Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe kepu ja lehtomäki  (Luettu 5911 kertaa)

nänninnyplääjä

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
kepu ja lehtomäki
kusaskohan paula puoluetta kintuille vai onkohan nykylinja se, että kepu ei enää edusta lainkaan maanviljelijöitä? paula oli hjalliksen haastateltavana ja kysyttiin millainen on nykyajan keskustalainen, johon paula ei tunnustanut viljelijäväestöä ollenkaan.. palkansaajia pääasiassa, ei kuulemma "maalaispuolue".. tätähän minä-itte on toitottanu vuosisadat.. ??? ???
Schnaps im Kopf, du holde Braut
Steck Bratwurst in dein Sauerkraut

iskra

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Vs: kepu ja lehtomäki
kusaskohan paula puoluetta kintuille vai onkohan nykylinja se, että kepu ei enää edusta lainkaan maanviljelijöitä? paula oli hjalliksen haastateltavana ja kysyttiin millainen on nykyajan keskustalainen, johon paula ei tunnustanut viljelijäväestöä ollenkaan.. palkansaajia pääasiassa, ei kuulemma "maalaispuolue".. tätähän minä-itte on toitottanu vuosisadat.. ??? ???
  Maajussien määrä on nykyään niin pieni,ja kaikki eivät niistäkään anna ääntään kepulle niin kannattako sellaista marginaaliryhmää sitten huomioida muuta kun jossain kyläkierroksella..

minä-itte

• Vieras

No juu, mutta nähtiinhän tässä "Maastoliikennelaissakin", mikä on "viljelijäväestöä edustavan" MTK:n suhtautuminen viljelijä-maanomistajiin...heillä saa pyyhkiä pölyt Simonkadun pöydiltä....kunhan kaupunkiherrat saavat päräytellä kelkoillaan pitkin maalaisten peltoja ja metsiä.  

Sepedeus

• Vieras

Maanviljelijöillä on valtaa enemän kuin luulettekaan. Valta vaan on ulkoistettu kilpailutuksetta kepulle ja MTK:lle. Ja se on ollut erittäin suuri virhe ;D  Jos otamme vallan omiin käsiin kuten ranskalaiset ,niin jotain tapahtuu. Kaikki se mitä tapahtuu MTK:n lipun alla ei johda mihinkään, koska MTK on järjestö minkä avulla syötetään nää torjuntavoitot maajusseille.  ;D

Courtney1

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • I'm not bad, I'm just drawn that way.
Voisko joku kertoa mulle, mitä konkreettista tekee esim. Ämteekoon nämä paikalliset johtokunnat  ??? Mitään konkreettista, muuta kuin järjestävät itselleen tyyriit pikkujoulut yms mukavaa  ???
Curtni1 on typerä, suorastaan vastenmielinen idiootti, kun ei erota työtätehnyttä työtävieroksuvasta.

nänninnyplääjä

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
mutta jo yleistä mielipidettä kysytään keltä tahansa kansalaiselta että ketä kepu edustaa niin vastaus on epäilemättä maanviljelijöitä.. ollaanko nyt tekemässä pesäeroa ja luopumassa tästä "taakasta"?
Schnaps im Kopf, du holde Braut
Steck Bratwurst in dein Sauerkraut

Sepedeus

• Vieras
Voisko joku kertoa mulle, mitä konkreettista tekee esim. Ämteekoon nämä paikalliset johtokunnat  ??? Mitään konkreettista, muuta kuin järjestävät itselleen tyyriit pikkujoulut yms mukavaa  ???

Paikalliset tuottajaliitot ovat käsikassara, jonka avulla MTK näyttää /käyttää valtaansa.  ;D

iskra

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Joo,se olis kiva tietää mitenkä ne tuntevat itsensä tärkeiksi,silloin ennen".Hyvinä" aikoinahan ne olivat linkkinä tänne kylille selittämään niitä herrojen päätöksiä parhain päin,sekä tietysti valvomaan vähän sitä markkinointiuskollisuuttakin.

Silloinhan siellä johdossa olivat nää"omien "firmojen (Valio,TLK,Hankkija,Metsäliitto,ym)johtajat jotka sitten tuloneuvotteluissa sumplivat näitä vientitukia ja liikevaihtoveropalautksia ja muita etuja firmoilleen ja raaka-ainetta saadakseen niiden piti sitten vähän maksaa maajussillekin..

Courtney1

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Joo,se olis kiva tietää mitenkä ne tuntevat itsensä tärkeiksi,silloin ennen".Hyvinä" aikoinahan ne olivat linkkinä tänne kylille selittämään niitä herrojen päätöksiä parhain päin,sekä tietysti valvomaan vähän sitä markkinointiuskollisuuttakin.

Silloinhan siellä johdossa olivat nää"omien "firmojen (Valio,TLK,Hankkija,Metsäliitto,ym)johtajat jotka sitten tuloneuvotteluissa sumplivat näitä vientitukia ja liikevaihtoveropalautksia ja muita etuja firmoilleen ja raaka-ainetta saadakseen niiden piti sitten vähän maksaa maajussillekin..
Niin. Jotenkin mulla semmonen olo tullut, että se on tietylle ihmistyypille oiva paikka päästä pätemään muiden ja omissa silmissään tommosissa turhakekerhoissa  ???  ::) Ja sitäpaitsi maksakoot omat bileensä itse, eikä mun jäsenmaksurahoilla, mille olis kiva saada JOSKUS jotain vastiketta  >:(
Curtni1 on typerä, suorastaan vastenmielinen idiootti, kun ei erota työtätehnyttä työtävieroksuvasta.

Lehtimäki

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

noista kaupunkipelleistä kepussa on ollut maanviljelijöille vain haittaa koska
kepun voima on uhrattu niihin,,,,,,,eikä sekään tuo vaalitulosta koska tuo
kaupunkiporukka ei ole uskollisia

nilihaara

• Vieras
Vuosikokouksessa käsittelevät kuinka omaisuus on karttunut ja kuinka sitä vois lisää kartuttaa. Eroanomukset käsitellään naurunremakalla ja ja päälle kommentit, "Saahan sitä yrittää". Sitten yleisessä kokouksessa käsitellään suurella äänellä kohta "jäsenmaksut maksamatta".
  Olin noina vuosina nuorien tuottajien edustajana ja katoin että tää ei oo mun juttu. Lopullinen niitti oli kun paikallisosasto haki mun pinta-alat tukilomakkeista ja laittoi ajantasaisen laskun jäsenyydestä. Siihen päälle tuli isomahainen sonninkasvattaja piirimies ostamaan multa 400 tonnia viljaa. Sanoi hinta on maailmanmarkkinahinta niin on suositus kuulema. Sanoin siihen että minäpä en ole maailmanelättäjä ja sanoin jäsenyyden irti. Kokouksissa on kuulema suureen ääneen julistettu maksamattomia jäsenmaksuja ja velkaisuutta ja kaikin tavoin yritetty häiritä vapaata viljan tilakauppaa.
     Samat alennukset olen kuitenkin saanut joskin tinkaamalla alennukset. Kanttia vaan pitää olla. 8)

Courtney1

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
 Samat alennukset olen kuitenkin saanut joskin tinkaamalla alennukset. Kanttia vaan pitää olla.

Just näin! Kilpailuttaa vaikka vakuutukset ja sähköt yms yms mistä nyt kukakin on alennuksia saavinaan, niin tahtoo ne huimat ämmtekoo alennukset kuivua sitten siihen  :)

pötsjölööm

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Hämmästyksen sormi, ihmetyksen suussa

Saahan sillä mtk:n jäsenyydellä agrovakuutuksesta 10% alennusta.  ;D

pötsjölööm

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Hämmästyksen sormi, ihmetyksen suussa

Samat alennukset olen kuitenkin saanut joskin tinkaamalla alennukset. Kanttia vaan pitää olla. 8)

No enpä tiedä. Mulla tuli vakuutusyhtiöstä äijä, joka mittaili metrimitalla kaikki rakkennukset, paskahuussia myöten, ja teki tuvassa laskelmat. Päivän pitunen operaatio. Ei siinä paljon vastaansanomista ollut, muuta kun irtaimiston arvot sai määritellä itse. ;D

nilihaara

• Vieras

No enpä tiedä. Mulla tuli vakuutusyhtiöstä äijä, joka mittaili metrimitalla kaikki rakkennukset, paskahuussia myöten, ja teki tuvassa laskelmat. Päivän pitunen operaatio. Ei siinä paljon vastaansanomista ollut, muuta kun irtaimiston arvot sai määritellä itse. ;D
  Vakuutusmyyjähän kysyy heti ekaks oletko mtk:n jäsen.