Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Maakuntamatkailua...  (Luettu 5756 kertaa)

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vs: Maakuntamatkailua...

Ei se iso peltoaukea mitään tilusrakenteesta kerro:

http://kansalaisen.karttapaikka.fi/kartanhaku/osoitehaku.html?map.x=442&map.y=249&e=293791&n=6996220&scale=16000&tool=siirra&styles=normal&lang=fi&mode=orto&tool=siirra&lang=fi&mode=orto

Tuolle tilusrakenteelle olis jotain tehtävissäkin. Valtio tukee kovastikin sellaisen tekemistä.

Tuetaanko nykyään jo naapureiden ampumistakin ??
Valitettavasti ei - syytä kyllä olisi.  ;D :P 8) :o :'(
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Maakuntamatkailua...
Ei sille mitään voi, että niitä mutkia mitä pikkupojasta on katsellut, niin ne tuntuu kaikista rakkaimmille. No, mulla on kaikki pellot ja metsät yhtä peltolänttiä lukuunottamatta omalla aukealla vierekkäin, joten mihinkään jakoihin ei onneksi ole tarvetta. Asiat on siis hyvin ja siitä olen kiitollinen joka ikinen päivä.

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: Maakuntamatkailua...
Tahtoo olla ne "pientilalliset", harrastajaviljelijät ja jäähdyttelijät pahimpia kehityksen jarruja tässäkin asiassa...

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Maakuntamatkailua...
Just tommonen mää oon :D

Lumo

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 513
  • Instrument sano venäläinen kun rautakangen näki
Vs: Maakuntamatkailua...
Tuli tänään reissun päällä tehtyä  havaintoja. Juankoskelta Nilsiän, Varpaisjärven, Lapinlahden,Iisalmen, Kiuruveden, Haapajärven ja Nivalan kautta Ylivieskaan ja takaisin. Vahvoja maatalouspitäjiä kaikki. Tuli huomattua että mitä enemmän länteen  mentiin niin tilat oli "ison" tien varressa ja peltoaukeiden keskellä näin savolaisnäkökulmasta ajatellen. Toki eihän kaikki tilat ole valtateiden varsilla mutta kuitenkin. 

Väistämättä tuli mieleen kustannustehokkuus ja rikkonaisen tilusrakenteen tuomat haitat. Meikäläisittäin jo 4 ha yhdessä läntissä on hyvän kokoinen lohko ja kaikki tilukset 10 km sisällä  ;D

http://www.youtube.com/watch?v=xrdtC3rzPvU :D