Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Nyt sen todistaa jälleenmyyjän sivustokin.  (Luettu 9242 kertaa)

Mannine

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 50
Vs: Nyt sen todistaa jälleenmyyjän sivustokin.
[
tuossa jutussa luki että nyt tulevana kesänä suomessa on ajossa 8360r deere.

kuka tuollaisen "romun" on ostanut?
onko kelllään tietoa?

Laitilaan ilmeisesti, eräällä puunkorjuu / haketus / kuljetus firmalle.

http://www.moto-olli.fi/index.html.

Tännekkö?
[/quote] Niillä on jo tai ainakin varikolla on 8345R välillä seisonut ja nyt oli joku aurakin edessä kun viimeksi näin...
[/quote]

Juu tätä tarkoitin. Käsitin et niillä olis se suurin malli  8360R mutta taisin erehtyä.

"Kerran luulin olevani väärässä mutta erehdyin." ;)

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Nyt sen todistaa jälleenmyyjän sivustokin.
[
tuossa jutussa luki että nyt tulevana kesänä suomessa on ajossa 8360r deere.

kuka tuollaisen "romun" on ostanut?
onko kelllään tietoa?

Laitilaan ilmeisesti, eräällä puunkorjuu / haketus / kuljetus firmalle.

http://www.moto-olli.fi/index.html.

Tännekkö?
Niillä on jo tai ainakin varikolla on 8345R välillä seisonut ja nyt oli joku aurakin edessä kun viimeksi näin...
[/quote]

Juu tätä tarkoitin. Käsitin et niillä olis se suurin malli  8360R mutta taisin erehtyä.

"Kerran luulin olevani väärässä mutta erehdyin." ;)
[/quote] No tuo 8360R tuleekin vasta tänä vuonna mallistoon  :D  Eli tuo on nykyisistä malleista suurin  8)

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Nyt sen todistaa jälleenmyyjän sivustokin.
Minusta kuorma-autojen voimanlähdepolitiikka noudattelee aika pitkälti työkoneiden kehitystä, kuorkkipuolelle uudistukset tulevat vaan muutamia vuosia ennemin. Taitaa olla AdBlue aika suosittu ratkaisu päästöjen vähennykseen, käyttääkö enää kukaan varteenotettava valmistaja pelkkää EGR systeemiä ?

Nuo Jontikan kulutusmittaukset pitäis ottaa uusiksi sitten kun koneella on ajettu vaikkapa 4000 tuntia, veikkaisin että olis jo imusarjat senverta tukossa että ei "ihan" samoihin lukuihin päästäis. (ja älä Zetori kommentoi tähän että EGR:n saa helposti kytkettyä pois jne... suurin osa käyttäjistä ei muuttele koneitaan tehdasasetuksista)
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

Loordi Fordson

  • Vieras
Vs: Nyt sen todistaa jälleenmyyjän sivustokin.
Minusta kuorma-autojen voimanlähdepolitiikka noudattelee aika pitkälti työkoneiden kehitystä, kuorkkipuolelle uudistukset tulevat vaan muutamia vuosia ennemin. Taitaa olla AdBlue aika suosittu ratkaisu päästöjen vähennykseen, käyttääkö enää kukaan varteenotettava valmistaja pelkkää EGR systeemiä ?

Nuo Jontikan kulutusmittaukset pitäis ottaa uusiksi sitten kun koneella on ajettu vaikkapa 4000 tuntia, veikkaisin että olis jo imusarjat senverta tukossa että ei "ihan" samoihin lukuihin päästäis. (ja älä Zetori kommentoi tähän että EGR:n saa helposti kytkettyä pois jne... suurin osa käyttäjistä ei muuttele koneitaan tehdasasetuksista)


 No onkos ne mettäkonehet sitten niin tukossa ? Ja paskan marjat. Lämpötila-anturia / 10000 h:n aikana menny. Ryyskyttäkää vain turhia tunteja koneilla kuin koneilla tyhjäkäyntiä. Moottorit on tehty töitä varten. Ja sitten ihmetellään kun EGR-t tukossa. Tuo ureakusi homma on vihonviimenen virhe,mm. 24 volttista järjestelmää tarvittevat traktoripuolellakin.....Lisää haavoitttuvia komponentteja, Valtrankin kirjoituksissa kerrottiin, että molemmissa on etunsa ja haittansa.

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: Nyt sen todistaa jälleenmyyjän sivustokin.
Ad blue ihan kätevä sinänsä,et koneen ei tarte syödä omia paskojansa ja saadaan tehoa irti,koska päästötö poltettaan pois.

Mut vaativat nämä adblue koneet lämpimät hallit mistä toimia.Urska jäätyy pakkasessa ja kone ei luovuta tehoja ennen kuin saa ureaa....
Nii se on...

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: Nyt sen todistaa jälleenmyyjän sivustokin.
Minusta kuorma-autojen voimanlähdepolitiikka noudattelee aika pitkälti työkoneiden kehitystä, kuorkkipuolelle uudistukset tulevat vaan muutamia vuosia ennemin. Taitaa olla AdBlue aika suosittu ratkaisu päästöjen vähennykseen, käyttääkö enää kukaan varteenotettava valmistaja pelkkää EGR systeemiä ?

Nuo Jontikan kulutusmittaukset pitäis ottaa uusiksi sitten kun koneella on ajettu vaikkapa 4000 tuntia, veikkaisin että olis jo imusarjat senverta tukossa että ei "ihan" samoihin lukuihin päästäis. (ja älä Zetori kommentoi tähän että EGR:n saa helposti kytkettyä pois jne... suurin osa käyttäjistä ei muuttele koneitaan tehdasasetuksista)


 No onkos ne mettäkonehet sitten niin tukossa ? Ja paskan marjat. Lämpötila-anturia / 10000 h:n aikana menny. Ryyskyttäkää vain turhia tunteja koneilla kuin koneilla tyhjäkäyntiä. Moottorit on tehty töitä varten. Ja sitten ihmetellään kun EGR-t tukossa. Tuo ureakusi homma on vihonviimenen virhe,mm. 24 volttista järjestelmää tarvittevat traktoripuolellakin.....Lisää haavoitttuvia komponentteja, Valtrankin kirjoituksissa kerrottiin, että molemmissa on etunsa ja haittansa.

Mettäkoneilla ajetaan koko ajan "töissä". Traktorilla tulee väkisin kevyitä hommia ym. jotka paskaa imusarjan. En ihan helposti sorru koneeseen jossa egr. Isännän auton ainoat viat on ollut kaks egr-venttiiliä ja profin 7530 kestotestissä pääosa ongelmista johtui paskankierrätyslaitteistosta.
Tarviiko ad-blue lämpöisen tallin? Eikö siihen muka mitään ratkaisua oo keksitty millä se pysyis sulana?

keskomies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 616
Vs: Nyt sen todistaa jälleenmyyjän sivustokin.
Tossa just mettäkoneurakoittijan kanssa jutelleena EGR paskana ja 2000 tunnin houllon kohalla. Et en niin kestäväks sanois...

Greenpwr

  • Vieras
Vs: Nyt sen todistaa jälleenmyyjän sivustokin.
Minusta kuorma-autojen voimanlähdepolitiikka noudattelee aika pitkälti työkoneiden kehitystä, kuorkkipuolelle uudistukset tulevat vaan muutamia vuosia ennemin. Taitaa olla AdBlue aika suosittu ratkaisu päästöjen vähennykseen, käyttääkö enää kukaan varteenotettava valmistaja pelkkää EGR systeemiä ?

Nuo Jontikan kulutusmittaukset pitäis ottaa uusiksi sitten kun koneella on ajettu vaikkapa 4000 tuntia, veikkaisin että olis jo imusarjat senverta tukossa että ei "ihan" samoihin lukuihin päästäis. (ja älä Zetori kommentoi tähän että EGR:n saa helposti kytkettyä pois jne... suurin osa käyttäjistä ei muuttele koneitaan tehdasasetuksista)


 No onkos ne mettäkonehet sitten niin tukossa ? Ja paskan marjat. Lämpötila-anturia / 10000 h:n aikana menny. Ryyskyttäkää vain turhia tunteja koneilla kuin koneilla tyhjäkäyntiä. Moottorit on tehty töitä varten. Ja sitten ihmetellään kun EGR-t tukossa. Tuo ureakusi homma on vihonviimenen virhe,mm. 24 volttista järjestelmää tarvittevat traktoripuolellakin.....Lisää haavoitttuvia komponentteja, Valtrankin kirjoituksissa kerrottiin, että molemmissa on etunsa ja haittansa.

Mettäkoneilla ajetaan koko ajan "töissä". Traktorilla tulee väkisin kevyitä hommia ym. jotka paskaa imusarjan. En ihan helposti sorru koneeseen jossa egr. Isännän auton ainoat viat on ollut kaks egr-venttiiliä ja profin 7530 kestotestissä pääosa ongelmista johtui paskankierrätyslaitteistosta.
Tarviiko ad-blue lämpöisen tallin? Eikö siihen muka mitään ratkaisua oo keksitty millä se pysyis sulana?

 Eikös siellä jottain lämmittimiä säiliössä oo...urea suutin lämpösimmässä paikassa mikä moottorista löytyy, urea kiteytyy suuttimeen seisokin aikana( Joharalle pähkinää) säiliötä ei saa liruttaa piripintaan, järjestelmän pitää puhallella välillä putkia tyhjiksi(<tjsp) yms kivaa...

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Nyt sen todistaa jälleenmyyjän sivustokin.
Eikös ureakusimoottoreissa ole jatkuvasti vastukset päällä pitämässä tankkia ym
sulana?
Kui mää ain olen paras?

roadman

  • Vieras
Vs: Nyt sen todistaa jälleenmyyjän sivustokin.
Kyll niissä varmaan jotain lämmittimiä on. Joissain kiertää moottorin nesteet kierukassa joka sulattaa urean, vastuksiakin voi tietysti värkkäillä. Sitä vaan pähkäilen kuinka se urea pysyy sulana putkissa tankista sinne suuttimelle? ennenkuin tankin aine lämpiää riittävästi tai kun seisoo.

Parker on kehittämäs tuohonkin jotain letkua?  Tiiä noista, kunhan muutaman vuoden tekevät niin sitten voi ehkä puuttua.

emppu

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16
Vs: Nyt sen todistaa jälleenmyyjän sivustokin.
aamutuimaan pakkasella kuskista letkusäiliöön ja oma urea säiliö tyhjäksi, huomaakos moottorin ohjaus kusetusta ???

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Nyt sen todistaa jälleenmyyjän sivustokin.
Minusta kuorma-autojen voimanlähdepolitiikka noudattelee aika pitkälti työkoneiden kehitystä, kuorkkipuolelle uudistukset tulevat vaan muutamia vuosia ennemin. Taitaa olla AdBlue aika suosittu ratkaisu päästöjen vähennykseen, käyttääkö enää kukaan varteenotettava valmistaja pelkkää EGR systeemiä ?

Nuo Jontikan kulutusmittaukset pitäis ottaa uusiksi sitten kun koneella on ajettu vaikkapa 4000 tuntia, veikkaisin että olis jo imusarjat senverta tukossa että ei "ihan" samoihin lukuihin päästäis. (ja älä Zetori kommentoi tähän että EGR:n saa helposti kytkettyä pois jne... suurin osa käyttäjistä ei muuttele koneitaan tehdasasetuksista)


 No onkos ne mettäkonehet sitten niin tukossa ? Ja paskan marjat. Lämpötila-anturia / 10000 h:n aikana menny. Ryyskyttäkää vain turhia tunteja koneilla kuin koneilla tyhjäkäyntiä. Moottorit on tehty töitä varten. Ja sitten ihmetellään kun EGR-t tukossa. Tuo ureakusi homma on vihonviimenen virhe,mm. 24 volttista järjestelmää tarvittevat traktoripuolellakin.....Lisää haavoitttuvia komponentteja, Valtrankin kirjoituksissa kerrottiin, että molemmissa on etunsa ja haittansa.

Mettäkoneilla ajetaan koko ajan "töissä". Traktorilla tulee väkisin kevyitä hommia ym. jotka paskaa imusarjan. En ihan helposti sorru koneeseen jossa egr. Isännän auton ainoat viat on ollut kaks egr-venttiiliä ja profin 7530 kestotestissä pääosa ongelmista johtui paskankierrätyslaitteistosta.
Tarviiko ad-blue lämpöisen tallin? Eikö siihen muka mitään ratkaisua oo keksitty millä se pysyis sulana?

Juu... henkilöautopuolella on enemmän sääntö kuin poikkeus, että egr tulpataan pois käytöstä tavalla tai toisella eikä se näy edes katsastuksen päästömittauksessa. Mullon kaks vanhaa Vectraa, joista kummastakin on egr "tulpattu". Dieseleissä nokeentumisongelma vielä pahempi kuin bensakoneissa.
tethering holes to their concave windings

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Nyt sen todistaa jälleenmyyjän sivustokin.
Nää vanhat moottorit on niin tyhmiä että ne ei huomaa jos EGR:n ottaa pois käytöstä, uudemmista ei taas tiedä. Osassa moottoreita EGR vaikuttaa myös moottorin lämpenemiseen. VAG konsernin autoihin liittyviä juttuja kun lueskelen satunnaisesti, niin surullisenkuuluisassa V6 tdi:ssä tuo EGR tahmaa ajanoloon myös venttiilien varret. Tästä voi pahimmillaan seurata että venttiili jää kantamaan ja nostaja putoaa paikaltaan.

Olis se vaan parempi ettei moottorille syötettäs sen omia pakokaasuja.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Nyt sen todistaa jälleenmyyjän sivustokin.
Minusta kuorma-autojen voimanlähdepolitiikka noudattelee aika pitkälti työkoneiden kehitystä, kuorkkipuolelle uudistukset tulevat vaan muutamia vuosia ennemin. Taitaa olla AdBlue aika suosittu ratkaisu päästöjen vähennykseen, käyttääkö enää kukaan varteenotettava valmistaja pelkkää EGR systeemiä ?

Nuo Jontikan kulutusmittaukset pitäis ottaa uusiksi sitten kun koneella on ajettu vaikkapa 4000 tuntia, veikkaisin että olis jo imusarjat senverta tukossa että ei "ihan" samoihin lukuihin päästäis. (ja älä Zetori kommentoi tähän että EGR:n saa helposti kytkettyä pois jne... suurin osa käyttäjistä ei muuttele koneitaan tehdasasetuksista)

Se on sitten vaan omaa tyhmyyttä... Tuosta uresta tulee kovaa vauhtia iso bisnes sen valmistajalle... Ompa se SCR tai EGR niin pois vaan käytöstä sellaiset systeemit ja aikas monta kuorma-autoakin tiedän missä on näin toimittu  :P