Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Makita  (Luettu 26882 kertaa)

koneäijä

  • Vieras
Makita
Mitäs mieltä raatilaiset on näistä makitan koneista, olis suunnitelmissa ostaa makitan porakone 18V 3.0Ah ja myöhemmin ostaa sitten puukkosaha ja käsisirkkeli, jotka toimivat näillä porakoneen akuilla ;)

pötsjölööm

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4297
  • Hämmästyksen sormi, ihmetyksen suussa
Vs: Makita
....moottorisaha, ruohonleikkuri jne.  ;D Alkaa noita akkukäyttösiä härpättimiä olla joka lähtöön.

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Makita
Ostin K-raudan tarjouksesta Makitan 18V koneen 2 x 3 Ah akulla ja 13 mm istukalla. Monesti on tullut moisia koneita näpelöityä mut ei ole raaskinut ostaa. Nyt oli hinta kohdallaan ja kengittäjäkin kehui vastaavaa konetta että hyvin jaksaa vääntää hokit paikalleen. Epäilin tuon litiumakun kestoa pakkasessa kun kännyköissä ne on vähä ongelma mut ei kuulemma voi ongelmaksi sanoa.

Entinen 9,6 V Makita jo kohta 20 vuotta vanha, kerran kennotettu akku ja yksi tarvikeakku ostettu, arvelin jo päästää eläkkeelle. Akkuja lukuunottamatta toimii kuin uusi.

Konevitsissähän oli taannoin jotain testintynkää noista Makitan rälläköistä ym. jotka käyttävät noita akkuja.

Puukkosahasta en tiedä kannattaako akkukonetta hankkia, itse ainakin olen tyytyväinen einhellin hinta/laatusuhteeseen. 50€ kone kesti hyvin rempan aikaisen runsaan käytön ja nyt luulen käytön vähentyvän radikaalisti.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

VD55

  • Vieras
Vs: Makita
Mitäs mieltä raatilaiset on näistä makitan koneista, olis suunnitelmissa ostaa makitan porakone 18V 3.0Ah ja myöhemmin ostaa sitten puukkosaha ja käsisirkkeli, jotka toimivat näillä porakoneen akuilla ;)
Tekijämiehet kertoo ettei noilla akkukäyttöisillä käsisirkkeleillä mitään tee, akku aina tyhjänä merkistä riippumatta, akkuja pitää sitte varata repullinen mukaan jos jotain oikeasti tehdä aikoo.

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Makita
Mitäs mieltä raatilaiset on näistä makitan koneista, olis suunnitelmissa ostaa makitan porakone 18V 3.0Ah ja myöhemmin ostaa sitten puukkosaha ja käsisirkkeli, jotka toimivat näillä porakoneen akuilla ;)
Minulla noita on sen verran että voin jo pitää itseäni asiantuntijana. Noita porakonesatseja 18V kahdella 3ah akulla olen hankkinut kolme kappaletta. Akkukonetta noille löytyy lähes joka lähtöön. Parhaita hankintoja on juurikin puukkosaha ja poravasara.
 Pulttivääntimen takia oikeastaan alunperin tuota sarjaa tulin aloittaneeksi ostella. Sitä mukaa olen ostellut kun on ollut tarvetta, mm nitoja, kuviosaha ja radio on nyt ainakin laitteet joille ei vielä ole ollut tarvetta. Niin se vannesahahässäkkä on myös vielä ostamatta. Viimeisin hankinta, en ole tuota vielä saanut kotiin:http://www.toolstop.co.uk/makita-bgd800z-18v-li-ion-die-grinder-naked-p14639
  Akut kestää kohtuullisesti pakkasta täyteen ladattuna. Aivan tyhjäksi ei saa käyttää ja aina kun lataa niin pitää ladata täyteen. Akut tahtoo maksaa liki satasen. Jos löytää jotain kiina-akkuja niin niihin kannattaa suhtautua varauksella, niistä saattaa puuttua elektroniikkaa jolloin akku saattaa pahimmillaan räjähtää, itse aion noita joskus toki kokeilla.

nAGGI-nYLYGGI

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1114
Vs: Makita
Timpurilla on tuossa ollut käytössä juurikin kyseinen porakone ja samoilla akuilla toimii myös Makitan nauharuuvvari. Komiasti kesti kattopeltejä laitella kokonaisen pakkaspäivän aina akkunsa. Väärin käytettynä kun taitaa saada rautakanginkin rikki.

Kova kone on siis kysessä!
Jos ei NH tuosta jontkosta mene yli, niin minä lupaan...

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Makita
Mitäs mieltä raatilaiset on näistä makitan koneista, olis suunnitelmissa ostaa makitan porakone 18V 3.0Ah ja myöhemmin ostaa sitten puukkosaha ja käsisirkkeli, jotka toimivat näillä porakoneen akuilla ;)
Tekijämiehet kertoo ettei noilla akkukäyttöisillä käsisirkkeleillä mitään tee, akku aina tyhjänä merkistä riippumatta, akkuja pitää sitte varata repullinen mukaan jos jotain oikeasti tehdä aikoo.
On kyllä kieltämättä vähän hengetön laite ainakin tuo malli mikä minulla on. Makitalla on toinenkin malli puukäsisirkkelistä ja siinä taisi olla hiukan pienempi terä, kaikenkaikkiaan rauhassa kun katkoo niin aika monta lankkua katkeaa a*****sella. Tosi on kuitenkin että oikein hyvä käsisaha on melkein yhtä nopea :(

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Makita
Timpurilla on tuossa ollut käytössä juurikin kyseinen porakone ja samoilla akuilla toimii myös Makitan nauharuuvvari. Komiasti kesti kattopeltejä laitella kokonaisen pakkaspäivän aina akkunsa. Väärin käytettynä kun taitaa saada rautakanginkin rikki.

Kova kone on siis kysessä!
Nauharuuvain ei ole kyllä parhaita laitteita noista. Ainakin minun koneessa tahtoo tulla vino ja virhesyöttöjä vaikka miten koittaa tarkoin ruuvata. Tuossa kyllä akku kestää pitkään. Meillä kyllä ruuvattu tuolla pääasiassa kipsilevyruuveja, itseporautuviakin oli tarkoitus ruuvata mutta se ei onnistunut ollenkaan :o      Kattopellit on laitettu normaaleilla pellikattoruuveilla iskevillä vääntimillä ja todettu että porakoneella vääntää noita kaksinkertaisen määrän yhdellä latauksella.    10,8 volttinen iskevä on kyllä kiva kattoruuvien vääntämisessä.

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Makita
Mitäs mieltä raatilaiset on näistä makitan koneista, olis suunnitelmissa ostaa makitan porakone 18V 3.0Ah ja myöhemmin ostaa sitten puukkosaha ja käsisirkkeli, jotka toimivat näillä porakoneen akuilla ;)
Minulla noita on sen verran että voin jo pitää itseäni asiantuntijana. Noita porakonesatseja 18V kahdella 3ah akulla olen hankkinut kolme kappaletta. Akkukonetta noille löytyy lähes joka lähtöön. Parhaita hankintoja on juurikin puukkosaha ja poravasara.
 Pulttivääntimen takia oikeastaan alunperin tuota sarjaa tulin aloittaneeksi ostella. Sitä mukaa olen ostellut kun on ollut tarvetta, mm nitoja, kuviosaha ja radio on nyt ainakin laitteet joille ei vielä ole ollut tarvetta. Niin se vannesahahässäkkä on myös vielä ostamatta. Viimeisin hankinta, en ole tuota vielä saanut kotiin:http://www.toolstop.co.uk/makita-bgd800z-18v-li-ion-die-grinder-naked-p14639
  Akut kestää kohtuullisesti pakkasta täyteen ladattuna. Aivan tyhjäksi ei saa käyttää ja aina kun lataa niin pitää ladata täyteen. Akut tahtoo maksaa liki satasen. Jos löytää jotain kiina-akkuja niin niihin kannattaa suhtautua varauksella, niistä saattaa puuttua elektroniikkaa jolloin akku saattaa pahimmillaan räjähtää, itse aion noita joskus toki kokeilla.
Kiina-akku:http://www.aliexpress.com/product-fm/347860022-Makita-18V-3-0Ah-BL1830-Power-Tools-Battery-old-wholesalers.htmlOn vaan tuota rahtia sen verran että ei yhtä akkua eikä kahtakaan voi tilata. :)

pötsjölööm

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4297
  • Hämmästyksen sormi, ihmetyksen suussa
Vs: Makita
Viimeisin hankinta, en ole tuota vielä saanut kotiin:http://www.toolstop.co.uk/makita-bgd800z-18v-li-ion-die-grinder-naked-p14639


Kätevä, jos tarvii ladan jarrurummuista hioa ruosteita ojassa.  ;D

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Makita
Viimeisin hankinta, en ole tuota vielä saanut kotiin:http://www.toolstop.co.uk/makita-bgd800z-18v-li-ion-die-grinder-naked-p14639


Kätevä, jos tarvii ladan jarrurummuista hioa ruosteita ojassa.  ;D


Njäh njäh. Pitäisi saada tuo kone vielä Ladan-logolla  ;D Eikö Landehande ostanut tuollaisen 18V Makitan joulukuussa ? Jotain se sillä elvisteli, eli voisi tietääkkin asiasta jotain käyttökokemuksia. Vai oliko se ostanut jotain K -18 v kamaa  ???

Jätkä

  • Vieras
Vs: Makita
Mitäs mieltä raatilaiset on näistä makitan koneista, olis suunnitelmissa ostaa makitan porakone 18V 3.0Ah ja myöhemmin ostaa sitten puukkosaha ja käsisirkkeli, jotka toimivat näillä porakoneen akuilla ;)

 Kannattaa ostaa se vääntävin malli missä on se led lamppu tyyppinumeroa en muista niin huomaa että vääntöhän ne reijät tekee nopeasti. Puukkosaha on hyvä ainakin jos työmaalla on monta käyttäjää sille ja eikä tarvitse sitä sotkeentuvaa johtoa varoa tai selvittää mutta sahan terät ovat tarkkoja materiaalin suhteen mitä sahataan. Akuista sen verran että viime kesän helteet ja urakkavauhti olisi vaatinut kolme akkua ja kaksi laturia per kone kun akun elektroniikka jäähdytti sen 15 min akkua ennen latausta mutta sellaisia tilanteita on harvoin.

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Makita
Ostin K-raudan tarjouksesta Makitan 18V koneen 2 x 3 Ah akulla ja 13 mm istukalla. Monesti on tullut moisia koneita näpelöityä mut ei ole raaskinut ostaa. Nyt oli hinta kohdallaan ja kengittäjäkin kehui vastaavaa konetta että hyvin jaksaa vääntää hokit paikalleen. Epäilin tuon litiumakun kestoa pakkasessa kun kännyköissä ne on vähä ongelma mut ei kuulemma voi ongelmaksi sanoa.

Entinen 9,6 V Makita jo kohta 20 vuotta vanha, kerran kennotettu akku ja yksi tarvikeakku ostettu, arvelin jo päästää eläkkeelle. Akkuja lukuunottamatta toimii kuin uusi.

Konevitsissähän oli taannoin jotain testintynkää noista Makitan rälläköistä ym. jotka käyttävät noita akkuja.

Puukkosahasta en tiedä kannattaako akkukonetta hankkia, itse ainakin olen tyytyväinen einhellin hinta/laatusuhteeseen. 50€ kone kesti hyvin rempan aikaisen runsaan käytön ja nyt luulen käytön vähentyvän radikaalisti.

18 v:n akulla on oltava timmilatausessa jos jotain haluaa smirglata. Suoja nyppii helposti sammuksiin jos painaa liikaa. Pikku korjauksiin kentällä ihan hyvä laite. Pajalla knöölien pioistoon. Muuten kone makita-laatua.

Porissa led-valo kätevä.

Mutterinväännin mielestäni hyvä.

36 v:n ketjusaha hyllyssä, mutten ole päässyt vielä kunnolla testaamaan pusikkoon. Mutta jahka hanki laskee, niin sitten.

Viimeksi muokattu: 10.02.11 - klo:07:42 kirjoittanut landehande

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5921
Vs: Makita

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Makita
Viimeisin hankinta, en ole tuota vielä saanut kotiin:http://www.toolstop.co.uk/makita-bgd800z-18v-li-ion-die-grinder-naked-p14639


Kätevä, jos tarvii ladan jarrurummuista hioa ruosteita ojassa.  ;D


Njäh njäh. Pitäisi saada tuo kone vielä Ladan-logolla  ;D Eikö Landehande ostanut tuollaisen 18V Makitan joulukuussa ? Jotain se sillä elvisteli, eli voisi tietääkkin asiasta jotain käyttökokemuksia. Vai oliko se ostanut jotain K -18 v kamaa  ???

Käyttäjäkokemuksen saatte kunhan ensin itse saan. Nyt en mene puskaan sen kanssa tietyistä syistä. Viistoista senttinen koivu kaatui vähän hitaammin kuin 336-Huskulla. Karsiminen käy ja leikkoja tuli tehtyä ja kone puree kyllä. Tatchi ei ole kuitenkaan tietenkään sama kuin bensakoneella.  Käsiergonomia saisi olla parempi. Takakahva akun paikalla taaempana ja akku päinvastoin. Vaihdoin pidemmän laipan heti ja siitä ei ole haittaa. Ihmeen pirtsakka kone.
Rakennuksilla varmasti hyvin kätevä. Ei savuta. Ei kovaa ääntä.

Myivät konetta pakettina poravasaran kanssa 890 oiroo ja kolmas akku päälle pari sataa. Siis akut 36V/2,6Ah.

Viimeksi muokattu: 10.02.11 - klo:07:56 kirjoittanut landehande