Tosiaan se mäntä voi olla irronnut ja se sekoittaa sylinterien öljytilavuudet. Ja sekin riittää, jos mäntä on kiertynyt
auki sen verran, ettei varren ja männän välinen tiiviste enää tiivistä sitä kierreliitosta.
Mut ihan ensiks tasaisin sylinterien liikkeet. Se ei välttämättä onnistu pelkällä suunnanvaihtoventtiilin käsiajolla.
Ota koneikon puoleisesta tasausventtiilistä (siellä puristinkanavassa) alempi ylipaineventtiilin säätöruuvi
hellään 1,5 - 2 kierrosta ja käytä koineikolla sylinterit lähtötilaan. Sunnanvaihtoventtiiliä käsin ajaen.
Sen jälkeen kierrät ruuvin takaisin kiinni.
Jos sylinterin tiivisteissä on vuotoa, sen saat selville ajamalla epäillyn sylinterin jompaan kumpaan päätyyn ja otat
paluun puoleisen letkun auki sylinteristä. Pientä noroa saa kyllä vuotaa, mut jos tulee ihan kaaressa, niin tiivisteet
täytyy vaihtaa siihen sylinteriin. Työniloa... Saiskin näistä hommista täydet sunnuntai- ja ylityölisät!