä nykypäivänä "lainkaan", hyvin on yksittäisiä tapauksia. Liekö alueellista eroa, etukuormaaja rantautunut vastikään alueelle ja ajellaan kuormaaja ylhäällä ;D
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

tomisaar

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 107
Vs: nettikoneesta löydettyä osa 2.
BTW. Miks ihmeessä pitää ajaa etukuormaaja ylhäällä??

Tuota samaa etukuormain ylhäällä ajoa näyttää harrastavan hyvin moni.

Eikös se Bellan venerekan kuski kuollut juurikin tuon takia ysitiellä, jd tuli vastaan kuormain ylhäällä ja tökkäsi koppiin kuljettajan kohdalle

Tuolla pellolla tuskin tulee Bellan venerekka vastaan.. Syitä tuli mieleen kaksi.

1. Etukuormain pois näkökentästä.
2. Kun traktorissa likaiset lasit ja aurinko häikäisee niin nostamalla kauha auringon eteen näkyvyys paranee.

Muita en äkkiseltään keksi. Tuo venerekka on siitä huono esimerkki että venerekkaa useammin vastaan tulee se hiase-kuski ratti sylissä ja alempana oleva kauha on törmäyksessä hiase-kuskin sylissä, sen ratin lisäksi. Minä en tiellä ajellessa pidä etukuormaajaa ylhäällä.

Se on vaan niin ettei tuo T - valmetti ole suunniteltu kuormaaja käyttöön, aisastot peittävät alhaalla ollessaan suuren osan näkökentästä.
Tämä ei ole tullut minulle vastaan muissa traktoreissa.

AgerSilva

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 798
Vs: nettikoneesta löydettyä osa 2.
BTW. Miks ihmeessä pitää ajaa etukuormaaja ylhäällä??

Tuota samaa etukuormain ylhäällä ajoa näyttää harrastavan hyvin moni.

Eikös se Bellan venerekan kuski kuollut juurikin tuon takia ysitiellä, jd tuli vastaan kuormain ylhäällä ja tökkäsi koppiin kuljettajan kohdalle

Eipä kuollu sen takia. Kannattais pitää rekoissakin ne ETURENKAAT kunnossa niin ei lojahtelis keskenkaiken ja tulis vastaantulijan puolelle.

Tuolla pellolla tuskin tulee Bellan venerekka vastaan.. Syitä tuli mieleen kaksi.

1. Etukuormain pois näkökentästä.
2. Kun traktorissa likaiset lasit ja aurinko häikäisee niin nostamalla kauha auringon eteen näkyvyys paranee.

Muita en äkkiseltään keksi. Tuo venerekka on siitä huono esimerkki että venerekkaa useammin vastaan tulee se hiase-kuski ratti sylissä ja alempana oleva kauha on törmäyksessä hiase-kuskin sylissä, sen ratin lisäksi. Minä en tiellä ajellessa pidä etukuormaajaa ylhäällä.

T170

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 604
Vs: nettikoneesta löydettyä osa 2.
BTW. Miks ihmeessä pitää ajaa etukuormaaja ylhäällä??

Tuota samaa etukuormain ylhäällä ajoa näyttää harrastavan hyvin moni.

Eikös se Bellan venerekan kuski kuollut juurikin tuon takia ysitiellä, jd tuli vastaan kuormain ylhäällä ja tökkäsi koppiin kuljettajan kohdalle

Tuolla pellolla tuskin tulee Bellan venerekka vastaan.. Syitä tuli mieleen kaksi.

1. Etukuormain pois näkökentästä.
2. Kun traktorissa likaiset lasit ja aurinko häikäisee niin nostamalla kauha auringon eteen näkyvyys paranee.

Muita en äkkiseltään keksi. Tuo venerekka on siitä huono esimerkki että venerekkaa useammin vastaan tulee se hiase-kuski ratti sylissä ja alempana oleva kauha on törmäyksessä hiase-kuskin sylissä, sen ratin lisäksi. Minä en tiellä ajellessa pidä etukuormaajaa ylhäällä.

Se on vaan niin ettei tuo T - valmetti ole suunniteltu kuormaaja käyttöön, aisastot peittävät alhaalla ollessaan suuren osan näkökentästä.
Tämä ei ole tullut minulle vastaan muissa traktoreissa.

Se on vaan niin ettei tuo T170 aja T - valmetilla.
uliza Tambovskaja, 12
Gebäude C, Office 53
192007 Sankt - Petersburg
Russia

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5501
Vs: nettikoneesta löydettyä osa 2.
BTW. Miks ihmeessä pitää ajaa etukuormaaja ylhäällä??
Eihän tuo ole edes kunnolla ylhäällä, en käsitä ideaa ??? Ainoastaan tuo auringon häikäisyn esto on jotenkin järkevä selitys.

Miks ne tuon pikkurapakon alapuolella ajaa aina kuormain ylhäällä piikit/pihdit alaspäin osoittaen? Lyhentääkö tuo kärry-yhdistelmän laskennallista kokonaismittaa (laillinen tuolloin jos tiukka mitoitus?) vai mikä siinä on? Tosin ajeleehan ne aina takalasikin auki ::)

Ite ainakin ajan etukuormain mahdollisimman alhaalla, ottaa autokin iskun paremmin vastaan jos huonosti käy.

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

ktm87

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1909
Vs: nettikoneesta löydettyä osa 2.
ylivoimaa ^

mies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1174
Vs: nettikoneesta löydettyä osa 2.
http://www.nettikone.com/fendt/936-profi/1165103

Jos on noin paljon (yli)voimaa, niin eikö siihen pitäisi laittaa vähintään 8 metriä leveä takalevy?

Joozeppi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1999
Vs: nettikoneesta löydettyä osa 2.
aika ylivoimanen penkinsuojus mun mielestä

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5501

rjm

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 113
Vs: nettikoneesta löydettyä osa 2.
http://www.mascus.fi/maatalous/kaytetyt-traktorit-100-119-hv/john-deere-6410/696h7afm.html
Siinä ois kova kones pitkäksi aikaa 8)

Mutta ei kukaan palstalainen jontikkaa halua ostaa. Pyöränpultit katkee ja vaikka mitä  :-[

Jottei offtopic niin siitä Valmetti samaan hintaan, ommeinaa http://www.nettikone.com/valmet/8100-turbo-8400/1150872

turkki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1176
Vs: nettikoneesta löydettyä osa 2.
Syitä tuli mieleen kaksi.

1. Etukuormain pois näkökentästä.
2. Kun traktorissa likaiset lasit ja aurinko häikäisee niin nostamalla kauha auringon eteen näkyvyys paranee.

Muita en äkkiseltään keksi.

Minä keksin vielä kolmannen syyn. Jos traktorissa ei ole yläajovaloja, ja haluaa ajovalojen näkyvän ison kauhan (esim. lumikauha) yli niin se pitää laskea niin alas että kauha hipoo maata varsinkin kuoppaisella tiellä . Ja jos haluaa valokeilan menevän kauhan alta niin sitten se pitääkin nostaa jo kuljettajan näkökentän eteen. Eli ainoa "helppo" paikka kauhalle on niin korkealla että sekä valokeila että kuljettajan näkökenttä menee kauhan alta.
"Asialliset hommat suoritetaan, muuten ollaan kuin Ellun kanat."

Jätkä

  • Vieras
Vs: nettikoneesta löydettyä osa 2.
ylivoimaa ^

Onko ylivoimaan synonyymi ylihintaa? Ja jos on noinkin ylivertainen, niin miksi omistaja myy pois noin vähäisen ajon jälkeen. Sillä Ojalan lyhyen oppimäärällä, tollanen kone tuo jopa rahaa taloon.

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: nettikoneesta löydettyä osa 2.
ylivoimaa ^

Onko ylivoimaan synonyymi ylihintaa? Ja jos on noinkin ylivertainen, niin miksi omistaja myy pois noin vähäisen ajon jälkeen. Sillä Ojalan lyhyen oppimäärällä, tollanen kone tuo jopa rahaa taloon.

 Ehkä se on jo tienannu ittensä ja joutaa mennä.
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

mies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1174
Vs: nettikoneesta löydettyä osa 2.
http://www.mascus.fi/maatalous/kaytetyt-traktorit-100-119-hv/john-deere-6410/696h7afm.html
Siinä ois kova kones pitkäksi aikaa 8)

Mutta ei kukaan palstalainen jontikkaa halua ostaa. Pyöränpultit katkee ja vaikka mitä  :-[

Jottei offtopic niin siitä Valmetti samaan hintaan, ommeinaa http://www.nettikone.com/valmet/8100-turbo-8400/1150872

Paitsi että Valmeti on halvempi. Kannattaa olla tarkkana ALVien kanssa.