Juu tuo kyseinen vaihteisto ei vakuuta mua ainakaan tuossa lusikka-haarukka yhdistelmässä: siirtymisissä 4 vaihteella kun mennään niin jos tulee pikkasenkin tiukempaa mäkeä niin ei kisko edes omaa painoansa (8 tn) ylös ilman pienemmälle vaihtamista. Pitäiskö sen mennä mukisematta vai onko vikaa?
Joo, ihan sama juttu tuossa meitin nykyisessä lusikka-haarukassa. Se on toi 4 pykäläinen poversifti sellanen. Noissa siirtymäajoissa vauhti hyytyy herkästi vastaleessa, mutta muuten tuollaisen työkoneen vaihteistona ihan mukava. Auttaa, kun aina joskus muistaa "kalibroida" vaihteiston. Mutta ei tulisi mieleenkään lähteä vetämään jotain kärryä koneella jossa kyseinen vaihteisto.
Tosin menohalujahan vie tuolta yhdistelmältä myös se 8-8,5t paino ja kuitenkin vain 100hp. moottori. Ihan samanlainen mäki hyytyjä on kyllä myös pyöräkuormaaja esim. 90 Volvo, jossa samanlainen vaihteisto.
Näitä ei ole suunniteltu ajeluun, ainakaan vetokoneeksi, vaan kauhomiseen.