Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Veroilmoituksen tekoa pukkaa...  (Luettu 5488 kertaa)

Limppari

  • Vieras
Vs: Veroilmoituksen tekoa pukkaa...
Eilen tuli palautettua.

Jostain syystä tosiaan vituttaa vuosi vuodelta enemmän noitten pyörittely. Epäilen että saa olla viimenen vuosi, kun noitten kanssa aikaani hukkaan.

Paljon mukavampaa on sulatella putkia ja luoda lumia katoilta...

Nimim. Siskoni omistaa tilitoimiston.

nAGGI-nYLYGGI

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1114
Vs: Veroilmoituksen tekoa pukkaa...
Prkl kun meinaa olla verotuspäätös hukassa, jotta sais loppuun tuon puljaamisen. Taitaa mennä kissojen ja koirien kanssa ehtimiseks, jos ei sitä netistä satu jostain saamaan näkyviin?
Jos ei NH tuosta jontkosta mene yli, niin minä lupaan...

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7122
Vs: Veroilmoituksen tekoa pukkaa...
Lopulta laitoin vain alvit sähköisenä, jotta saisi palautukset nopeammin.

Näin tein minäkin, alvit on jo tilillä ja osittain käytettykin. Veroilmoitus toissa viikolla, nimet on alla mutta palauttamatta. Jos joku vippaskonsit löytyisi verotuksen viilaamiseen :P
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Veroilmoituksen tekoa pukkaa...
Sulla on nopeampi palvelu, mulla ei ole palautuksia vielä näkynyt.  :(
Nothing is Something Worth Doing

nAGGI-nYLYGGI

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1114
Vs: Veroilmoituksen tekoa pukkaa...
Sanokaas vielä että miten kannattaa/ miten laki sallii nuitten maitokiintiöiden arvon määrittää tuonne takasivulle. ProRahastukselta sanovat että nykyään lähempänä hallinnollista hintaa, mutta toiset opettaneet että saa alittaa sen minkä on ite hankintahetkellä maksanu?  ;D
Jos ei NH tuosta jontkosta mene yli, niin minä lupaan...

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: Veroilmoituksen tekoa pukkaa...
En tunne maatalousverotusta, mutta muutamat kylläminäiteosaan isännät kertoneet käyttäneensä ilmoituksensa oikealla verotuksen asiantuntijalla tarkastettavana ja todenneet sen olleen parasta hanketta koko tilikaudella.

Samaan hengenvetoon vannoneet, ettei enää ikinä luota siihen omatekoiseen ilmoitukseensa.
Tilitoimisto voi rokottaa muutaman satasen, mutta "tilittää" tuhansia.
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

sorkkis

  • Vieras
Vs: Veroilmoituksen tekoa pukkaa...
En tunne maatalousverotusta, mutta muutamat kylläminäiteosaan isännät kertoneet käyttäneensä ilmoituksensa oikealla verotuksen asiantuntijalla tarkastettavana ja todenneet sen olleen parasta hanketta koko tilikaudella.

Samaan hengenvetoon vannoneet, ettei enää ikinä luota siihen omatekoiseen ilmoitukseensa.
Tilitoimisto voi rokottaa muutaman satasen, mutta "tilittää" tuhansia.
Joo , näin on .

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Veroilmoituksen tekoa pukkaa...
En tunne maatalousverotusta, mutta muutamat kylläminäiteosaan isännät kertoneet käyttäneensä ilmoituksensa oikealla verotuksen asiantuntijalla tarkastettavana ja todenneet sen olleen parasta hanketta koko tilikaudella.

Samaan hengenvetoon vannoneet, ettei enää ikinä luota siihen omatekoiseen ilmoitukseensa.
Tilitoimisto voi rokottaa muutaman satasen, mutta "tilittää" tuhansia.
Näinhän se monesti on, samalla kannattaa muistaa myös se että ammattilaisella menee monesti huomattavasti vähemmän aikaa kaikkien tositteiden lyömiseen, kuin väärinkirjattujen tositteiden korjaamiseen. Mun kirjanpitäjäni mainitsi vielä olevan muutamia jotka käyttää vanhaa tilikirjaa ja tuo sen sitten toimistolle, aikaa menee pirusti kun kaikki joutuu kuitenkin uudelleen itse lyömään koneelle. Helpompaa olisi kun toisi vaan sen kuittimapin ja tiliotteet, samalla pysyisi itse kärryillä.
Nothing is Something Worth Doing

roadrunner

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2138
Vs: Veroilmoituksen tekoa pukkaa...
Mutta toisaalta on hyvä itsekin pysyä kärryillä verotuksesta. Tietenkin toiminnan laajuus voi rajoittaa
harrastusta.

Tapani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Veroilmoituksen tekoa pukkaa...
a

Miks et simmo ota maitotiliä Valmasta?

          :)-Mie en pääse  tältä koneelta.Kirjaan maitotilin kuukausittain,jotta tiedän,miten pitkällä dementia on.On jännä katsoa yhteenvedosta,olenko kirjannut oikein.Kyllä se on jo huolestuttavaa,kun metsätilit meinasin tuplata,joten dementia aika pitkällä. ;D
[/quote]
Eihän sinne Valmaan pääsy ole koneesta kiinni. Pyydät vaan tyttäreltäs tunnukset. Valmasta saa kirjattua maitotilit kuukausittain. Kun teet ensimmäisen tilitöinnin oikein, niin seuraavat menee automaattisesti.

roadman

  • Vieras
Vs: Veroilmoituksen tekoa pukkaa...
Mutta toisaalta on hyvä itsekin pysyä kärryillä verotuksesta. Tietenkin toiminnan laajuus voi rajoittaa
harrastusta.

molempia maatalous ja elinkeino kirjanpito.
Tilitoimistosta tulee kerran kuukaudessa raportti missä mennään. Ainakin minulle tulee tuloslaskelma ja tase joka kuukausi jossa on vielä vertailu edelliseen tilkauteen. varsin hyvin on perillä yrityksen taloudellisesta tilanteesta.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9908
Vs: Veroilmoituksen tekoa pukkaa...
Lopulta laitoin vain alvit sähköisenä, jotta saisi palautukset nopeammin.

Näin tein minäkin, alvit on jo tilillä ja osittain käytettykin. Veroilmoitus toissa viikolla, nimet on alla mutta palauttamatta. Jos joku vippaskonsit löytyisi verotuksen viilaamiseen :P

Aikas lailla samoin , mutta Alvit on vielä maksamatta  8) Piti vähän etsiskellä sitä viitenumero lappua, löysin kyllä numeron netistäkin , mutta kun en vaan uskonut  :P  Ja Ilmoitinpalvelun tunnukset  ( vai mikä  se olikaan ) oli aktivoitu heti sen jälkeen kun alvi lomakkeen lähettelin pankkitunnuksilla  :P

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7122
Vs: Veroilmoituksen tekoa pukkaa...
Sulla on nopeampi palvelu, mulla ei ole palautuksia vielä näkynyt.  :(

Päivää vaille kaks viikkoa ilmoituksesta, noin kuukausi sitten jätin ilmoituksesta.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7122
Vs: Veroilmoituksen tekoa pukkaa...
En tunne maatalousverotusta, mutta muutamat kylläminäiteosaan isännät kertoneet käyttäneensä ilmoituksensa oikealla verotuksen asiantuntijalla tarkastettavana ja todenneet sen olleen parasta hanketta koko tilikaudella.

Noin on tehty aina ja tehdään jatkossakin, ja kaikki kysyttävä paperille ylös. Ei jää epäselvyyksiä ja selviää monen kiemuran perusteet.

Kaveri teki itse, verottaja sitten soitteli perään ja pyysi uutta veroilmotusta ;D
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

maanviljelija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4350
Vs: Veroilmoituksen tekoa pukkaa...
En tunne maatalousverotusta, mutta muutamat kylläminäiteosaan isännät kertoneet käyttäneensä ilmoituksensa oikealla verotuksen asiantuntijalla tarkastettavana ja todenneet sen olleen parasta hanketta koko tilikaudella.

Noin on tehty aina ja tehdään jatkossakin, ja kaikki kysyttävä paperille ylös. Ei jää epäselvyyksiä ja selviää monen kiemuran perusteet.

Kaveri teki itse, verottaja sitten soitteli perään ja pyysi uutta veroilmotusta ;D

Kyllähän tuon nyt itse väsää. Jos jotain epäselvää niin voi vaikka kysyä "kavereilta" agronetissä. :) Pari nippeliasiaa kysyin tutulta Proagriassa ja se oli siinä.Tein oman ja yhtymän viime viikolla kirjanpitoineen. Tänään oma alvi-ilmoitus sähköisenä ja muut huomenna postiin.
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.