Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe murska vs. haybuster vs rivakka?  (Luettu 10356 kertaa)

pötsjölööm

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4297
  • Hämmästyksen sormi, ihmetyksen suussa
Vs: murska vs. haybuster vs rivakka?
On valssimylly ja vasaramylly. Sitten on se kolmas tyyppi  ??? En muista nimeä. Olisiko hierremylly, rihlamylly tai jotain. Vilja jauhetaan kahden pystyssäolevan lautasen välissä. Lautaset pyörivät pirun kovaa. Näin tuollaisen yhdellä maitotilalla just.. Laite oli sellainen kaljakorin kokoinen ja piti kovaa vinkunaa. Kauheasti jauhoi tunnissa.

Mä laittaisin sellaisen.

Meillä on kivimyllyjä kaksi kappaletta  ;D Sillä ei kyllä häävisti jauha tuntiin.

cosmic_cowboy

  • Vieras
Vs: murska vs. haybuster vs rivakka?
On valssimylly ja vasaramylly. Sitten on se kolmas tyyppi  ??? En muista nimeä. Olisiko hierremylly, rihlamylly tai jotain. Vilja jauhetaan kahden pystyssäolevan lautasen välissä. Lautaset pyörivät pirun kovaa. Näin tuollaisen yhdellä maitotilalla just.. Laite oli sellainen kaljakorin kokoinen ja piti kovaa vinkunaa. Kauheasti jauhoi tunnissa.

Mä laittaisin sellaisen.

Nonsense! Se on teräslevymylly ja toimii hieman kuin kivimylly. Rihlamyllyt ovat valssimyllyjä, joiden valsseissa on uria.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: murska vs. haybuster vs rivakka?
On valssimylly ja vasaramylly. Sitten on se kolmas tyyppi  ??? En muista nimeä. Olisiko hierremylly, rihlamylly tai jotain. Vilja jauhetaan kahden pystyssäolevan lautasen välissä. Lautaset pyörivät pirun kovaa. Näin tuollaisen yhdellä maitotilalla just.. Laite oli sellainen kaljakorin kokoinen ja piti kovaa vinkunaa. Kauheasti jauhoi tunnissa.

Mä laittaisin sellaisen.

Nonsense! Se on teräslevymylly ja toimii hieman kuin kivimylly. Rihlamyllyt ovat valssimyllyjä, joiden valsseissa on uria.

Just tuo! Varmaan  ::)

pötsjölööm

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4297
  • Hämmästyksen sormi, ihmetyksen suussa
Vs: murska vs. haybuster vs rivakka?
Mites skioldin levymylly? liekö vastaavanlainen.
http://www.digipaper.fi/agrimarket/19897/index.php?pgnumb=2

JoHaRa

  • Vieras
Vs: murska vs. haybuster vs rivakka?
Mites skioldin levymylly? liekö vastaavanlainen.
http://www.digipaper.fi/agrimarket/19897/index.php?pgnumb=2

Lieneekö synonyymi samalle myllylle. Tuollainen joku keltainen se oli minkä näin. Mutta vilja tuli ylhäältä ja poistui alhaalta  ???

Mullistaja

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 118
Vs: murska vs. haybuster vs rivakka?

 Jyväskylässä juttelin DairyTecin edustajan kanssa jostain myllystä, olisiko ollut Rotogrindin viljamalli. Ei se kovin isolta näyttänyt mutta ei ollut kalliskaan. Jotain 10´000€ 0%ALV. Heipusterin netonnetto vain viiskyyttonnii..   ;D

http://www.rotogrind.com/standard_1.html

Minulla on ollut joskus aivan tuon näköinen venäläinen pahnanpuhallin!

Juuri tuollane vekotin on mulla käytössä. Tänään murskasin 16 olkipaalia 1,5 tunnissa.
Venäläisen näkönen ja oloinen mutta toimiva ja tehokas. Ja halpa.
Syksyllä noin 140 tonnia viljaa muistaakseni 12 tuntia
Rotogrindin sivuilla on myös hinnasto.

Vuosi sitten maksoi jotain reilu 20t€.

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: murska vs. haybuster vs rivakka?
Tota rotogrindiä olen kanssa kattellut "sillä" silmällä ;)
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

Kloppi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1019
Vs: murska vs. haybuster vs rivakka?
Nonsense! Se on teräslevymylly ja toimii hieman kuin kivimylly. Rihlamyllyt ovat valssimyllyjä, joiden valsseissa on uria.

Ja eikös hierremylly oo valssimylly, jonka valssit pyörivät eri vauhtia?